حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

تساهل و بی‌توجهی به قرآن پذیرفتنی نیست

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ب.ظ


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه صومعه سرا، پیرامون سبک زندگی اسلامی - قرآنی و اخلاق کاربردی، اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی دغدغه بحق مقام معظم رهبری است؛ لذا می‌طلبد فضای بیشتری را به این بحث اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم راهکارهای زندگی سالم را برای انسان به ارمغان آورده است، بر درمان از طریق قرآن تاکید کرد و افزود: قرآن‌درمانی و پناه بردن به قرآن لازمه در امان ماندن از آسیب‌ها و بلواهای فرهنگی است که دنیای پست‌مدرنیته و جوامع امروزی با آن مواجه هستند، زیرا قرآن کتاب هدایت و فصل‌الخطاب و رحمتی برای عالمیان است؛ آیات شریفه قرآن همگی نور هستند و می‌توانند اضطراب، افسرگی، نگرانی و ناهنجاری‌های اجتماعی که در جامعه به وفور یافت می‌شود را حل کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، بازگشت به قرآن را نجات‌بخش امت از فتنه‌ها دانست و ادامه داد: با توسل به قرآن کریم فتنه‌ها از امت پیامبر(ص) جدا خواهد شد، زیرا قرآن شفای بزرگ‌ترین دردها از جمله کفر و نفاق و ضلالت و گمراهی است و لذا گرایش به قرآن جهت‌بخش انسان در مسیر زندگی است.

این کارشناس دینی زندگی و مرگ با سعادت را در گرو انس با قرآن دانست و گفت: قرآن کلام خداست و خداوند در قرآن کریم متجلی شده است؛ لذا کلام بشریت قابل مقایسه با کلام خدا نیست.

انس؛ راهکار درک زبان قرآن
امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به راهکارهای قرآنی سبک زندگی، متذکر شد: دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات است و مرزهای جغرافیایی مفهوم و معنا ندارد و به راحتی می‌توان با فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های عالم ارتباط برقرار کرد؛ قرآن کریم برای ورود به بحث سبک زندگی، ویژگی‌هایی را به عنوان پیش‌نیاز گوشزد می‌کند که  توجه به آنها ضرورت دارد، زیرا قرآن کتاب کرامت و احسان است و به قاطعیت می‌توان گفت که هیچکس نتوانسته آیه‌ای مانند آن را بیاورد و در واقع مصون از تحریف می‌باشد؛ لذا آموزه‌های آن راهگشا خواهد بود.

وی با تصریح بر اینکه اسلام با ادیان توحیدی تضادی ندارد، بیان کرد: مومنان پاک و پاکیزه وقتی به قرآن مراجعه می‌کنند به سنخیت پاکیزگی‌شان آیات را می‌فهمند و معانی قرآن را استخراج می‌کنند، اما اگر ظالمین و انسان‌های ستمگر قرآن بخوانند جز خسران و تباهی چیزی نصیبشان نخواهد شد؛ کسانی که مقرب قرآن هستند و با قرآن انس دارند، زبان قرآن را درک می‌کنند و می‌توانند دستورات الهی را در زندگی خود پیاده کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با ابراز تاسف از ناتوانی برخی مسلمانان از قرائت قرآن که جزو ابتدایی‌ترین علوم قرآنی است، خاطرنشان کرد: تساهل، سستی و بی‌توجهی به قرآن پذیرفتنی نیست؛ یک جوان مسلمان امروز باید در حوزه روان‌خوانی و قرائت قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشد، البته تدبر در قرآن اهمیت بیشتری دارد، زیرا در دنیای امروز نمی‌توان با ایسم‌هایی که غرب به جوامع بشری تزریق می‌کند به نیازهای بشریت پاسخ داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی