حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


فرماندار صومعه سرا در جلسه کارگروه عفاف و حجاب که پیش از ظهر سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: درتعریف شالوده حیات اجتماعی دو واژه مهم وجود دارد.

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه ارزش و هنجار ستون خیمه فرهنگ اسلامی را تشکیل می دهند، گفت: هرچیزی که خوب ومطلوب جامعه بوده ارزش و الگوهای عملی رفتار های اجتماعی نیز هنجار نامیده می شود.

وی با بیان اینکه هنجار عفت، حجاب است، افزود: عفت به عنوان ارزش پایه اصلی بسیاری از رفتارها بوده که حجاب یکی از آنها است.

ضرورت توجه ویژه نهادهای اجتماعی و فرهنگی به آثار نبود عفت و پاکدامنی

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه برای حفظ عفت باید بدانیم منشأ آن از کجاست، خاطرنشان کرد: نبود ذهنی عفیف و پاکدامن سبب شده تا حجاب آن نیز براساس ارزش های عفیفانه انتخاب نشود.

وی با تأکید بر مغفول ماندن آثار عفت و پاکدامنی، تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی اعم از ارشاد و تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش و...  باید به آثار مخرب نبود عفت و پاکدامنی در سطح جامعه بیشتر بپردازنند.

ضرورت تغییر دیدگاه ها و نگاه ها به موضوع عفاف و حجاب

وی در ادامه به برنامه های اجرا شده در برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی در خصوص امر عفاف و حجاب اشاره و تأکید کرد: وجود گلایه از دانشگاه ها و آموزش و پرورش به دلیل کم کاری نبوده بلکه اصلا کاری در این حوزه توسط این نهادها انجام نشده است.

اسماعیل پور ادامه داد: حجاب امری ملی، کاری تمام نشدنی و پدیده ای است که همه ملت برای رسیدن به پاکدامنی باید از مسیر حجاب عبور کنند و چیزی نبوده که دولت به تنهایی در آن ورود کند بلکه نیاز به عزم همگانی است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به تغییر سبک زندگی، افزود: ما هنوز درک درستی از این موضوع نداریم و به همین دلیل نیاز به تغییر دیدگاه ها و نگاه در زمینه عفاف و حجاب احساس می شود.

۹۰ درصد وظایف در حوزه عفاف و حجاب ایجابی است

فرمانده نیروی انتظامی صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است، اظهار کرد: خدشه دار کردن چهره نظام، اخلال در امر امنیت اخلاقی و اجتماعی، بروز و ظهور کج روی و ناهنجاری، عرف شکنی و اختلافات خانوادگی تنها بخشی از آثار سوء بدحجابی در سطح جامعه است.

سرهنگ اردشیر آقاجانی موضوع عفاف و حجاب را یک موضوع فرهنگی و دغدغه مراجع، علما و مسئولان کشور عنوان و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در حوزه عفاف و حجاب دارای وظایفی است.

وی به اجرای طرح های مختلف در این زمینه در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: ۲۳ سازمان در زمینه عفاف و حجاب دارای مسئولیت و وظیفه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی صومعه سرا ۹۰ درصد از این وظایف را جزء وظایف ایجابی و از جنس فرهنگی دانست و افزود: مراکز علمی و آموزشی در این حوزه باید بیشتر احساس وظیفه کنند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب شهرستان صومعه سرا در خصوص عفاف و حجاب، تصریح کرد: ۱۰ درصد از وظایف در این بخش از نوع انتظامی و قضایی است.

آقاجانی برخورد با ظواهر زننده و هنجارشکن را از اقدامات ناجا اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه در این خصوص طرح های مختلفی با همکاری اصناف و بازاریان در سطح شهرستان اجرا شده است.

نبود اطلاع رسانی کافی در برخوردهای قضایی با موضوع عفاف و حجاب

فرمانده نیروی انتظامی صومعه سرا با بیان اینکه باید فرهنگ سازی در این حوزه از خود دستگاه های اجرایی شروع شود، گفت: توزیع بروشورها، نصب بنر و تذکر لسانی بخشی از این اقدامات است.

وی با اشاره به نبود اطلاعات کافی در زمینه قوانین و مقررات قضائی و انتظامی در برخورد با هنجارشکنان حوزه عفاف و حجاب، تصریح کرد: متاسفانه فردی که توسط نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب برخورد می شود از عواقب قضائی و حکم خود در این زمینه اطلاعات کافی ندارد.

سرهنگ آقاجانی به فرارسیدن فصل تابستان و شروع مسافرت ها و حضور گردشگران در شهرستان نیز اشاره کرد و یادآورشد: باید در مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان مراکز فرهنگی ایجاد شود.


حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا ظهر امروز(8تیر) در جلسه هماهنگی روز ملی عفاف و حجاب در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم و دغدغه‌مند در کشور است.

 

وی با بیان اینکه اگر فردی عفیف باشد قطعا مسئله حجاب برایش حل شده است، افزود: عفت همان موضوعیست که باید در نهاد و درون انسان نهادینه شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه با چند سخنرانی و برگزاری همایش افراد عفیف نمی‌شوند، گفت: بسیاری از انسان‌ها را به وسیله زور می‌توان چادری کرد ولی کسی به وسیله زور عفیف نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با بیان اینکه افراد متولی امر عفاف و حجاب باید به این مقوله اعتقاد راسخ داشته باشند، تصریح کرد: وقتی فردی به مسئله عفاف و حجاب معتقد نباشد دیگر کاری پیش نمی‌رود.

 

وی با اشاره به اجرای  طرح گیلان مطهر در ایام نوروز در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: این طرح در زمینه عفاف و حجاب بسیار خوب ظاهر شد و باید ادامه دار باشد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه باید همه افراد و به خصوص مسئولان امر در جلسات، منابر و ... در راستای عفاف و حجاب سخنرانی کنند، اظهار کرد: در کلیه برنامه‌های اجرایی از نمایشنامه تا همایش و ... باید نکاتی در مورد حجاب و عفاف وجود داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با بیان اینکه اگر هر مسئولی بتواند زیرمجموعه خود را در زمینه عفاف و حجاب فعال نماید دیگر مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت، افزود: امروز بسیاری از فرزندان فاقد مشکل هستند و مشکل اصلی پدر و مادر است که حجاب را قبول ندارد.

 

وی، دوگانگی در اجتماع و خانواده را عامل بی‌حجابی دانست و گفت: در روز 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب جمعی از وانان و نوجوانان این شهرستان برنامه خوبی را در سطح شهر در راستای عفاف و حجاب برگزار خواهند کرد و با اهداء بروشور و گل به افراد بی‌حجاب، آنها را دعوت به حجاب می‌کنند.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی