حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


روز عرفه نهمین روز از ماه ذی‌الحجه است که اعمال ویژه‌ای دارد و حاجیان در این روز در سرزمینی نزدیک شهر مکه، به نام عرفات دور هم جمع می‌شوند و خدا را عبادت می‌کنند.


روز عرفه، روز دعا، نماز و راز و نیاز با خدا است، و طبق روایات روز بخشیده شدن گناهان است، عرفه روز شناخت خویشتن و زدوده شدن از گرداب عصیان و پلیدی و روز جاری شدن سیلاب ندامت از چشم‌های خاکیان و توسل به مقام ربوی حضرت حق فرا می‌رسد.

 

عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند و خوان کرم، احسان و لطف خود را برای آنان می‌گسترد و درهای مغفرت، بخشش و رحمتش را بر روی آنان می‌گشاید.

 

در منزلت این روز همان بس که در روایات آمده عرفه روز بندگی، دعا و استغفار است و مومنان باید با شناخت منزلت این روز از این فرصت ناب الهی شدن نهایت بهره را ببرند.

 

روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) است که اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.


عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌‌شود و در منابع روایی، اعمالی برای آن برشمرده شده که بافضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار و زیارت امام حسین(علیه‌السلام) است. خواندن دعای عرفه در این روز بسیار سفارش شده است.

 

روز عرفه روز تبلور و تعمیق ارتباط عبد با معبود

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه عرفه، روز معرفت ویژه به پروردگار است، اظهار داشت: این روز، روز آمرزش گناهان است و در این روز فقط باید از خداوند متعال درخواست مغفرت کرد.

 

وی افزود: روز عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت‌هایی است که در فرهنگ دینی ما به‌عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده در مقابل پروردگار شناخته شده است.


رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه قرائت دعای عرفه توسط امام حسین(علیه‌السلام) که سراسر معرفت نفس و معرفت خداست در این روز بسیار تأکید شده  است، گفت: دعای روز عرفه رابطه حقیقی بین مخلوق و خالق، اوج شناخت صفات خداوند و نقش توفیق الهی را در راهیابی به ساحت قدس ربوبی برای ما ترسیم می‌کند.


حجت‌الاسلام احمدی‌پور، در حقیقت روز عرفه را روز تبلور و تعمیق ارتباط عبد با معبود دانست و تصریح کرد: افق دعای عرفه بسیار برتر و فراتر از دعاهای معمول است.

 

وی با بیان اینکه دعای روز عرفه در 40 مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این روز 20 مداح به مساجد اعزام می‌شوند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اعمال این روز زیارت حضرت امام حسین(علیه‌السلام) است، اظهار داشت: امام حسین(علیه‌السلام) با استفاده از فضای معنوی روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرد و آوای ملکوتی‌اش نه تنها در میان حاجیان خانه خدا در صحرای عرفات طنین‌انداز بود، بلکه آن نیایش‌های عاشقانه در طول تاریخ دل‌های مشتاق را تحت تاثیر قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور افزود: جوانان فرصت مناسب روز عرفه را از دست ندهند با استفاده حداکثری از آن و حضور در محافلی که زیارت روز عرفه در آن قرائت می شود زمینه های تقرب با خداوند را ایجاد کنند.

 

برگزاری دعای عرفه در 14 بقعه صومعه‌سرا

عزیز خادم‌شریف، رئیس اوقاف وامور خیریه صومعه‌سرا گفت: دعای روز عرفه یکی از مراسمات مذهبی و شاخص ماست و توجه دنیا مخصوصاً مسلمانان به این مراسم و چگونگی برگزاری آن است.


خادم‌شریف گفت: همزمان با عصر نهمین روز از ماه ذی‌الحجه نوای نیایش دعای عرفه حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در14 بقاع شاخص این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم معنوی قرائت دعای عرفه با حضور مردم مومن و ولایتمدار صومعه‌سرا و مداحی مداحان اهل بیت(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

 

رئیس اوقاف وامور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: تبلیغات در میادین اصلی شهر و محوطه بقاع متبرکه، دعوت از سخنرانان زبده برای تشریح فلسفه روز عرفه، دعوت از مداحان استانی و شهرستانی و پذیرایی از مدعوین از برنامه‌هایی است که در روز عرفه انجام‌می‌شود.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی