حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


یکی از طرح‌هایی که در فصل استراحت دانش‌آموزان چند سالی است در همه مناطق کشور اجرا می‌شود، طرحی موسوم به نام طرح هجرت است.

 

این طرح بزرگ یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عرصه‌های حضور جوانان در سازندگی کشور است که در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب گروهی برنامه‌ریزی شده است.

 

طرح هجرت را می‌توان ادامه طرح‌های اول انقلاب که در قالب آنها جهاد سازندگی به آبادانی و مرمت خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی می پرداخت بیان کرد که در حال حاضر نیز اقدامات بزرگی را انجام می‌دهد.


برگزاری اردوهای طرح هجرت نشات گرفته از روحیه جهادی و یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است و دانش‌آموزان در این طرح به بازسازی، مرمت و نوسازی مدارس می‌پردازند.

 

افتتاح طرح هجرت دانش‌آموزی در صومعه‌سرا

در این راستا مجید حریری، مسئول بسیج دانش‌اموزی شهید فهمیده صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح اردوی هجرت شامل بهسازی، زیباسازی و مرمت مدارس است، اظهار کرد: امسال طبق ابلاغیه سازمان نوسازی استان، مدارس شهید ترابی ندامان، باهنر و بیژن حقیری صومعه‌سرا در این طرح قرار گرفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه برای افتتاح طرح هجرت مدرسه شهید بیژن حقیری انتخاب و دانش آموزان به رنگ زنی و بهسازی و مرمت این مدرسه می‌پردازند، افزود: ثبت نام در این طرح از طریق پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی انجام شد که دانش‌آموزان حاضر در این طرح تحت پوشش بیمه غرامت قرار می‌گیرند.

 

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده صومعه‌سرا با بیان اینکه دانش آموزان در حلقه‌های 10 نفره گروه بندی می‌شوند که هر گروه دارای یک سرگروه است، گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان، ایجاد بهره‌بری در بین دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ کار و تلاش و خدمت رسانی به آحاد جامعه و تقویت روحیه کار جمعی از اهداف طرح هجرت است.


حریری با بیان اینکه در این طرح، استادکاران، دانش‌آموزان هستند، تصریح کرد: ساعت کار دانش‌آموزان از 8 صبح تا نماز ظهر و عصر است.

 

وی خاطرنشان کرد: سه شنبه(23تیرماه) با حضور جمعی از مسئولان سپاه ناحیه صومعه‌سرا و آموزش و پرورش این شهرستان و دانش‌آموزان، «طرح هجرت3» در مدرسه شهید بیژن حقیری افتتاح شد.

 

اردوی جهادی ادامه راه شهدا و ایثار است

سرگرد سید جلیل قاسمی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی از اهمیت خاصی برخوردار است و این موضوع را می‌توان از سخنان مقام معظم رهبری به خوبی پی برد.

 

وی با بیان اینکه باید اردوهای جهادی تقویت شود، اظهار کرد: دانش‌اموزان حاضر در طرح هجرت در گام اول باید نگاهی به خودشان داشته باشند که اردوی جهادی بسیار با عظمت است و در میدانی که حضور یافته‌اند اجر و ثواب زیادی وجود دارد.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه جنبه‌های تقویتی باید برای دانش‌آموزان فراهم شود، افزود: اردوی جهادی ادامه راه شهدا و ایثار است و به این دلیل حائز اهمیت است که در آن مجاهدت وجود دارد.

 

حضور 70 دانش‌آموز صومعه‌سرایی در اردوی طرح هجرت

بهزاد روانپاک، مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا با بیان اینکه 70 دانش‌آموز در طرح هجرت این شهرستان شرکت می‌کنند ، گفت: از تعداد مذکور 60 نفر دانش‌آموز پسر و 10 نفر دانش‌آموز دختر هستند.


وی با بیان اینکه طرح هجرت در 10 روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: نقاشی، مرمت و دیوارنویسی مدارس از جمله کارهای دانش‌آموزان در این طرح است.

 

مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بسیج وسپاه از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و دفاع از کیان اسلامی حضور داشته وامروز هم در عرصه‌های مختلف سازندگی و اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت است.

 

روانپاک اظهار کرد: اجرای طرح بسیج سازندگی، ضمن پرکردن اوقات فراغت جوانان، باعث می شود آنها بتوانند در کارهای عمرانی نیز مشارکت داشته باشند.

 

وی، هدف از برگزاری طرح هجرت را افزایش توان فنی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان عنوان کرد و افزود: پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، جوانان و استفاده بهتر نیروی جوانی و نشاط آنها و خدمات‌رسانی و کمک به بهسازی مدارس از مهم‌ترین اهداف این طرح است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی