حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

تأخیر در ازدواج از سستی اعتقاد است

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا الگوپذیری از تعالیم دینی را در ترویج فرهنگ ازدواج آسان موثر خواند و اظهار کرد: در اصل ازدواج و لزوم آن برای جوانان شکی نیست؛ زمانی که جوان به سن ازدواج می‌رسد تمایل دارد که تشکیل خانواده بدهد، ولی موارد مختلفی در این راه مانند تجمل‌گرایی و باب شدن رسومات خاص در بین خانواده وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است، افزود: در حالی که می‌توان با وسایل کمتر و خانه‌ای کوچک‌تر نیز یک زندگی را تشکیل داد، هنوز خانواده‌ها نتوانسته‌اند در ذهن خود با این مسائل کنار بیایند و عموما آرمانی فکر می‌کنند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ترویج ازدواج جوانان فرهنگ‌سازی برای کاهش هزینه‌های ازدواج است، افزود: باید به خانواده‌ها در زمینه خطرات سخت‌گیری و برگزاری مراسم‌های پرهزینه هشدار داد و از طرفی از ترس جوانان برای ازدواج بکاهیم، چراکه تجربه ثابت کرده کاهش ترس جوانان از ازدواج نتایج مثبتی به دنبال دارد.

خانواده‌ها به فرهنگ دینی توجه ویژه داشته باشند

امام جمعه صومعه‌سرا ازدواج ساده و آسان را زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی دانست و متذکر شد: انسان با زندگی ساده و بی‌آلایش می‌تواند به خداوند نزدیک شود و اگر انسان فریب ظاهر دنیا را به خود بگیرد حب دنیا در جان و دل او اثر کرده و از خداوند دور می‌شود.
حجت‌الاسلام صدیقی با تصریح بر اینکه تاکیدات اولیای دین راهگشای ترویج ازدواج اسلامی و بهنگام است، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با تبلیغات ماهواره‌ای سعی دارند تا طرز تفکر جوانان را نسبت به ازدواج تغییر دهند؛ از سوی دیگر با افزایش مهریه‌ها و عوامل اقتصادی، سن ازدواج در جامعه رو به افزایش است؛ لذا می‌طلبد خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به سنت و فرهنگ دینی داشته باشند و این موضوع را الگوی خود قرار دهند.
وی پیروی و الگوپذیری از مکتب اهل بیت(ع) و به ویژه زندگی پربار و پر منزلت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را یگانه راه سعادت زندگی جوانان ایران اسلامی دانست و گفت: باید با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موانع ازدواج را برای جوانان از میان برداشت و به سمت و سوی زندگی با سبک اسلامی حرکت کنیم.

سازندگی روحی بر اثر ازدواج

این مسئول فرهنگی اخلاق اسلامی را یکی از حوزه‌های سه گانه دین دانست که بسیاری از معارف اسلامی را شامل می‌شود و متذکر شد: اخلاق اسلامی رفتار انسان را با معیارهای الهی میزان می‌سازد و انسان را در تمام کارها و صفات به سوی الهی شدن رهنمون می‌شود لذا اگر دامنه اخلاق اسلامی به ازدواج کشیده شود، بسیاری از مشکلات به برکت خلق ملکوتی برطرف می‌گردد. در واقع با ازدواج اسلامی به جای مشکل، برکت پیدا می‌شود و مبارک‌ترین اتفاق زندگی پدید می‌آید.
وی با بیان اینکه تأخیر در ازدواج از سستی اعتقاد به وعده‌های الهی ریشه می‌گیرد که لازم است از منظر اسلام بررسی شود، خاطرنشان کرد: در سایه توکل و تفویض و خوش‌گمانی به خداوند، انسان مؤمن به موقع تصمیم به ازدواج می‌گیرد، از فساد می‌رهد و خود را در حصار محکم ازدواج حفظ می‌کند و به سازندگی روحی بر اثر ازدواج نایل می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی