حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

طنین تلاوت قرآن در مساجد صومعه‌سرا

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ


همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان محفل‌های انس با قرآن، جزء خوانی، ترتیل خوانی و روانخوانی قرآن کریم در مساجد شهرستان صومعه‌سرا فعال است و وقتی از خیابان‌های شهر در حال عبور هستیم، نوای دلنشین قرآن از مساجد به گوش می‌رسد که سبب احیای قلب‌ها می‌گردد.

هرساله با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی مسئولان مذهبی شهرستان توجه ویژه‌ای به برگزاری محافل قرآنی می‌کنند و مردم زیادی در جلسات ختم قرآن کریم که اکثرا در مساجد برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

امام باقر(علیه‌السلام) می‌فرمایند: لکل شىء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان،  ))هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است(( و پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و اله) در خطبه شعبانیه که در آخرین جمعه ماه شعبان، پیرامون ماه رمضان و فضیلت‌های آن بیان کردند، در مورد ثواب قرائت قرآن در این ماه فرمودند:«مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور؛ هر کس در این ماه آیه‌ای از قرآن بخواند اجر کسی که قرآن را در ماههای دیگر ختم کند خواهد داشت».

خداوند در آیه 121 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: کسانی که کتاب آسمانی را به آنها دادیم، و آن را چنان که شایسته آن است می‌خوانند، ایشان‌اند که به آن ایمان دارند.

همه مسلمان باید ماه مبارک رمضان را مغتنم شمرند زیرا خدا آنها را فراخوانده تا به قدر تشنگی، توان و در حد ظرفیت وجودیشان از این چشمه رحمت بنوشند و جامه تقوا بپوشند و در راه عبودیت خداوند کوشا باشند.

انسان باید بیندیشد که با چه چیزی به این ماه وارد شده و با چه باز خواهد گشت و کدام تغییر و حالت و خصلت را از این ماه خودسازی به ارمغان خواهد برد.

ماه رمضان به خاطر نزول قرآن در آن ماه ، برتر شده است. خدواند متعال در آیه 185 سوره بقره می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان فمن شهد منکم الشهر فلیصه ...» ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن برای هدایت بشر و راهنمایی و تشخیص حق از باطل نازل شده است . پس هر کس ماه رمضان را دریابد باید تمام آن ماه را روزه بدارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی