حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۲۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


حجت‌الاسلام رضا صدیق، مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار داشت: افتتاحیه آموزش مقدماتی سرگروه‌های صالحین این شهرستان صبح امروز(28مرداد) در دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در این آموزش یک روزه 90 برادر بسیجی حضور دارند، افزود: افراد حاضر در این دوره، دانش و مهارت خود را در سه حوزه معرفتی، بصیرتی و تربیتی ارتقا می‌دهند و در پایگاه‌های بسیج در حلقات صالحین پیاده می‌کنند.

 

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزش مقدماتی سرگروه‌های صالحین، تقویت و ارتقاء بنیه اعتقادی، علمی، سیاسی و نحوه اداره حلقه‌ها است، گفت: تقویت شبکه تربیتی صالحین و آشنایی ارکان شبکه صالحین به مفاهیم تربیتی،تشکیلاتی و مفاهیم ولایی و مسجدی و تربیت عقلانی همراه با آموزش اصول و روش‌های مشاوره تربیتی و شیوه گفتمان سازی از دیگر اهداف این دوره است.

 

حجت‌الاسلام صدیق تصریح کرد: در این دوره بسیجیان شرکت کننده توانمندسازی شده و در شبکه تربیتی به منظور برگزاری کیفی حلقات صالحین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از شجره صالحین فقط آموزش نیست، زیرا آموزش را دانشگاه‌ها و مدارس انجام می‌دهند و شجره صالحین همه افراد را چهره به چهره تربیت می‌کند.

 

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار داشت: برگزاری جلسات و حلقه‌های صالحین به منظور تبادل نظر و تلاش برای تقویت باورهای دینی است که منجر به ارتقاء عملکرد و بصیرت افزایی متربیان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صدیق هدف از طرح صالحین را تربیت انسان‌های صالح در جامعه بیان کرد و گفت: بالا بردن بصیرت، بینش و معنویت جوانان در جامعه مهمترین هدف از تشکیل این طرح است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲
مکتب الشهداء


عزیز خادم‌شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا اظهار داشت: امامزادگان مبلغان و مروجان قرآن کریم و اسلام بودند و مردم در کنار بقاع متبرکه احساس آرامش می‌کنند.

 

وی افزود: امروز با همکاری همه دلدادگان اهل بیت و ائمه معصومین(ع) باید هر امامزاده به یک بنگاه فرهنگی دینی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گام برداشت، گفت: سیاست‌های سازمان اوقاف بقعه‌محور است و بیشتر برنامه‌ها در جوار امام‌زادگان برگزار می‌شود.

 

خادم‌شریف با بیان اینکه برگزاری همایش امامزادگان، پاسداشت امامزادگان، بیان مناقب و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، تصریح کرد: امامزادگان شایسته تکریم و تجلیل هستند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در این راستا همایش بزرگداشت امامزادگان در جوار امامزاده سید محمد اباتر با سخنرانی حجت‌الاسلام جمال یاری  و حاج حمید رحمتیان، از خیرین برگزار می‌شود.

 

خادم‌شریف با بیان اینکه این مراسم روز پنج‌شنبه(28مرداد) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود، اظهار داشت: از خادمین و هیئت امنا و خبرنگاران این شهرستان تجلیل به عمل می‌آید.

 

وی افزود: هدف از اجرای این همایش‌ها معرفی امامزادگان و برسی ابعاد مختلف بقاع متبرکه از نظر تاریخی، نَسَبی، کرامات، جایگاهی که در منطقه دارند و در کل شناخت این اماکن است.



http://telegram.me/hizbullahcyber

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۴
مکتب الشهداء
اهالی مساجد در سراسر کشور وظایف و ماموریت‌های خود برای رسیدن به «مسجد تراز انقلاب اسلامی» از نگاه رهبر انقلاب را در گزارش این هفته خط حزب‌الله مطالعه کنند.
چهل و ششمین شماره هفته‌نامه خبری-تبیینی خط حزب‌الله در آستانه روز جهانی مسجد در گزارشی با عنوان «ماموریت بچه‌مسجدی‌ها» به انتظارات و مطالبات رهبر انقلاب از جامعه مومن و انقلابی درخصوص مساجد پرداخته است.
«شاه پهلوی، مأمور آمریکایی» عنوان سخن هفته این شماره خط حزب‌الله است، که به بهانه سالگرد کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از منظر رهبر انقلاب نگاشته شده است.
تصویر ویژه این شماره به عکسی کمتر دیده شده از آخرین عیادت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی اختصاص یافته است.
چهل و ششمین شماره خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید اسدالله لاجوردی تقدیم شده است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
  دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴) دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)
 

http://telegram.me/hizbullahcyber


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۲
مکتب الشهداء


محسن خلوص دهقانپور با تبریک فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد:اهمیت سالروز ورود آزادگان کمتر از هفته دفاع مقدس نیست.همگان باید قدردان خون پاک شهدا و رشادت‌های آزادگان و ایثارگران باشیم.

وی با بیان اینکه آزادگان با مقاومت و بردباری افتخار آفریدند، افزود: آزادگان با پایداری خود موجب سرافرازی ایران اسلامی شدند.

خلوص دهقانپور با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن سالروز ورود آزادگان برنامه‌های متنوعی همچون سنوات گذشته در شهرستان اجرا خواهد شد،خاطرنشان کرد: به پاس رشادت‌ها و جانفشانی‌های این بزرگ‌مردان برنامه‌های مختلفی در شهرستان اجرا خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا در پایان با اشاره بر اینکه صومعه‌سرا در دوران دفاع مقدس 149 آزاده را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، اظهار کرد: دیدار از آزادگان، گلباران مزار شهدا، سخنرانی آزادگان در نماز جمعه، مسابقه فوتسال ویژه آزادگان، از جمله برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در شهرستان صومعه‌سرا است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰
مکتب الشهداء


فاطمه نظیفی، مسئول موسسه پویش‌نور بعثت صومعه‌سرا اظهار کرد: نخستین مهد و پیش‌دبستانی ریحانه‌النبی با رویکرد حفظ مفهومی، کاربردی در قالب شعر، داستان و بازی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مهد و پیش‌دبستانی زیر نظر استاد حسین همتی، مدرس برتر کشور و مولف کتب آموزشی و مبدع شیوه‌های نوین آموزشی اداره می‌شود، افزود: مشاوره و روانشناسی کودک و خانواده از دیگر برنامه‌های این پیش‌دبستانی است.

 

مسئول موسسه پویش‌نور صومعه‌سرا با بیان اینکه مهدکودک و پیش‌دبستانی ریحانه‌النبی دارای مجوز رسمی از سوی آموزش و پرورش است، گفت: خیابان سردار جنگل، اول خیابان سینا آدرس این پیش‌دبستانی است.

 

نظیفی با بیان اینکه هدف از برپایی این مهد و پیش‌دبستانی آشنایی خردسالان در سنین اوج یادگیری با فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: فعالیت بیشتر در زمینه آموزش‌های قرآنی در بین مردم از دیگر اهداف برگزاری این موسسه است.

 

وی خاطرنشان کرد: کودکان امروز، علاوه بر آنکه ذهن خام و آماده پذیرش هر گونه مطلبی را دارند و از طفولیت می‌توانند با قرآن واحادیث اهل بیت(علیهم‌السلام) آشنا شده و طبق روش آنان زندگی کنند؛ خود نیز محل آموزش در خانواده بوده و سایر اقشار خانواده را می‌توانند با آموزه‌های دینی آشنا سازند.



http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۹
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: امام حسین (علیه‌السلام) فرمودند؛«من به نماز عشق می‌ورزم» و البته در دین اسلام هم هیچ عملی با ارزش‌تر از نماز نیست.

 

وی افزود: در سوره بقره اهمیت دادن به وقت نماز به واضح اشاره شده و انتظار می‌رود بازاریان نیز به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه اقامه نماز در سطح بازاریان و اهمیت دادن به این مهم به نوعی فرهنگ‌سازی شود، گفت: از کسبه بازار انتظار می‌رود با شنیدن صدای اذان مغازه را بسته و به مساجد و حسینیه‌ها بروند و نماز خود را اقامه کنند.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور تصریح کرد: طرح جدید منهاج امسال در قالب  نشست‌هایی با اصناف، بازاریان و اتحادیه‌ها با موضوع ترویج نماز انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه امشب(23مرداد) طرح «منهاج» با حضور بازاریان صومعه‌سرا در مسجد امام حسین(علیه‌السلام) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه از بازاریانی که در نماز جماعت حضور دارند و از قاریان ممتاز قرآن تجلیل می شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: اهداف اصلی طرح، استفاده از ظرفیت اهل کسب در ترویج فرهنگ نماز، آشنایی مسئولان با معارف نماز، توانمند سازی مسئولان صنوف در جهت ترغیب و تشویق بازاریان به اقامه نماز اول وقت، ایجاد الگوی موثر در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز در بین صنوف و جذب و ساماندهی نیروهای کار آمد در بین بازاریان است.

http://telegram.me/hizbullahcyber


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲
مکتب الشهداء


بهرام علیزاده، بخشدار گوراب زرمیخ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در این بخش برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام جلالی به عنوان امام جمعه بخش میرزا کوچک انتخاب شده است، افزود: روز جمعه(22مرداد) با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا به سمت میعادگاه نماز جمعه خواهیم رفت.

 

بخشدار گوراب زرمیخ گفت: باتوجه به خواسته به حق نمازگزاران مشتاق گوراب زرمیخ و روستاهای اطراف وپیگیری‌های بعمل آماده از طریق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان ومساعدت فرماندار و امام جمعه وسایر مسئولین با برپایی نماز جمعه در این بخش موافقت شد.

 

علیزاده تصریح کرد: باتوجه به وسعت گسترده بخش و مسافت ۱٧کیلومتری تا مرکز شهرستان وجمعیت ٢٣ هزار نفری مردم ولایتمدار دیارمیرزا، برپائی نمازجمعه درگوراب زرمیخ ضروری بود.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۸
مکتب الشهداء


سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا ظهر امروز(21مرداد) در نشست با مربیان و سرگروه‌های صالحین در حسینیه سپاه این شهرستان اظهار کرد: طرح صالحین از ارکان تربیتی بسیج است.

 

وی افزود: طرح حلقه صالحین، توان تربیت نسل جوان را بر اساس شاخص‌های انقلاب اسلامی دارد و با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان برای مقابله با ساحت انقلاب اسلامی، این طرح از توان تربیتی بالایی برای جلوگیری از آلودگی جوانان و جامعه برخوردار است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: اگر طرح حلقه صالحین در محله، بخش، روستا و شهر خود به معنای واقعی اثربخش باشد، آثار مثبت بسیاری در پِی خواهد داشت.

 

سرهنگ عاشوری با اشاره به اینکه تقویت حلقه‌های شجره طیبه باعث تقویت ایمان و فکر جامعه می‌شود، تصریح کرد: لازم است همواره به این امر توجه ویژه‌ای شود زیرا امروزه قدرت در دست اندیشه و آرمان‌های انسان‌هاست و دوران جنگ سخت با تجهیزات پایان یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت مدرنیته ماهیت جنگ از لحاظ فیزیکی به جنگ باورها و اعتقادات تبدیل شده و جنگ امروز، جنگ قلم، خطابه و افکار است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگاران نقش پررنگی در جنگ نرم دارند، اظهار کرد: خبرنگاران در جبهه فرهنگی این شهرستان خوش درخشیده‌اند و در راستای منویات مقام معظم رهبری قلم می‌زنند.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۷
مکتب الشهداء

«شکست اسرائیل در رویارویی نظامی باحزب الله، ما را ناامید کرد.» این جمله فراز مهمی از یادداشت مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره جرج بوش پسر است. او مسئول سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در زمان جنگ ۳۳ روزه بود.
چهل و پنجمین شماره هفته‌نامه خبری-تبیینی خط حزب‌الله در آستانه سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ سی و سه روزه،
با گزارشی با عنوان « نصر من الله» منتشر شد
.
تیتر یک خط حزب‌الله ۴۵، تصویری منتشر نشده از دیداری در سال ۱۳۷۹ است که در آن قرآنی از سوی رهبر انقلاب به سید حسن نصرالله با حضور سردار قاسم سلیمانی اهدا شد.
خط حزب‌الله در این شماره قسمتی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان مراسم روضه شهادت امام صادق علیه‌السلام در خصوص دعای ایشان برای اقامه نماز در مسجد الاقصی را برای نخستین بار منتشر می‌نماید.
«مهم‌تر از  افراشته‌شدن پرچم» عنوان سخن هفته خط حزب‌الله است، که به بهانه آغاز مسابقات المپیک نوشته شده است.
تصویر ویژه نشریه به عکسی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم حضرت شاهچراغ با همراهی سرتیپ قاسمعلی ظهیرنژاد در شیراز اختصاص یافته است که برای اولین بار، توسط خط حزب‌الله منتشر گردیده‌است.

چهل و پنجمین شماره خط حزب‌الله به ارواح طیبه شهدای جنگ  سی و سه روزه، هدیه شده است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴)دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)



http://telegram.me/hizbullahcyber


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۶
مکتب الشهداء


سرگرد پاسدار مجید حریری، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی صومعه سرا با بیان اینکه طرح یاوران ولایت در راستای تربیت کادر انقلابی، مومن، بصیر، ولایت مدار و توانمند برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی تهیه شده است، اظهار داشت: این طرح با حضور 110 دانش‌آموز بسیجی پسر برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه طرح مذکور به مدت دو روز در دانشکده تربیت دبیر صومعه‌سرا با حضور اساتید مجرب برگزار شد، افزود: هدف از اجرای این طرح تقویت بنیه دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ضرورت عمق بخشی فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس خاص ویژه پیشگامان طرح‌ریزی شده است.

 

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی صومعه‌سرا، کار یاوران ولایت را یک کار تربیتی دانست و گفت: دانش‌آموزان توانمند و تأثیرگذار که عضو شورا و فرماندهان بسیج دانش‌آموزی هستند شناسایی و آموزش‌های لازم در این راستا به آنها ارائه شده است.

 

حریری تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در طرح یاوران ولایت شرکت کرده‌اند با برقراری ارتباط قوی با سایر دانش آموزان، آنها را جذب و در راستای رسیدن به اهداف ولایتی مدیریت می‌کنند تا پشتوانه‌ای برای انقلاب باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و دعوت از خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اهدای جوایز به دانش‌آموزان و سخنرانی از عمده برنامه‌های برگزار شده در طرح «یاوران ولایت» بود.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۱
مکتب الشهداء