حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

افتتاح موسسه قرآنی مصباح‌الهدی صومعه‌سرا

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ب.ظ


حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا امروز(۵ خرداد)در مراسم افتتاح موسسه قرآنی مصباح‌الهدی صومعه‌سرا اظهار کرد: افرادی که کارهای قرآنی انجام می‌دهند قطعا عنایت خداوند متعال شامل حال آنان شده است.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن مقدمه تفکر بیشتر در آیات و عمل به آیات نورانی قرآن است، افزود: انس با قرآن کریم برای انسان توفیقات فراوانی فراهم می‌کند.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه انس با قرآن سبب می‌شود فرد تمام عرصه‌های زندگی خویش را با قرآن هماهنگ کند، گفت: شهرستان صومعه‌سرا و فومن خواهران و بردران فعال قرآنی زیادی دارد که در این راستا تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امروز دشمنان از هرگونه هجمه برای به زانو درآوردن ایران اسلامی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: قرآن و عمل به آیات آن به ما کمک می‌کند که در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان برنامه‌های زندگی به سمت قرآن سوق داده شود در برابر دشمنان سربلند بیرون می‌آییم و پیروز میدان می‌شویم.

در ادامه، امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان با بیان اینکه سهمیه هر موسسه قرآنی یکصد نفر و هر خانه قرآنی شهری و روستایی ۴۵ نفر است، اظهار کرد: در طرح‌های قرآنی جمعیت بالای هشت سال که سواد خواندن و نوشتن دارند می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: موسسات و خانه‌های قرآنی باید با ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود ارتباط مستقیم داشته باشند زیرا اعتباراتی که برای این موسسات در نظر گرفته می‌شود بنا بر تایید تبلیغات اسلامی مبنا بر فعالیت موسسات و خانه‌های قرآنی است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان گفت: مربیان موسسات و خانه‌های قرآنی برنامه‌های اجرایی خود را به صورت مستند در اختیار تبلیغات اسلامی گیلان قرار دهند تا در سایت این نهاد به صورت روزانه ثبت گردد.

مرادی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی قطع شده است، تصریح کرد: افراد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانند بیمه شوند که مربی، قاری، حافظ و هنرمند از شرایط بیمه است.

وی خاطرنشان کرد: مربیان موسسات و خانه‌های قرآنی که خود حافظ قرآن نیستند هیچگاه نمی‌توانند حافظ قرآن تربیت کنند زیرا خود این مسیر را طی نکرده‌اند.

در ادامه حمید کوه‌پیما رئیس دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان و به سوالات شرکت کنندگان درخصوص حوزه فعالیت قرآنی پاسخ گفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی