حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


با ورود به ماه مبارک رمضان و با توجه به روزه دار بودن مسلمانان و اهمیت حفظ حرمت ماه مبارک، با تبلیغات فراوانی که از سوی ارگان های مختلف در سطح شهرستان شده، روزه خواری علنی کاهش یافته است.

از آنجایی که دستورات دین مبین اسلام بر حفظ حرمت ماه رمضان و روزه‌داران این ماه تاکید دارد و بر طبق آیات قرآنی ، روزه تکلیف بندگان هست که از طرف خداوند تشریح شده است اما در ماه مبارک رمضان عده ای از افراد که روزه نیستند، در دید عموم و یا در مکان های عمومی تظاهر به روزه خواری می کنند، که از لحاظ شرعی حرام و بر طبق قانون جرم محسوب می شود.

حال که مردم به این امر مهم پی برده‌اند و در انظار عمومی از روزه‌خواری پرهیز می‌نمایند،متاسفانه طی چند روز اخیر یکی از خبرنگاران برای تهیه خبر به یکی از ادارات صومعه سرا مراجعه نموده بود که پس از انتظار در صف کسانی که به این اداره مراجعه میکنند،وارد این دفتر میشود و با صحنه ایی عجیب رو برو میشود، سه کارمند این اداره دور میز نشسته و ساندویچ الویه میل میکردند!!!

خبرنگار پس از خروج از این دفتر با یکی دیگر از کارمندان مواجه میشود که از تدارکات اداره درخواست شیر با کیک میکند!!!

یکی از وظایف مردم و به خصوص دستگاه‌های دولتی اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که تمامی روسای ادارات، این امر را باید سرلوحه کارشان قرار دهند؛ اما متاسفانه بادیدن روزه خواری آن هم در ماه مبارک رمضان در یکی از ادارات پر رفت و آمد شهرستان، این سوال را برمی‌انگیزد که کارمندان ادارات هنوز از سوی رئیس اداره توجیه نشده اند که روزه خواری علنی خلاف شرع و قانون است.

البته  تظاهر به روزه خواری در قانون مجازات اسلامی به طور دقیق به مجازات آن در ملأ عام اشاره نشده اما طبق قانون(ماده ۶۳۸قانون مجازات) آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی،جرم است.

ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می گوید: “هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید ، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

امید است با پیگیری های مسئولان امر دیگر شاهد چنین مواردی در دستگاه های دولتی شهرستان نباشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی