حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است


سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: 210 نفر از دانش‌اموزان این شهرستان در قالب 4 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هر اتوبوس دارای یک راوی است، افزود: این دانش‌آموزان به مدت 4 روز از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار و هویزه بازدید خواهند کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه راهیان نور ستون حرکت کشور برای پایه ریزی جبهه فرهنگی است، گفت: با راهیان نور روحیه جوانان نسل امروز را به حال و هوای دفاع مقدس پیوند می‌زنیم.

 

سرهنگ عاشوری تصریح کرد: این دانش آموزان با بازدید میدانی و روایت‌گری راویان از اتفاقات هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی رزمندگان  اسلام در دفاع از کیان انقلاب آشنا شده و این جریان فرهنگی میتواند تأثیری خوبی در آنان داشته باشد.

 

وی تاثیرگذاری راهیان نور را بیشتر از ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها تدریس و کار پرورشی در مدرسه دانست و تصریح کرد: دشمن هر لحظه به فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی و جدایی مردم از انقلاب است که این موضوع وظیفه همه را نسبت به مقابله با دشمن سنگین کرده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: شهدا با لبیک به ندای امام راحل لباس غیرت و مردانگی پوشیدند و در برابر تجاوز دشمنان به خاک وطن، ایستادند و امروز ملت ما با تاسی از شهدا در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ایستادگی و مقابله میکنند.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۰۸:۲۳
مکتب الشهداء


عزیز خادم شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهای فرهنگی جامعه اسلامی است که نمود فرهنگی بودن این نهاد در چند سال اخیر بیشتر خودش را نشان داده است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید متناسب با نیاز جامعه، موقوفات خود را وقف کنند و این امر نیازمند شناخت و اطلاع رسانی بیشتر است، افزود: اصحاب رسانه در راستای آشنایی مردم با وقف می‌توانند کمک شایان توجه‌ای به اداره اوقاف داشته باشند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه همزمان با هفته وقف ویژه برنامه‌هایی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه وقف، دیدار با فرماندار و بخشدار مرکزی، گلباران مزارشهیدان آقا مهدی آقا و آقاسیدابراهیم گوراب زرمیخ، دیدار با امام جمعه صومعه‌سرا و گوراب زرمیخ و تقدیر از مربیان قرآنی از جمله برنامه‌های اداره اوقاف در هفته وقف است.

 

خادم شریف تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شهرستان، همایش گرامیداشت هفته وقف در بقعه میرشجاع الدین دوگور، جلسه با خادمین بیمه شده سازمان برای تبلیغ وقف، دیدار با روسای دانشگاه و نشست صمیمی در راستای ترویج وقف، نشست صنفی با رئیس اصناف و نشست صنفی با موضوع اقتصاد مقاومتی با پزشکان مرکز بهداشت با نگاه وقف برای کمک‌ به پژوهش‌های علمی از دیگر برنامه‌های هفته وقف است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۰۸:۲۶
مکتب الشهداء


سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا، با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و مبارکی است که به تعبیر قرآن کریم اصل و ریشه آن در عمق اعتقادات مردم استوار و ثابت و شاخه‌های پر ثمرش تا آسمان پر کشیده و میوه آن شهیدان گرانقدری هستند که از ۳۸سال پیش تا به امروز باعث ضامن، عزت، عظمت و افتخار این ملت شدند.

 

وی افزود: بسیج یک موهبت الهی بود که بر قلب مبارک حضرت امام نازل شد و امام راحل با نگاهی خاص که به مردم داشتند براین باور بودند که مردم را می‌توان در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها وارد ساخت و اسلام را پیش برد، توطئه‌ها را خنثی کرد و موانع و مشکلات را برداشت و کشور را ساخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: حضرت امام به عنوان موسس بسیج به قابلیت مردم برای حضور و فعالیت در هر صحنه و عرصه‌ای ایمان داشتند و می‌فرمودند مملکتی که ۲۰میلیون جوان دارد بعد از چند سال باید ۲۰میلیون تفنگدار و ۲۰میلیون ارتش داتشه باشد، یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.

 

سرهنگ عاشوری تصریح کرد: در واقع حضرت امام سطح هرم قاعده قدرت را از سطح نیروهای مسلح به سطح گسترده و وسیعی گسترش دادند به طوری که در طول این چهار دهه منشأ خیرات و ثمرات فراوانی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تنها عاملی که استکبار جهانی را روز به روز از آرمان‌های سیاسیشان از خاورمیانه دور کرد و هزینه‌های سیاسی آن ها را بالا برد بسیج بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: هجوم سر سختانه خارجی و نظامی جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس که مرزهای مبارزه و جهاد ما را با استکبار به کنار کرخه و کارون کشاند، توطئه‌ای با مقیاس جهانی را برای ملتی که تازه انقلاب کرده بود و فاقد یک نظام دفاعی قوی و نیرومند برای دفاع از کشور بود، رقم زد که در چنین شرایطی بسیج به همراه سپاه و ارتش علیه یک دنیا جنگید و نشان داد که کشور ایران اشغال شدنی نیست و بسیجیان به هیچ بیگانه‌ای اجازه نمی‌دهند یک وجب از خاک سرزمین کشورمان اشغال شود.

 

سرهنگ عاشوری افزود: بعد از دفاع مقدس که اولویت نظام سازندگی بود بسیج با سازماندهی و آموزش نیروهای متخصص در اقشار مختلف وارد صحنه شد و توانست در عمران و آبادانی و محرومیت زدایی با دولت همکاری کند.

 

وی با بیان اینکه امروز دانشمندان بسیجی ما توانستند افق‌های بلند علمی را طی کرده و به ذرات بنیادی برای جنبه‌های صلح آمیز برسند، گفت: حالا که دشمن جنگ پرهزینه و پیچیده‌ای را علیه ما شروع کرده و اعتقادات ما را نشانه گرفته، بسیجیان با تقویت معنویت و بالا بردن خلوص که عیار بسیج است در مقابل جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمنان مقابله می کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه باید قدر این میراث گران‌سنگ امام را دانست و آن را پاس داشت چرا که بسیج ضامن انقلاب است، تصریح کرد: در هفته گرامیداشت بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده که مهمترین آن افتتاح ۴۰ واحد مسکن محروم، برپایی نمایشگاه اقتصادی مقاومتی، یادواره شهدای فرهنگی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ویزیت رایگان، نشست‌های روشنگری، مسابقات فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها و اجتماع بزرگ بسیجیان صومعه سرا در ۵ آذر با عنوان شکوه مقاومت در میدان اصلی شهر است.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۰۷:۲۱
مکتب الشهداء

همزمان با فرا رسیدن پنج شب آخر ماه صفر و رحلت جانگداز حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه وآله)، شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) ویژه برنامه‌ای در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

اعزام ۵۰ مبلغ و ۳۰ مداح به مساجد و هیئات مذهبی صومعه‌سرا

رحمت آذرافروز، سرپرست تبلیغات اسلام یصومعه‌سرا با بیان اینکه همزمان با پنج شب آخر صفرماه، بیش از ۸۰ مسجد و ۲۰ هیئت مذهبی این شهرستان میزبان عزاداران است، اظهار کرد: در این ایام بیش از ۵۰ مبلغ و ۳۰ مداح به مساجد و هیئات مذهبی اعزام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در مدارس گفتمان‌های دینی برگزار می‌شود، افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، سیاه پوش کردن میادین اصلی شهر، راه اندازی هیئت های سینه زنی در خیابان‌ها از جمله برنامه‌های 5 شب و روز آخر ماه صفر است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا گفت: بخشی از خلوص مردم در عرض ارادت به اهل‌بیت (علیه‌السلام) در دهه آخر صفر است چراکه شهادت امام حسن (علیه‌السلام) و رحلت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله وسلم) و شهادت امام رضا (علیه‌السلام) در این زمان رقم خورده است.

 

آذرافروز تصریح کرد: بنا به اهمیت تبیین معارف الهی و بصیرت افزایی اعزام مبلغ در مناسبت ها می تواند در تقویت بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان موثر باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جامعه را بیمه کند.

 

برگزاری مراسم 5 شب آخر صفر در مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا

امیر رمضانپور، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) صومعه‌سرا اظهار کرد: هم‌زمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت حضرت خاتم‌الانبیا (صلی‌الله علیه وآله وسلم) شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام)، در مسجد امام حسین (علیه‌السلام) صومعه‌سرا به مدت پنج شب مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این مراسم از روز سه‌شنبه (۲۳ آبان) در مسجد امام حسین (علیه‌السلام) واقع در خیابان برشنورد، کوی آزادگان آغاز شده و از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) صومعه‌سرا گفت: این مراسم در سه شب اول با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدی‌پور و مداحی سینا پور محسن و مهدی اخوان و در دو شب آخر با سخنرانی حجت‌الاسلام صدری و مداحی مهدی اخوان، برگزار می‌شود.

 

برگزاری ویژه برنامه ۳ شب پایانی صفر در مسجد جامع تنیان

حمیدرضا رضاپور، مسئول کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد جامع تنیان با اشاره به سه شب پایانی ماه صفر، تصریح کرد: مصادف با رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه وآله) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و شهادت امام رضا (علیه‌السلام) در مسجد جامع تنیان توسط کانون فرهنگی منتظران ظهور و همکاری هیت امنا مسجد و هیئت متوسلین ویژه برنامه عزاداری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مراسم همراه با تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و پذیرایی به صرف شام است، خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این مراسمات ۲۵ الی ۲۷ آبان ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد جامع تنیان اظهار کرد: هر ساله این ویژه برنامه با حضور پر شور جوانان و مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) تنیان برگزار می‌شود.

 

گفتنی است؛ سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان از تمامی ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها دعوت به عمل آوردند.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۰۷:۲۷
مکتب الشهداء

تئاتر «وعده شوم 2» با موضوع بازسازی واقعه عاشورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

سامان اسماعیل‌زاده نویسنده و کارگردان و امیرحمزه طالبی به عنوان شعرخوان این تئاتر هستند.

 

زمان برگزاری این تئاتر 24، 25 و 26 آبان ماه در سالن فارابی است که دیدن این تئاتر برای عموم مردم رایگان می‌باشد.

 

گفتنی است، تئاتر «وعده شوم 1» سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد که مورد استقابل چشمگیر مردم شهرستان صومعه‌سرا و شهرستان‌های اطراف آن قرار گرفت.


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۰۷:۳۱
مکتب الشهداء

اوقات شرعی شهرستان صومعه‌سرا در آبان ماه 1396


روز روز هفته اذان صبح طلوع آفتاب اذان ظهر غروب آفتاب اذان مغرب نیمه شب
1 دو شنبه 5:02 6:28 11:57 17:25 17:44 23:14
2 سه شنبه 5:03 6:29 11:57 17:24 17:43 23:14
3 چهار شنبه 5:04 6:30 11:57 17:23 17:42 23:14
4 پنج شنبه 5:05 6:31 11:57 17:22 17:41 23:14
5 جمعه 5:06 6:32 11:57 17:21 17:40 23:14
6 شنبه 5:07 6:33 11:57 17:19 17:38 23:14
7 یک شنبه 5:08 6:34 11:56 17:18 17:37 23:14
8 دو شنبه 5:09 6:35 11:56 17:17 17:36 23:13
9 سه شنبه 5:10 6:36 11:56 17:16 17:35 23:13
10 چهار شنبه 5:11 6:37 11:56 17:15 17:34 23:13
11 پنج شنبه 5:11 6:38 11:56 17:14 17:33 23:13
12 جمعه 5:12 6:39 11:56 17:13 17:32 23:13
13 شنبه 5:13 6:40 11:56 17:12 17:31 23:13
14 یک شنبه 5:14 6:41 11:56 17:11 17:30 23:13
15 دو شنبه 5:15 6:42 11:56 17:10 17:29 23:13
16 سه شنبه 5:16 6:43 11:56 17:09 17:28 23:13
17 چهار شنبه 5:17 6:45 11:57 17:08 17:28 23:13
18 پنج شنبه 5:18 6:46 11:57 17:07 17:27 23:13
19 جمعه 5:19 6:47 11:57 17:06 17:26 23:13
20 شنبه 5:20 6:48 11:57 17:06 17:25 23:13
21 یک شنبه 5:21 6:49 11:57 17:05 17:24 23:13
22 دو شنبه 5:21 6:50 11:57 17:04 17:24 23:13
23 سه شنبه 5:22 6:51 11:57 17:03 17:23 23:13
24 چهار شنبه 5:23 6:52 11:57 17:02 17:22 23:13
25 پنج شنبه 5:24 6:53 11:58 17:02 17:22 23:13
26 جمعه 5:25 6:54 11:58 17:01 17:21 23:14
27 شنبه 5:26 6:55 11:58 17:01 17:20 23:14
28 یک شنبه 5:27 6:56 11:58 17:00 17:20 23:14
29 دو شنبه 5:28 6:57 11:58 16:59 17:19 23:14
30 سه شنبه 5:29 6:58 11:59 16:59 17:19 23:14


http://telegram.me/hizbullahcyber

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۶ ، ۰۱:۱۲
مکتب الشهداء