حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

فرهنگ دینی؛ بهترین راه تربیت نسل‌های مختلف

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ق.ظ


حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی،‌ امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: با ترویج و به کارگیری فرهنگ قرآن و آموزه‌های دینی در متن زندگی می‌توان به تفکر معنوی رسید و راه‌های زندگی را در شناخت معارف دینی بهتر شناخت.

وی با بیان اینکه نیاز است با تعالیم قرآنی و عمل به فرامین الهی، جوانان را به سوی تعالیم معنوی سوق داد، افزود: ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان ضروری است. در واقع تلاوت آیات پربار قرآن مقدمه‌ای برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان با مفاهیم الهی است.

این کارشناس دینی خواستار برنامه‌ریزی اساسی برای ترویج فرهنگ دینی شد و تصریح کرد: تعالیم قرآنی و ترویج معارف دینی اثرات معنوی فراوانی بر اقشار مختلف جامعه و به ویژه نسل امروزی دارد که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین راه تربیت برای پرورش نسل‌های مختلف استفاده کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا اضافه کرد: آشنا کردن جوانان با متن قرآن و نورانی کردن قلوب آنها می‌تواند برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه مفید و موثر باشد.

حجت‌الاسلام صدیقی بر لزوم نهادینه کردن زندگی مهدوی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: تسمک به قرآن و عترت پیامبر(ص) مهم‌ترین وصایای بزرگ پیام‌رسان الهی به پیروان اسلام بود و ما نیز باید در این راه کوشا باشیم. در واقع تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) آخرین راه برون‌رفت از بحران‌های درونی و بیرونی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان با به کار بردن انوار و نورانیت کلام الهی قرآن و توسل به آیات آسمانی می‌توانند در تمام مراحل مختلف زندگی سربلند باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با آشنا کردن جوانان و نوجوانان جامعه با فرهنگ و تعالیم دینی و قرآنی در راستای ارتقای فرهنگ دینی و اصلاح‌سازی جامعه اقدام کنیم.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی