حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


تقی حقیقت با تاکید بر ضرورت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد:مطالعه و کتابخوانی از شاخصه‌های توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری است و کتابخانه‌ها وظیفه ترویج فرهنگ مطالعه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام فراوان توصیه شده است،افزود: تشویق و ترغیب  افراد به کتاب و کتابخوانی از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند و برای دستیابی به این مهم باید کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

حقیقت با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا با دارا بودن 6باب کتابخانه در بخش گوراب زرمیخ، تولم شهر، طاهرگوراب، ضیابر، لیفشاگرد و صومعه‌سرا توانسته است دو هزار عضو فعال را جذب کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مشارکتی زنده یاد صدیق ضیابری با مشارکت و همکاری دهیاری این منطقه راه اندازی شده است، گفت:مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان بالغ بر 50 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف روانشناسی، دینی، علوم سیاسی، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و ... است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا تعداد کل مراجعین به کتابخانه‌های صومعه‌سرا را در ماه،هزار و 800 نفر دانست و عنوان کرد:ماهانه تعداد دو هزار و 500نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده می‌شود.

وی از راه اندازی ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان خبر داد و گفت: یک کتابخانه روستایی در منطقه تنیان در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

حقیقت، خانواده، آموزش و پرورش، مدرسه و کتابخانه ها را از عوامل تاثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت عادت به مطالعه در هر فرد ذکر کرد و گفت: صومعه‌سرا به عنوان دومین شهر دانشگاهی گیلان نیازمند کتابخانه مرکزی استاندارد است تا بتواند پاسخگوی تعداد و نیاز مراجعین باشد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا در پایان خواستار عضویت مسئولین در کتابخانه‌ها و استفاده از آن در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی