حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


سید محمود رزمگیر، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا ظهر امروز(19مرداد) در نشست مشترک انجمن شعرو ادب این شهرستان با کانون مداحان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حادثه کربلا اوج دفاع از حق و حقیقت طلبی و ایستادگی در برابر افکار وعقاید باطل است.

 

وی، امام حسین(علیه‌السلام) را معلمی دانست که مشق انسانیت را با خون خود نوشت، افزود: قیام امام حسین(علیه‌السلام) یک قیام معنوی بوده که از سوی خدای متعال به عنوان تکلیف بر عهده این امام همام نهاده شده‌بود و از اهداف اصلی امام حسین می‌توان به احیای دین اسلام، اصلاح امت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله)، احیای امر به معرف و نهی از منکر، اقامه نماز و دیگر واجبات دینی اشاره کرد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه تمام ارزش‌های انسانی در نهضت امام حسین (علیه‌السلام) تبلور داشته‌است، گفت: مداحان باید در مراسمات ماه محرم فرهنگ حسینی را در جامعه ترویج کنند زیرا شور حسینی به همراه معرفت حسینی لازمه عزاداری محرم است.

 

در ادامه حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا تصریح کرد: برای استفاده از اشعار آیینی شاعران صومعه‌سرا و استفاده از این اشعار برای مداحی در ایام محرم خصوصا اشعار گیلکی نیاز به همکاری نزدیک بین انجمن شعروادب و کانون مداحان صومعه‌سرا است. 

 

وی با بیان اینکه مداحان باید در راستای بصیرت افزایی مردم، اهداف قیام امام حسین(علیه‌السلام) و درس‌های عاشورا را به آنها بازگو کنند، خاطرنشان کرد: مداحان باید به دور از بدعت‌ها و خرافات و با اولویت قرار دادن بصیرت و بینش حسینی، سعی کنند با استفاده از مراسمات، مردم به ویژه جوانان را با اهداف قیام کربلا آشنا سازند.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی