حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

بی‌حجابی عامل تخریب روح و روان بانوان

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ق.ظ


حجاب امری شخصی نیست بلکه پدیده‌ای اجتماعی است که ارزش انسان را بالا می‌برد و باعث آرامش در خانواده می‌شود و مقدمه موثر در تمامی پدیده‌های اجتماعی، خانوادگی و امنیت روانی جامعه است.

 

حجاب مایه عزت و شرف و شخصیت بانوان است و بانوان به مقداری که عزت، شرافت و شخصیت دارند به همان مقدار به حفظ کیان خانواده‌هائی که بنا کرده‌اند اهمیت می‌دهند و به آن می‌اندیشند.

 

آنچه زن مسلمان باید همیشه به آن آراسته و زینت داده شود، حفظ حجاب و متانتی است که برگرفته از سیره حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌باشد و این یعنی بزرگترین تکامل بشر امروز که در حقیقت راه حقیقت را به شایستگی یافته است.

 

در اسلام نباید از حجاب به عنوان یک محدودیت یاد کرد چراکه این عامل برای زنان باعث امنیت و آرامش می شود و نمی‌گذارد آنان دچار مخاطره شوند.

 

حجاب، در جامعه آرامش قلبی را به وجود می‌آورد

آرزو محمدی، فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با بیان اینکه آنچه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را زن ممتاز و نمونه جهان اسلام کرده، توجه به معنویت، صبر و بردباری در مشکلات، ایمان و توکل به خدا بوده است که سبب شده این بانوی بزرگ اسلام برای همیشه الگوی شایسته قرار گیرد، اظهار کرد: زنان مسلمان باید در تبعیت از سیره فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) به تمام ابعاد شخصیتی و زندگی او نگاه کنند.

 

وی با بیان اینکه وجود حجاب در جامعه می‌تواند آرامش قلبی را به وجود آورد، افزود: حجاب مناسب باعث می‌شود تا نگاه‌های آلوده در جامعه کنترل و آرامش قلبی و معنویت در جامعه افزایش یابد.

 

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با اشاره به اینکه حجاب و عفاف ابزار مقدس دین است که اگر در جامعه پایمال شود، دیگر نمی‌توان از آن جامعه انتظار حیا و آبرو داشت، گفت: آن‌هایی که معتقدند حجاب وسیله‌ای برای محدودیت زنان است، باید به این حقیقت روشن پی‌ببرند که مصونیت واقعی و سلامت اخلاقی و رفتاری در جامعه در سایه حجاب و عفاف اتفاق می‌افتد.

 

محمدی تصریح کرد: بی‌حجابی علاوه بر تخریب روح و روان و آرامش زن و مرد عواقب و خطرات درد ناک دیگری دارد که بر همگان لازم است در رعایت و ترویج حجاب کوشش و تلاش نمایند تا با همکاری هم جامعه‌ای سالم و سرشار از آرامش و امید داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(علیه‌السلام) نیز در خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه، امنیت و اهمیت آن را اینگونه توصیف می کنند:«خدایا تو می‌دانی آنچه ما انجام دادیم نه به خاطر رغبت قدرت بود تا بر جایگاه حاکمان تکیه زنیم و نه برای زیاده طلبی در این دنیای ناچیز بود، بلکه فقط می‌خواستیم نشانه‌های دین را مجددا در جای خود مستقر داریم و در شهرها اصلاح پیشه نماییم. تا بندگان ستمدیده‌ات را ایمنی حاصل آید و احکامی که ضایع شده بودند اجراءگردند.»

 

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا اظهار کرد: در این فرایض حضرت علی(علیه‌السلام)ایجاد امنیت را در کنار اجراء حدود الهی ذکر کرده‌اند لذا نشان از این دارد که اجراء حدود در امنیت و تشکیل حکومت مقتدرانه امکان پذیر است، به بیان دیگر در اهمیت امنیت همین بس که با وجود آن، احکام شریعت اجراء می‌گردد و عدالت نیز از نتایج آن خواهد بود.

 

محمدی افزود: مقام معظم رهبری در مورد ارتباط بین حجاب و امنیت می فرمایند:« اسلام برای زن حجاب را معین کرده است خود این حجاب یکی از وسایل امنیت است، با حجاب زن مسلمان هم خود زن مسلمان امنیت پیدا می‌کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند». و در ارتباط بین حجاب و تحکیم خانواده می فرمایند:«وجود حجاب برای زنان یک جامعه،ارمغان‌هایی را با خود می‌آورد که بی بدیل است.یکی از این ارمغان ها،حفظ بنیان خانواده است که بدون حجاب خوب حفظ نمی شود وسست می گردد».

 

وی با بیان اینکه در اسلام حجاب فقط مخصوص بانوان نیست بلکه به آقایان هم توصیه شده است، گفت: در کنار حجاب یک مساله دیگری است که تاثیر مستقیم برروی خانواده دارد وآن هم جلوگیری از نگاه حرام قلمداد می شود. بنابراین حجاب و دوری از نگاه بد، توامان سبب استحکام بنیان خانواده هستند.

 

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا تصریح کرد: به اعتقاد مقام معظم رهبری:« نگاه کردن به نامحرم که حرام است وحجاب که واجب است این به عنوان مقدمه ای است برای اینکه محیط سالمی در جامعه بوجود بیاید. لذاست که در جامعه اسلامی این محدودیتها در مورد معاشرت زن و مرد ما لازم می دانیم، نه به خاطراهانت به زن، نه به خاطر مخالفت با تمتع جنسی، نه به خاطر سرکوب کردن غرایز بلکه به عکس، درست به خاطراینکه انسان ها وزن ومرد بتوانند از محیط سالم خانوادگی استفاده کنند».

 

داعش در خیابان‌های ایران، ایمان ما را سر بریده است

فاطمه ابراهیم‌زاده، کارشناس مذهبی صومعه‌سرا با بیان اینکه بی‌عفتی یک معضل اجتماعی است، اظهار کرد: فرد بدحجاب و بی‌حجاب به خود و اجتماع آسیب می‌زند و مانع آرامش کانون گرم خانواده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه زمانی کشورهای اروپایی به مردان ایرانی غبطه می‌خوردندو معتقد بودند دلیل آرامش خانواده‌های ایرانی در عفت زنانشان و پاکدامنی و حجاب آنهاست، افزود: مردان اروپایی می‌دانستند پاکی جامعه در گرو پاکی مادران و زنان و نسل‌های پاک آنهاست.

 

این کارشناس مذهبی گفت: در این راستا نقشه شوم اشخاصی چون همفرجاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی دامنگیر جوامع اسلامی شدو کشورهای مسلمان را با تهاجم فرهنگ و بی عفتی و بی حیایی به چالش کشاند تا بتواند به اهداف خود دست یابد و آرامش را از جوان مسلمان ربود و او را در بی بندو باری فرو برد تا از این فرصت برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

 

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: با استفاده از شیوه‌های مختلف باید با تهاجم غرب مقابله کرد که در این میان رسانه ملی بهترین کارایی را در ایفای این نقش بر عهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما یک جامعه مذهبی و اعتقادی است که در آن مسئله حجاب در بین اعضای جامعه باید از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

 

این کارشناس مذهبی، عفاف و حجاب را دو مقوله مجزا و درعین‌حال جدانشدنی دانست که به مانند دو روح در یک جسم می‌باشند  واظهار کرد:حجاب، ظاهر و عفاف، باطن یا همان اعتقاد و فرهنگ است.

 

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه متاسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه بسیار نامطلوب است، افزود: داعش در خیابان‌های ایران، ایمان مردم را سر بریده است و هر کسی به هر نوعی که می‌خواهد رفتار می‌کند و با پوشش نامناسب و اسف بار وارد جامعه می‌شود.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی