حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


فاطمه نظیفی، مسئول موسسه پویش نور بعثت صومعه‌سرا اظهار کرد: در این موسسه کلاس‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود که خواهران استقبال خوبی از این کلاس‌ها می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در بحث قرائت، 80 ساعت کلاس فصیح خوانی، روخوانی، روانخوانی و تجوید برگزار می‌شود، افزود: مربی قرآن در طول 6 ماه تا یک سال این کلاس را برگزار و متربی بعد از اتمام کلاس در آزمون شرکت می‌کند که در صورت قبولی از طرف اتحادیه استان به وی گواهینامه اعطا می‌گردد.

 

مسئول موسسه پویش نور بعثت صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال 94، یک هزار و سه قرآن آموز در کلاس‌های فوق شرکت کرده‌اند، گفت: قرآن آموزان بعد از اتمام این سطح در قرائت تخصصی سطح چهار که فصیح‌خوانی قرآن است، شرکت می‌کنند.

 

نظیفی با بیان اینکه قرائت سطح چهار، شامل صوت و لحن، تجوید و تقلیدی است، تصریح کرد: قرآن آموزان بعد از اتمام این کلاس هم در آزمون شرکت و در صورت قبولی گواهینامه اخذ می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 57 نفر در آزمون قرائت سطح چهار شرکت کردند که 34 نفر قادر به قبولی شدند، خاطرنشان کرد: در سال 95 تا کنون بیست نفر در این سطح ثبت نام کرده‌اند تاکلاس مذکور را بگذرانند.

 

مسئول موسسه پویش نور بعثت صومعه‌سرا اظهار کرد: کسانی که گواهینامه قرائت سطح چهار را دریافت کنند می‌توانند بدون آزمون وارد تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن شوند.

 

نظیفی با بیان اینکه سال 94 دو کلاس تربیت معلم روخوانی و روانخوانی برگزار شد، افزود: این کلاس‌ها به صورت کاملا خودگردان و بدون هرگونه اعتبار دولتی بوده است.

 

وی با بیان اینکه تربیت معلم مربیان پیش دبستانی با حضور استاد حسین همتی با همکاری معاونت وزارت قرآنی ارشاد در این موسسه به مدت یک هفته برگزار شد، گفت: 48 نفر دوره مربیگری قرآنی برای آمادگی و پیش دبستانی را گذراندند.

 

مسئول موسسه پویش نور بعثت صومعه‌سرا با بیان اینکه جلسات پرسش و پاسخ در راستای جریانات تکفیری، داعش و ... با حضور دکتر کوه‌پیما در این موسسه برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال همچون سال گذشته کلاس‌های قرآنی برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند پنج‌شنبه‌ها ساعت 9 صبح در کلاس قرائت سطح چهار شرکت کنند.

 

نظیفی با اشاره به برگزاری قرائت سطح پنج در این موسسه، خاطرنشان کرد: صوت و لحن، تجوید سطح 2 و نغمات شامل قرائت سطح پنج است که توسط قاری کشوری برای اولین بار در این موسسه برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: کسانی که گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی را دارند می‌توانند با شرکت در این کلاس و اخذ گواهینامه قرائت سطح چهار، در تربیت معلم تجوید قرآن شرکت کنند.

 

مسئول موسسه پویش نور بعثت صومعه‌سرا افزود: این موسسه دارای یک آمادگی و پیش دبستانی با گرایش قرآن است که از کودکان چهار تا 6 سال ثبت نام به عمل می‌آورد.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی