حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت الاسلام حیدری کاشانی عصر امروز در یادواره شهدای دانشجو شهرستان صومعه سرا که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به این که آیه  54 مائده،  ارتباط عجیبی با ایران و ایران زمین دارد، گفت: در این آیه آمده است؛ خداوند به زودی قومی را جایگزین شما می‌کند که پنج ویژگی اساسی دارد؛ این ها عاشق خدا شدند و خدا هم عاشق آن ها شد، نسبت به مومنین فروتن هستند، در مقابل کافران سازش ناپذیرهستند ، مدیریت جهادی دارند، مجاهد بی ترس هستند و از هیچ چیز نمی‌ترسند حتی عالمی اگر آن ها را تهدید و تحریم کنند غمی به دل راه نمی دهند.

 

وی افزود: بعد از نزول آیه 54 مائده حدیثی از پیامبر آمده است، اگر دانش در ثریا هم باشد هم تبارانی از سلمان از ایران زمین به آن راه پیدا می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: از امیر المؤمنین(ع) پرسیدند آیه 54 مائده برای چه کسانی است؟ فرمودند:  این ها از یاران ویژه امام زمان(عج) در آخر زمان هستند .

 

حجت الاسلام کاشانی در ادامه با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، گفت: شهید حاج حسن باقری می‌گوید کاری کنید خدا عاشقتان شود اگر خدا عاشقتان شود شما را جز با شهادت نمی برد .

 

وی گفت: حضرت امام (ره) فرموده اند: وصیت نامه شهدا را با دقت مطالعه فرمایید،  دقت و تدبیر در وصیت نامه های شهدا شما را بالاتر از پنجاه سال عبادت تقرب می دهد،  زیرا بر طبق حدیث امام صادق(ع) تفکر یک ساعت بالاتر و با فضیلت تر از هفتاد سال عبادت می باشد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سیره شهدا تفسیر عینی و حقیقی آیه 54 مائده است، گفت: کتاب پنجاه سال عبادت را حتما مطالعه کنیدکه پنجاه فراز برگزیده از پنجاه شهید است که اولین وصیت نامه این کتاب وصینتامه شهید نا صرالدین باقانی (19 ساله) است که مقام معظم رهبری فرمودند:  هر بار این وصیت نامه را خواندم یک فیض جدید عرفانی گرفتم.
 

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: چیزی که یک عارف در 80 سال به دست می‌آورد بچه های ما در چند ماه در جبهه به دست آوردند.

وی افزود: باید کاری کنیم که خداوند عاشق ما ‌شود، آن وقت است که آتش عشق خودش را در دل ما می‌اندازد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: افراد مختلفی خواب دیدند که در شب عروسی شهید ردانی پور امام رضا(ع) و امام زمان (ع) وحضرت معصومه(س) وحضرت زهرا (س) آمده اند، هر زمانی هم در جبهه به مشکلی برمی‌خوردند با توسل جویی ایشان قفل ها باز می‌شد و معجزات رخ می‌داد.
 

کاشانی تصریح کرد: وجه مشترک  وصیت نامه همه شهدا تاکید بر اطاعت بی چون و چرا از رهبر رحمانی واجد شرایط بوده که اصطلاحا ولایت فقیه نام دارد.
 

وی گفت: بسیجی در عصر غیبت مانند گل  آفتابگردان است که در عصر غیبت مانند آفتابگردان یک لحظه نگاهش را از آفتاب ولایت بر نمی‌دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرانی از شهید تهرانی مقدم، شهید احمدی روش، شهید آوینی و شهید تندگویان خاطراتی را عنوان کرد.

 

توزیع بسته های فرهنگی، مداحی و تجلیل از خانواده های شهدا از برنامه های این مراسم بود.




http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی