حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است


«سیدحسن حسینی» اظهار کرد: دانش‌آموزان پسر بسیجی صومعه‌سرا در قالب کاروان راهیان‌نور با 2 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: زائران سرزمین نور به مدت سه روز از مناطق عملیاتی بازی دراز، مرصاد، سرپل ذهاب، پادگان ابوذر و شهدای گمنام کرمانشاه بازدید به عمل می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم در مبارزه با جنگ نرم دشمن است، گفت: راهیان نور باعث شده است که مسیر شهادت و ایثارگری همیشه زنده بماند و این راه الهی و معنوی همیشه بر روی مشتاقان باز باشد.

 

حسینی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و آشنایی جوانان با اهداف و آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام راحل را از اهداف این اعزام دانست و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، یکی از مهم‎ترین اقدامات فرهنگی در سطح کشور است که با هماهنگی آموزش و پرورش و سپاه به منظور آشنایی نسل جوان با ارزش‎ها و آرمان‎های هشت سال دفاع مقدس برگزار می‎شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۸ ، ۰۷:۰۵
مکتب الشهداء

*صد ‌‌و ‌‌نود‌ و‌ یکمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «از ایران بیاموزیم» منتشر شد.


*به گزارش خط‌حزب‌الله، پیشنهاد مذاکره با ایران از طرف مقامات آمریکایی، گرچه از ابتدای انقلاب تا به امروز ادامه داشته است، اما در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است. سؤال آن است که چرا مقامات آمریکایی تا این حد اصرار به مذاکره با ایران دارند؟ خط‌حزب‌الله در سخن‌هفته‌ی این شماره‌ی خود به این سؤال پاسخ می‌دهد.
 
*رهبر انقلاب هر ساله در دو دیدار با کارگزاران حج - یکی پیش از اعزام کاروان‌های حجاج به سرزمین وحی و دیگری پس از بازگشت آنان - رهنمودهایی را درباره این فریضه‌ی بی‌نظیر الهی ارائه فرموده‌اند. بخشی از این توصیه‌ها به مسئولین سازمان حج و زیارت، بخشی مربوط به زائران حجاج ایرانی و یا غیر ایرانی، و بخش دیگر هم مربوط به توصیه به حاکمان سعودی و برگزارکنندگان و میزبانان مراسم حج بوده است. نشریه‌ی خط‌حزب‌الله در شماره‌ی این هفته، بخشی از این توصیه‌ها را در غالب اطلاع‌نگاشت مرور کرده است.
 
*سایر بخش‌های نشریه که خواندن آنها توصیه می‌شود نیز به شرح زیر است:
حاجی ایرانی باید به ملیت و هویت ایرانی آبرو ببخشد/ برش دیدار
آمریکا عاجز از دخالت نظامی در ایران است/ کلام امام
عدالت، اساس کار حیات طیّبه‌ی انسانی است/ تفسیر قرآن
هر چه ایمان بالاتر باشد مرگ حقیرتر می‌شود/ نهج البلاغه
آن ۳روز در کرمان از بهترین ایام زندگی من بود / خاطرات رهبری
به گریز از چالش، به‌غلط می‌گویند عافیت‌طلبی/ روش تحلیل
با حفظ حجاب هم همه کارها شدنی است/ خانواده ایرانی
کارهای بزرگی که به دست جوانان انجام شد/ حزب الله این است
واقعاً برای مردم دل می‌سوزاند/ عکس نوشت
 
*طبق رسم هفتگی خط حزبالله، شماره‌ی ۱۹۱ این هفته‌نامه‌ نیز به ارواح طیبه شهدای عملیات قدس۳  تقدیم می‌شود.

*نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  قرار گرفته و عموم امت حزبالله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
 
  برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید

| دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ |


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۸ ، ۰۷:۰۱
مکتب الشهداء


«رحمت آذرافروز» با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و ولادت باسعادت امام رضا(علیه‌السلام)، ویژه برنامه‌هایی برنامه‌ریزی شده است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه 48 روحانی بومی به مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان اعزام می‌شوند افزود: سخنرانی روحانیون پیرامون ابعاد فرهنگی، مذهبی حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) و سیره زندگانی حضرت امام رضا(علیه‌السلام) است.

 

وی با اشاره به فعال کردن 140 مسجد شهری و روستایی شهرستان صومعه‌سرا در دهه کرامت گفت: ویژه‌برنامه جشن میلاد حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و امام رضا(علیه‌السلام) در هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

 

آذرافروز از برگزاری محافل و انس با قرآن و جشن ایام در موسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اعزام مداحان به مساجد و تکایا و تجلیل از دختران برتر قرآنی در موسسات و خانه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌ها است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه برخی از هیئت‌های مذهبی اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی می‌کنند، خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای تبیین امامت و ولایت در بستر جامعه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۸ ، ۰۶:۰۲
مکتب الشهداء


مسجد به عنوان پایگاهی اسلامی نقش مهمی در تربیت، آموزش و ایجاد نزدیکی بین مسلمانان دارد، پایگاهی که همواره در روایات از آن به بزرگی یاد شده است.

 

یکی از مهمترین مراکز دینی که آثار آن در عرصه اجتماعی و فرهنگی بیش از سایر ادیان به چشم می خورد، مسجد است، مساجد امروز به عنوان یک پایگاه فرهنگی نقش مهمی در تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه بر عهده دارند و بسیج و مساجد باید با پیوندی استوار و جاودانه، زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان بسیجی را در مساجد فراهم کنند.

 

در این راستا گفت‌وگویی تفضیلی با «ابوذر خوشبخت» فرمانده پایگاه مالک اشتر مسجد جامع صومعه‌سرا انجام داده‌ایم، این جوان 24 ساله که به عنوان فرمانده بسیج موفق در سطح شهرستان و استان شناخته شده است، برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برنامه‌های جذابی را برنامه‌ریزی کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.


*چه برنامه‌هایی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد دارید؟

با همکاری هیئت امنا بیشترین برنامه‌های مسجد جامع صومعه‌سرا برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌شود که یک سری از برنامه‌ها در طول سال به صورت مداوم در حال انجام است.

 

شنبه‌های سینمایی، بازی فوتبال‌دستی، حلقه‌های تربیتی و ... از جمله این برنامه‌ها است، اما در بازه‌های زمانی مختلف طرح‌هایی مانند طرح تابستانی، اوقات فراغت و ... برگزار می‌کنیم که یک برنامه سه ماهه محسوب می‌شود و بعد از آن مابقی برنامه‌ها از برنامه‌های طرح‌ تابستانه الهام می‌گیرند.

 

برای تابستان یک سری برنامه‌های جدید برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، قرارگاه شهید ابراهیم هادی را برای برنامه‌های تابستانه تشکیل داده‌ایم که در این قرارگاه کلاس‌ها و موضاعت برنامه‌ریزی شده باید اجرایی شود.

 

برای نخستین بار در مساجد و پایگاه باشگاه خلاقیت راه‌اندازی کرده‌ایم، این باشگاه شامل اختراعات و دانستنی‌ها است که استاد مدنظر در این راستا با نوجوانان فعالیت کرده و یک برنامه کاملا مهیج و جذاب است.

 

بحث روخوانی و روانخوانی قرآن که در آن موذنی و مکبری وجود دارد و یکی از مربیان 2 روز در هفته این برنامه را برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.

 

پاتوق گفت‌وگو یکی دیگر از برنامه‌ها است که یک جلسه 2 طرفه بوده و موضوعات آن در راستای رسانه و سبک زندگی است که سعی می‌شود شبهات نوجوانان و جوانان که در مدارس وجود دارد در این راستا بحث و بررسی شود و در زمینه سبک زندگی هم به این گونه است که نوجوانان قدرت و مهارت «نه» گفتن و تصمیم‌گیری را بیاموزند.

 

نقشه سفر زندگی از دیگر برنامه‌های تابستانی مسجد جامع است، معمولا کلاس احکام از استقبال کمی برخوردارست به همین دلیل یک روحانی متخصص و متعهد و پرنشاطی را آورده‌ایم که با نوجوانان در قالب بازی و سرگرمی، احکام مربوط به سنین نوجوانان را بازگو کند.

 

به عنوان نمونه این روحانی بین ورزش فوتبال و یا اردوی نیم‌روزه که با نوجوانان است چند احکام مخصوص این سنین را هم نیز بیان می‌کند که بیشتر بر روی این قشر تاثیرگذار است.

 

بازی‌های رایانه‌ای، فوتبال، دارت، استخر شنا و باشگاه رزمی از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح تابستانه انجام می‌شود.

 

2 دوره کمک‌های اولیه و آموزش نظامی برای کسانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و می‌خواهند به اردو بیایند واجب است که در غیر این صورت نمی‌توانند در اردو شرکت کنند.

 

تصمیم گرفته شده هر هفته اردوهای داخل شهرستانی و هر ماه یک اردوی بزرگ خارج از استانی داشته باشیم و همچنین مسابقه کتابخوانی و کارت‌های امتیازی هم از دیگر برنامه‌ها است.

 

 

*استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به مسجد و برنامه‌هایی که برگزار می‌کنید، به چه صورت است؟

تا کنون هر برنامه‌های که در مسجد جامع صومعه‌سرا برگزار شده، استقبال به صورت ویژه و عالی بوده است و واقعا شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان در مسجد بسیار پررنگ است.

 

*همراهی هیئت امنا و امام جماعت چقدر در موفقیت شما در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تاثیرگذار است؟

امام جماعت و هیئت امنا و نمازگزاران با برنامه‌های پایگاه همکاری ویژه‌ای دارند که در استقبال این قشر از جامعه نسبت به برنامه‌ها تاثیرگذار است. وقتی جوانان و نوجوانان وارد مسجد شده و با استقبال و آغوش باز هیئت امنا و امام جماعت مسجد مواجه می‌شوند، سبب شور و اشتیاق این قشر می‌شود تا در برنامه‌ها حضور پررنگ داشته باشند.

 

*برای اینکه تهاجم فرهنگی و فضای مجازی غیرسالم بر روی جوانان تاثیر نگذارد چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد؟

پاتوق گفت‌وگویی که در لیست برنامه‌های تابستانی قرار گرفته شامل حال تهاجم فرهنگی، فضای مجازی غیر سالم می‌شود که زیر نظر یک استاد دانشگاه متخصص انجام می‌شود.

 

*در زمینه بیانیه گام دوم چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در زمینه مسئولیت‌پذیری تمام کسانی که در حال فعالیتند، از نسل جوانند و اینکه بیشتر اردوهای ما اردوهای تشیکلاتی است که به نوجوانان مسئولیت‌پذیری، کار کردن و یک سری اقداماتی که از سن آنها بالاتر است را انجام دهند.

 

اینکه گام دوم انقلاب را بین نوجوانان مطرح کنیم کمی سخت است. همه توضیح می‌دهیم که نگاه مقام معظم رهبری به این گونه است که ما از نوجوان و جوانان به کارگیری کنیم، اما هنوز در شگرد به کارگیری و جایگاه آن مانده‌ایم و نمی‌دانیم باید چگونه با نوجوانان برخورد کنیم اما در صدد آن هستیم همین که برنامه‌های ما حول نوجوانان و جوانان است یعنی اینکه در بستر انقلاب پیش می‌رویم.

 

 

*برنامه‌هایی که برگزار می‌کنید تا چه حد می‌تواند این قشر از جامعه را جذب مسجد در تمام طول سال کند؟

برنامه تابستانی و اوقات فراغت حالت جذب بسیار زیادی دارد متاسفانه در بستر مسجد و پایگاه مشکل نگهداری بچه‌ها را داریم.

بعد از اوقات فراغت تابستانه همه از مسجد می‌روند زیرا پایگاه و مسجد خوراک خوبی ندارند که به این قشر بدهند، حال ما در تلاشیم که برای شش ماهه دوم سال برنامه‌ریزی کنیم تا این روال برنامه‌ها ادامه داشته باشد و و انها را حفظ کنیم.

 

اما حداقل از هر 100 نفر که جذب می‌شوند 30 تا 40 نفر پای ثابت مسجد می‌شوند اما هفته‌ای یک بار به مسجد می‌آیند که باید با برنامه‌ریزی متداوم سب جذب بالا شویم.

 

گفتنی است؛ مسجد جامع صومعه‌سرا تنها مسجد فعال در این شهرستان نیست و مساجد زیادی اطرافمان وجود دارد که در تربیت کودکان و نوجوانان ما نیز نقش بسزایی دارند، چه بسا که در پیروزی انقلاب اسلامی و سالهای هشت سال دفاع مقدس همین مساجد پایگاه رسیدن به راه سعادت بودند.


مائده فلاحتکارضیابری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۸ ، ۰۷:۰۷
مکتب الشهداء


به گزارش حزب‌الله سایبر صومعه‌سرا، طبق روال هر سال، هیئت مداحان متوسلین به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ویژه برنامه شهادت امام جعفرصادق علیه السلام را همراه با مداحی مداحان اهلبیت علیهم‌السلام در منزل حاج ابراهیم نوروزی واقع در صومعه سرا - کوچه حسینی‌پناه - بالاتر از کوی شهدا - روبروی گلبرگ هشتم و در روز جمعه 7 تیرماه 1398 بعد از فریضه مغرب و عشاء برگزار می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۸ ، ۰۹:۳۶
مکتب الشهداء