حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


«رحمت آذرافروز» با اشاره به اهم دستاوردهای اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا در حوزه فرهنگی و دینی در چهار دهه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اداره در دی ماه سال 88 در شهرستان صومعه‌سرا  افتتاح شد.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا افزود: اهدای 1400 جلد قرآن مجید به مساجد و مدارس و مردم این شهرستان، برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در 2 دوره، تاسیس 2 موسسه و 9 خانه قرآنی روستایی، ثبت اطلاعات 100 نفر از مداحان و صدور کارت مداحی در سامانه طوبی و معرفی مداحان به بنیاد دعبل به تعداد 4نفر برای بیمه اجتماعی از جمله عملکردهای این اداره بوده است.

 

وی، برگزاری 9 سال متوالی طرح اوقات فراغت تابستانی در مناطق مختلف شهرستان با جمعیت تحت پوشش بالغ بر 2 هزار نفر، ساخت 9 خانه عالم در سطح شهرستان در روستاهای نوخاله اکبری، تنیان، لیفشاگرد، ضیابر، شفت محله، سه‌سار، طاهرگوراب، گوراب‌زرمیخ و شیخ محله با هزینه بیش از 2 میلیارد تومان از دیگر عملکردهای این نهاد دانست.

 

آذرافروز گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، ثبت 57 هیئت مذهبی در سامانه طوبی به منظور حمایت، هدایت و نظارت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی با عناوین ازدواج، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی، تشکیل شورای فرهنگی روستاها در 10 نقطه شهرستان دارای روحانی مستقر، اعزام 45 مبلغ و مبلغه به مدارس و ادارات برای اقامه نماز جماعت در طول سال برنامه‌های این نهاد در طی این‌سالها است.

 

وی تصریح کرد: اهدای بیش از یک هزار و 500 عکس از امام راحل و مقام معظم رهبری به مساجد، ادارت و عموم مردم، اختصاص 250 میلیون تومان به عمران و آبادانی مساجد این شهرستان، جذب و استقرار 12 نفر از روحانیون در سطح روستاها به صورت استقرار کامل، پاره وقت و خوداستقرار، برگزاری انتخابات کانون مداحان در 2 دوره، برگزاری سنت حسنه اعتکاف در 15 مسجد و با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر در هر سال قمری از دیگر برنامه‌های این نهاد در طول این سالها بوده است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از دیگر عملکردهای این نهاد را برگزاری دوره‌های قرآنی در موسسات و خانه‌های قرآنی روستایی و آموزش بیش از 4هزار نفر قرآن آموز در دوره‌های مختلف قرآنی، اهدای بیش از 500 جلد کتاب‌های مذهبی و فرهنگی در سطح شهرستان، تاسیس یک کانون فرهنگی و تبلیغی در تولمشهر صومعه‌سرا با مدیریت مهندس یوسفی، اعزام 700مبلغ و مبلغه سالانه به مناسبت‌های مذهبی و ملی در مناطق شهری و روستایی و بهره‌مندی از بانوان فرهنگی و فرهیخته در مراسمات و گفتمان‌های دینی عنوان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی