حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

همایش «رهروان زینبی» در صومعه‌سرا برگزار شد

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ق.ظ


بعد از واقعه عاشورا، اینک بزرگ بانوی بنی‌هاشم، سالاری کاروان را به عهده گرفته و علمدار رساندن پیام عاشورا شده است. سفیری که باید امر امام خویش را همچون امانتی گرانبها، به سلامت به سر منزل مقصود برساند تا سرخی خون آزادگان کربلا در پیچ و خم تاریخ، رنگ نبازد و نامحرمان، آزادگی و حق‌طلبی سالار شهیدان را به نام خود مصادره نکنند.

 

بانویی که داغ‌های بسیار از فراق عزیزان در سینه دارد اما ولایت‌پذیری او از امام زمانش، صبری برایش به ارمغان آورد که نام او را در زمره صابران تاریخ، جلوه‌گر کرده است و در این راستا همزمان با دوازدهم محرم‌الحرام همایش بزرگ "رهروان زینبی" در امامزاده سیدابراهیم و سیدحمزه دهنده در حال برگزاری است.

 

این مراسم ویژه بانوان است که با شعار «لبیک یا زینب(سلام‌الله‌علیها)» و «هیهات من الذله» انجام گرفته است و جمعیت زیادی از اقشار مختلف بانوان بسیجی و مردمی با همکاری سپاه، حوزه علمیه و ... در این مراسم معنوی و باشکوه شرکت کرده‌اند.

 

ترویج سبک زندگی و بصیرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و پیام‌آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این تجمعات اعلام شده است.

 

حضرت زینب (س) بهترین و بزرگ‌ترین الگوی زنان مسلمان در تمام امور

عزیز خادم‌شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا در حاشیه این همایش اظهار کرد: این همایش در امامزاده سید ابراهیم دهنده در حال برگزاری است که از ساعت ۹صبح امروز (۴آبان)با حضور حداکثری بانوان آغاز شده و تا ساعت ۱۴ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه روز ۱۲ محرم روز ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه است، افزود: همایش رهروان زینبی نیز به واسطه بزرگداشت حضرت زینب(سلام الله) به عنوان پیام رسان حماسه عظیم عاشورا در این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: در این همایش بانوان شرکت کننده با فرهنگ عاشورایی و سجایای حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)آشنا می‌شوند تا در زندگی خود نیز از این بانوی بزرگوار الگو گیرند.

 

خادم‌شریف تصریح کرد:حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بهترین و بزرگ‌ترین الگوی زنان مسلمان در تمام امور است که با شهامت و صبوری و بردباری به دفاع از حق و حقیقت پرداخت و پیام حماسه حسینی را با رساترین و شیواترین بیانات در گوش تاریخ طنین‌انداز کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: زنان و دختران جامعه امروز ما باید با تأسی از حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) از ارزش‌های اسلامی و الهی و انقلابی دفاع کنند و اجازه ندهند که دشمنان، ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها را در جامعه ترویج دهند.

 

زنان جامعه با حفظ حجاب و عفاف خود، پیام حماسه عاشورا را در جامعه ترویج دهند

مریم ضیایی، یکی از بانوان که با فرزند خردسال خود در این همایش حضور داشت اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) بهترین الگو برای زنان مسلمان است که در خط و راه این بانوی بزرگوار حرکت کردن وظیفه ما را سنگین‌تر و تعهداتمان را در برابر دین اسلام بیشتر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در شرایطی که عزیزترین افراد خانواده خود را در قیام عاشورا از دست دادند اما ساکت نماندند و پیام نهضت حسینی را به عالم رساندند، افزود: ما هم باید همانند این بانوی ولایی، رهرو واقعی آن حضرت و اطاعت پذیر از ولی فقیه زمان خود باشیم.

 

ضیایی گفت: زنان جامعه ما باید با حفظ حجاب و عفاف خود، پیام حماسه عاشورا که احیای امر به معروف و نهی از منکر بود را در جامعه ترویج دهند و آن را به آیندگان نیز انتقال دهند.

 

وی با بیان اینکه کودک خردسال خود را در این همایش آورده‌ام تا از کودکی یک رهرور زینبی واقعی باشد، تصریح کرد: مادران باید فرزندان خود را از همین کودکی با سیره علمی و عملی اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) آشنا کنند تا در آینده مسیر خود را گم نکنند و دشمن نتواند بر روی افکار آنها تاثیرات منفی بگذارد.

 

زنان جامعه با صبر زینب‌وار برای ترویج ارزش‌های اسلامی و الهی تلاش کنند

شهلا رضایی، یکی دیگر از بانوان حاضر در این همایش خاطرنشان کرد: زنان جامعه اسلامی ما باید مانند سال‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با تأسی از اهل‌بیت(علیه‌السلام) و صبر زینب‌وار در برابر مصائب برای ترویج ارزش‌های اسلامی و الهی تلاش کنند و گام بردارند.

 

وی اظهار کرد: بانوان باید حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) را در زندگی به عنوان الگو قرار دهند چرا که این بانوی بزرگوار بانوی صبر، استقامت، بردباری و حجاب و عفاف بود.

 

رضایی افزود: صبر و شکر در وجود حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) برجسته بود بنابراین ایشان می‌تواند نه‌تنها برای بانوان جامعه اسلامی بلکه برای هر انسانی الگو و اسوه باشد.

 

وی با بیان اینکه نقش بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در زنده نگهداشتن مسیر حق بعد از شهادت حضرت امام حسین(علیه‌السلام) برجسته است، گفت: مادران و دختران ایران اسلامی باید از صبر حضرت زینب سلام الله درس بیاموزند و آن را در زندگی خود جاری و ساری سازند.

 

در این آیین بانوان با امضای میثاق نامه با حضرت زینب(سلام‌الله علیها) بر تبعیت از ولایت و تاسی از حضرت زینب (سلام الله علیها)، رعایت حفظ حجاب، تربیت فرزندان صالح، وفاداری به آرمان‌های شهدای والامقام کربلا و دفاع مقدس و استکبار ستیزی تاکید کردند.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی