حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حجاب و عفاف از عوامل تحکیم بنیان خانواده است

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ق.ظ


آرزو محمدی با بیان اینکه رعایت حجاب برای سالم نگه داشتن جامعه ضروری است، اظهار کرد: حجاب به عنوان باور و ارزش برگرفته از اعتقادات اسلامی ما مسلمانان است که برای فرهنگ‌سازی در این خصوص همکاری و مشارکت همگان نیاز است.
وی حجاب را به معنای حفظ انسان در برابر چشمان افراد نامحرم و نیز مانعی برای خودنمایی زنان خواند و افزود: چادر بهترین و کامل‌ترین نوع پوشش و حجاب است که سبب هویت و شخصیت بخشی به زنان می‌شود.
محمدی بهترین راه ترویج عفاف و حجاب را فرهنگ‌‌سازی در خانواده‌‏ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده حجاب و عفاف است، ارزش زن به حجاب است و حجاب زن مانند گنج باارزشی است که باید از آن مراقبت و نگهداری شود.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل و عوامل پاشیده شدن خانواده می‌تواند ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف باشد، گفت: اهمیت حجاب و عفت به میزانی است که خداوند در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان حافظ انسان در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات یاد می‌کند.
فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت پوشش اسلامی و اینکه موضوع عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ایشان همواره با عناوین مختلفی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نسبت به این موضوع هشدار داده و علی‌الخصوص قشر جوان را از این اتفاق نامیمون آگاه کرده‌اند و این در حالیست که جامعه شناسان غربی تنها راه تسلط بر کشورهای اسلامی را سلطه فرهنگی آن هم تسلط بر زنان می‌دانند به گونه‌ای که با تحقیر آنها احساس بی‌هویتی و پوچی کنند و به دنبال آن فرهنگ مبتذل غرب را جایگزین کنند.
وی بر لزوم رعایت و فرهنگ‌سازی حجاب تاکید کرد و گفت: حجاب و عفاف در جامعه اسلامی به نوعی جامعه را در مقابل فساد و گناه مصون می‌‏دارد و عدم آگاهی نسبت به حجاب خود می‌‏تواند عاملی در جهت ترویج بدحجابی در جامعه شود.
فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا در پایان به اختصاص غرفه حجاب و عفاف در تفرجگاه فرهنگی که به مدت سه ماه تابستان در بوستان ابریشم صومعه‌سرا دایر است، اشاره و اظهار کرد: ترویج عفت و پاکدامنی، تبیین سبک زندگی، اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و... از اهداف حضور و برپایی غرفه و نمایشگاه‌هاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی