حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۳۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا روز پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: این اداره برای اولین به برگزاری مسابقه عکس عاشورایی اقدام کرد که با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از 700 عکس از 150 عکاس در این مسابقه شرکت داده شد.

سید محمود رزمگیر افزود: صحنه های عاشورایی و مراسم مختلف آیینی را فقط در لنزهای روشن عکاسان و هنرمندان می توان جستجو کرد که چگونه با مجاهدت خود، این وقایع را به تصویر کشیدند.

وی عکاسان را خالق زبان های بی نیاز از ترجمه دانست و ادامه داد: لازم است توجه ویژه ای به هنر و هنرمند صورت گیرد.

در این دوره مسابقات پس از داوری، آثار هشت نفر از عکاسان به مرحله پایانی راه یافت و علیرضا یونسی از صومعه سرا ، امین رعایایی از مشهد و فرید کامران نیا از صومعه سرا مقام های اول تا سوم را کسب کردند و همچنین از پنج عکاس دیگر هم تجلیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۳۰
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه صومعه سرا، پیرامون سبک زندگی اسلامی - قرآنی و اخلاق کاربردی، اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی دغدغه بحق مقام معظم رهبری است؛ لذا می‌طلبد فضای بیشتری را به این بحث اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم راهکارهای زندگی سالم را برای انسان به ارمغان آورده است، بر درمان از طریق قرآن تاکید کرد و افزود: قرآن‌درمانی و پناه بردن به قرآن لازمه در امان ماندن از آسیب‌ها و بلواهای فرهنگی است که دنیای پست‌مدرنیته و جوامع امروزی با آن مواجه هستند، زیرا قرآن کتاب هدایت و فصل‌الخطاب و رحمتی برای عالمیان است؛ آیات شریفه قرآن همگی نور هستند و می‌توانند اضطراب، افسرگی، نگرانی و ناهنجاری‌های اجتماعی که در جامعه به وفور یافت می‌شود را حل کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، بازگشت به قرآن را نجات‌بخش امت از فتنه‌ها دانست و ادامه داد: با توسل به قرآن کریم فتنه‌ها از امت پیامبر(ص) جدا خواهد شد، زیرا قرآن شفای بزرگ‌ترین دردها از جمله کفر و نفاق و ضلالت و گمراهی است و لذا گرایش به قرآن جهت‌بخش انسان در مسیر زندگی است.

این کارشناس دینی زندگی و مرگ با سعادت را در گرو انس با قرآن دانست و گفت: قرآن کلام خداست و خداوند در قرآن کریم متجلی شده است؛ لذا کلام بشریت قابل مقایسه با کلام خدا نیست.

انس؛ راهکار درک زبان قرآن
امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به راهکارهای قرآنی سبک زندگی، متذکر شد: دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات است و مرزهای جغرافیایی مفهوم و معنا ندارد و به راحتی می‌توان با فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های عالم ارتباط برقرار کرد؛ قرآن کریم برای ورود به بحث سبک زندگی، ویژگی‌هایی را به عنوان پیش‌نیاز گوشزد می‌کند که  توجه به آنها ضرورت دارد، زیرا قرآن کتاب کرامت و احسان است و به قاطعیت می‌توان گفت که هیچکس نتوانسته آیه‌ای مانند آن را بیاورد و در واقع مصون از تحریف می‌باشد؛ لذا آموزه‌های آن راهگشا خواهد بود.

وی با تصریح بر اینکه اسلام با ادیان توحیدی تضادی ندارد، بیان کرد: مومنان پاک و پاکیزه وقتی به قرآن مراجعه می‌کنند به سنخیت پاکیزگی‌شان آیات را می‌فهمند و معانی قرآن را استخراج می‌کنند، اما اگر ظالمین و انسان‌های ستمگر قرآن بخوانند جز خسران و تباهی چیزی نصیبشان نخواهد شد؛ کسانی که مقرب قرآن هستند و با قرآن انس دارند، زبان قرآن را درک می‌کنند و می‌توانند دستورات الهی را در زندگی خود پیاده کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با ابراز تاسف از ناتوانی برخی مسلمانان از قرائت قرآن که جزو ابتدایی‌ترین علوم قرآنی است، خاطرنشان کرد: تساهل، سستی و بی‌توجهی به قرآن پذیرفتنی نیست؛ یک جوان مسلمان امروز باید در حوزه روان‌خوانی و قرائت قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشد، البته تدبر در قرآن اهمیت بیشتری دارد، زیرا در دنیای امروز نمی‌توان با ایسم‌هایی که غرب به جوامع بشری تزریق می‌کند به نیازهای بشریت پاسخ داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۱۰
مکتب الشهداء

جشن بزرگ میلاد سرداران کربلا همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت علیهم السلام حاج محمد جزنی و حاج مهدی اخوان، پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 بعد از فریضه مغرب و عشاء در محل انبار بزرگ جهاد سازندگی واقع در خیابان شهید برشنورد توسط جوانان مسجد امام حسین علیه السلام شهرستان صومعه سرا برگزار خواهد شد.


جهت دریافت سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۶
مکتب الشهداء

مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس روز پنجشنبه هفتم خرداد رأس ساعت 10 صبح از مقابل سپاه پاسداران ناحیه شهرستان صومعه سرا به سمت پارک ابریشم شهرستان صومعه سرا برگزار می گردد. لذا از عموم مردم شهید پرور شهرستان صومعه سرا دعوت به عمل می آید تا در این مراسم ملکوتی حضور به هم رسانند.


جهت دریافت سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۱۳
مکتب الشهداء


ویژه برنامه جشن عید مبعث

با مولودی خوانی ذاکرین اهلبیت علیهم السلام

زمان: جمعه 25 اردیبهشت 1394 بعد از فریضه مغرب و عشاء

مکان: صومعه سرا - خیابان امام خمینی(ره) - پشت سپاه پاسداران

منزل حاج اسمعیل واحدی

هیئت مداحان متوسلین به حضرت زهرا سلام الله علیها

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۷
مکتب الشهداء

دانش آموزان دبیرستان دخترانه سمیه در سال ۵۴ پس از ۴۰ سال به دور هم جمع شدند تا با مرور خاطرات و تقدیر از معلمانشان به نوعی خاطره بازی کنند.

این دانش آموزان در همان دوران با معلمانشان این عهد را بستند تا پس از ۴۰ سال یکدیگر را در این مکان ببینند و به همین خاطر این مراسم را برگزار کردند.

خیلی از این دانش آموزان در حال حاضر ساکن شهر های دیگر هستند، برخی معلم و عده ایی مادر شده اند و تعدادی هم شاغل در بین آنها وجود داشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۴
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا امروز(۲۰ اردیبهشت) در مراسم جشن تکلیف ۳۵۰ دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی مدارس مختلف صومعه‌سرا در مصلی جعفری این شهرستان با بیان اینکه انجام تکالیف الهی بر هر بنده مسلمانی واجب است، اظهار کرد: دخترانی که امروز به سن تکلیف رسیده‌اند باید در راستای عفاف و حجاب نسبت به گذشته اهتمام بیشتری ورزند.

وی با بیان اینکه نماز خواندن، روزه گرفتن، رعایت محارم و ... از جمله کارهایی است که یک فرد مکلف باید آن را انجام دهد، افزود: مکلفین می‌توانند با الگو قرار دادن حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) راه و روش زندگی این حضرت را ادامه دهند و یک بانوی زهرایی در جامعه خود باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: اولیا بیش از پیش نسبت به حجاب فرزندان خود کوشا باشند و در مسائل دینی و اعتقادی هم‌پای مدرسه باشند تا بین دانش‌آموزان دوگانگی و تعارض پیش نیاید.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور تصریح کرد: سن تکلیف دروازه ورود بندگی به سوی خدا استو در راستای فراز و نشیب زندگی یک انسان می‌تواند بسیار پر اهمیت باشد.

به گزارش شبستان، این مراسم با اجرای سرود و نیایش توسط دانش‌آموزان و اقامه نماز جماعت توسط حجت‌الاسلام احمدی‌پور به پایان رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۳۴
مکتب الشهداء


سرهنگ کیا عاشوری با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد اظهار کرد: در سوم خرداد گذشت و ایثار رزمندگان باید به گونه‌ای پاس داشته شود که نسل سوم و چهارم بدانند عزت و اقتدار و سربلندی امروز کشورمان مرهون فداکاری ها و از جان گذشتگی های شهدا است.

وی با اشاره به ارتحال امام خمینی(ره) افزود: امام(ره) زمانی طلوع کردند که اسلام رو به خاموشی بود و توانستند با آمدنشان اسلام را دوباره احیا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه دنیای امروز مرهون شخصیت امام خمینی(ره) است، گفت: شخصیزات امام یک منظومه چندوجهی بود که توانست به عنوان یک رزمنده ۸ سال جنگ را مدیریت کند.

سرهنگ عاشوری با اشاره به اعزام زائران مرقد امام(ره) به صورت پیاده و سواره از صومعه‌سرا تصریح کرد: امسال هم مانند سال گذشته ۲۰ زائر پیاده و بیش از ۱۰ اتوبوس زائر سواره به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۳۸
مکتب الشهداء

گزارش تصویری از راهپیمایی مردم شهرستان صومعه سرا در محکومیت حملات رژیم کودک کش آل سعود به کشور یمن










۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۸
مکتب الشهداء

حمیدرضا خصوصی، نماینده مردم صومعه‌ سرا در مجلس شورای اسلامی عصر امروز(17 اردیبهشت) در حاشیه افتتاح جام بین المللی شطرنج ابریشم گیلان، سرداران و 500 شهید صومعه‌سرا در تالار مهرگان ضیابر اظهار کرد: کارهای بزرگ در میدانی که مردمی بزرگ دارد انجام می‌شود و این جز سرنوشت هر جامعه‌ای است.
وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مردمی با سابقه، اهل علم و دانش، مبارز و ... ازتاریخ گذشته تا به امروز دارد، افزود: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد و اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل بالای فرهنگی و ورزشی است، گفت: امروز سرافراز به برگزاری مسابقات جهانی شطرنجیم که امید است به مهمانان خارجی و داخلی خوش بگذرد و از همه افرادی که موجبات را فراهم کردند که این مسابقات در صومعه‌سرا برگزار شود تشکر می کنم.
خصوصی با بیان اینکه شطرنج ورزش تعامل و تفکر و هماوردی جانانه در برابر هم با اوج محبت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: میدان شطرنج میدان تفکر و تقابل و تعامل است که در آن اندیشه، قدرت‌نمایی و هماهنگی برای رسیدن بر قله‌های پیروزی را شاهد هستیم.
در ادامه حسن آقاجانی، شهردار صومعه‌سرا ضمن خوشامدگویی به همه مهمانان خارجی و داخلی به شهر صومعه‌ سرا اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی همه همکاران در کمیته استقبال و برگزاری از این مراسم، این بوده که لحظاتی شیرین و خاطره‌انگیز را برای مهمانان رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه امیواریم برگزاری این مسابقات نقش بسزایی در ارتقا رتبه ورزشی و فرهنگی شهر صومعه‌سرا داشته باشد، اظهار کرد: کمیته استقبال برگزاری مسابقات شطرنج از تمامی پتانسیل‌های درونی شهرستان و بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی و منابع انسانی در روند توسعه و بهسازی زیرساخت‌ها و رشدافراد مستعد در برگزاری هر چه بهتر این مراسم استفاده کرده است.
شهردار صومعه‌سرا افزود: ضمن تشکر از مهمان‌های خارجی شرکت کننده در این تورنمنت بین‌المللی انتظار دارم حضور آنها در این شهر تکرار دیدارهای دوباره در آینده را به همراه داشته باشدو صومعه‌سرا به عنوان یک شهر خاطره‌انگیز و جاوید در ذهن داشته و هیچگاه فراموشش نکنند.

 وی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای مناطق زیبا و بکر است، گفت: تالاب صومعه‌سرا، حیات وحش سلکه، سیاه درویشان، سرخان کل و پناهگاه پرندگانی زیبا و کمیاب جز مناطق دیدنی این شهرستان است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۴
مکتب الشهداء