حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


عید قربان است و جشن دوری از منیت، از خود گذشتن و به خود رسیدن، خوشا به حالت اگر به خود رسیدی چرا که وقتی مبدا شدی، خدایت مقصد می‌شود.

 

عید قربان روز بسیار بزرگی است که پروردگار متعال در آن روز درس‌های مختلفی برای پیدا کردن مسیر زندگی به بندگان خود می‌دهد، عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و جشن تقرب عاشقان و بندگان مصلح خدا و روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی است.

 

تقارن حرکت امام حسین(علیه‌السلام) از مکه به سمت کربلا با ایام عید سعید قربان، حاوی این نکته است که هر کسی می‌خواهد جزو اصحاب حسین(علیه‌السلام) باشد باید بتواند علایق خود را به مسلخ ببرد و قربانی رمز فداکاری و از خودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است.

 

اعمال شب و روز عید قربان

شب دهم ذیحجه از شبهای مبارک و جزء چهار شبی است که احیاء و شب زنده داری در آن مستحب و درهای آسمان در این شب باز است.

 

اعمال این شب، قرائت زیارت عاشورا و خواندن دعای "یا دائِمَ الْفَضْلِ عَلیَ الْبَرِیَّةِ" که در شب جمعه هم وارد شده، است.

 

غسل، اقامه نماز عیدقربان، خواندن دعاهائی که وارد شده پیش از نماز عید و بعد از آن، خواندن دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه، خواندن دعای ندبه،  قربانی کردن که سنّت مؤکّد است و خواندن تکبیرات برای کسی که در منا باشد بعد از پانزده نماز که اولش نماز ظهر روز عید است و آخرش نماز صبح روز سیزدهم است از جمله اعمال روز عید قربان است.

 

عید قربان جلوه‌ای باشکوه و زیبا از تعبد انسان‌ها در برابر خالق هستی است

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار داشت: عید قربان تجلی بندگی در مسیر حوادث زندگی مومنانه است وانسان مومن باید در همه آزمایش‌های سخت الهی سربلند بیرون آید و فقط رضای خدا را در همه کارهای خویش مدنظر داشته باشد.

 

وی افزود: هر روزی که انسان بین حق و باطل، درستی و نادرستی و غریزه و وظیفه بتواند فرق قائل شود و درست‌ترین را انتخاب کند، آن روز عید است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه عید قربان جلوه‌ای باشکوه و زیبا از تعبد انسان‌ها در برابر خالق هستی است، گفت: درحقیقت حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) با قربانی کردن فرزندش تمام زندگی‌اش را فدای قرب الی‌الله کرد.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با اشاره به برپایی نماز عید قربان، تصریح کرد: نمازهایی همچون نماز عید فطر و قربان و دعاهای همچون دعای عرفه ما را به سوی قدردانی از نعمات خداوندی رهنمون می کند و درس انسانیت است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید در روز عید قربان به برگزاری نماز این روز اهتمام داشته باشند، چرا که وحدت مسلمانان در این روز باعث هراس دشمنان همیشگی اسلام و همچنین باعث به وجود آمدن پیوندهای عمیق اتحاد در بین مسلمانان می‌شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه در 30 مسجد شهری و روستایی این شهرستان نماز عیدفطر برپا می‌شود، اظهار داشت: برای برپایی نماز 30 مبلغ به مساجد اعزام شده است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی