حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

*  دویست‌وششمین شماره‌ی هفته‌نامه خط حزب‌الله در آستانه‌ی اربعین حسینی با عنوان «حماسه اقتدار» منتشر شد.

*  رهبر انقلاب در سخنرانی روز یکشنبه ۲۱ مهر در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، یکی از مصادیق قوت جبهه‌ی مقاومت اسلامی را راهپیمایی اربعین حسینی و اجتماع عظیم میلیونی آن دانستند. سخن هفته‌ی این شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله با مرور نقشه‌ها و طراحی استکبارجهانی برای منطقه‌ی غرب آسیا به تبیین ابعاد اهمیت این جلوه از اقتدار مقاومت پرداخته است.  رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده میکند و آن راهپیمایی اربعین است «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّة» راهپیمایی اربعین قوت اسلام است، قوت حقیقت است، قوت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قله و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. ۹۸/۰۷/۲۱»

*  «جغرافیای مقاومت» کلیدواژه‌ای است که رهبر انقلاب درباره‌ی آن در چند دیدار اخیر مباحث راهبردی‌ای را مطرح کرده‌اند. به مناسبت فرا رسیدن ایام برگزاری حماسه راهپیمایی اربعین حسینی، که خود یکی از جلوه‌های اقتدار جبهه‌ی مقاومت در منطقه است، نشریه خط حزب‌الله به مرور وضعیت و آرایش عناصر این جبهه در منطقه‌ی غرب آسیا پرداخته است.

*  در بخش «برش دیدار» بخشی از بیانات روز یکشنبه‌ی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام مرور شده است که در بیان عظمت و اهمیت اربعین حسینی و اجتماع عظیم عزارادان حسینی در آن، ایراد شده بود.  

 * دیگر بخش‌های شماره ۲۰۶ نشریه خط حزب‌الله که مطالعه‌ی آنها به خوانندگان گرامی توصیه می‌گردد:
کار را در همه عرصه‌ها جهادی دنبال کنید / حزب‌الله این است
پیاده‌روی اربعین در تاریخ، بی‌سابقه است / روایت تاریخی
رفتار برادران عزیز عراقی در مواکب، نظیر ندارد / کلیدواژه (راهپیمایی اربعین)
امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی (ع) را به دنیا بشناسانیم / مطالبه رهبری
اگر سیدالشهدا نبود، این نهضت هم پیش نمی‌برد / کلام امام
دنیا احتباج دارد که زن مسلمان، هویت خود را نشان دهد / خانواده ایرانی
نظام، بدون مشی انقلابی ارزشی ندارد / اخلاق انقلابی
این خون حسین(ع) است که بعد از ۱۴۰۰ سال می‌جوشد / انسان ۲۵۰ساله

*  این شماره از هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله تقدیم شده است به شهدای حماسه پیاه‌روی اربعین که در سالیان متمادی و از فرازونشیب حوادث تاریخ، این سنت دیرینه را به اجتماع عظیم امروز رسانیده‌اند.
 

برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
   دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ
http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43770/WEB.jpg

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۸ ، ۰۹:۰۰
مکتب الشهداء
*دویست‌وپنجمین شماره‌ی هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «مقابل جریان دلسردکننده نخبگان بایستید» منتشر شد.

*به گزارش خط حزب‌الله، رهبر انقلاب در بخشی از دیدار روز چهارشنبه (۹۸/۷/۱۷) با جمعی از نخبگان علمی، به جریان بددلی که در دانشگاه‌ها وجود داشته و موجب ایجاد یأس و ناامیدی می‌شود اشاره کرده و فرمودند: «یک جریان بددل و بدخواه که متأسفانه در داخل دانشگاه‌ها نیز حضور دارد، اصل جهش علمی کشور را که یک واقعیت عیان است، انکار و تلاش می‌کند با القای اینکه هیچ اتفاق علمی مهمی رخ نداده است، مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید کند؛ اما شما در مقابل این جریان هرگز مأیوس نشوید».با توجه به اهمیت این موضوع، خط حزب‌الله در سخن هفته‌ی این شماره‌ی خود به تحلیل آن پرداخته است.

*از حدود بیست سال پیش که رهبر انقلاب گفتمان تولید علم را در کشور آغاز کردند، مجموعه‌ی توصیه‌ها، مطالبات و اقداماتی را جهت دست یافتن به افق‌های مدنظر در این حوزه انجام داده‌اند که خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این شماره، برخی از مصادیق آن را مورد بازخوانی قرار داده است.


*سایر بخش‌های نشریه که مطالعه‌ی آنها به خوانندگان توصیه می‌شود به شرح زیر است:

جنسی که مشابه داخلی دارد مطلقا از خارج وارد نشود /رونق تولید

مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی هستند /کلام امام

خوشا به حال کسانی که در حال پیاده‌روی اربعین هستند /کلید‌واژه

اعتقاد و ایمان به انقلاب را در دل‌های خود عمیق کنید /حزب‌الله این است

اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب نبود... /اخلاق انقلابی

به خدا توکل کنید و با امید و شوق قدم بردارید /عکسنوشت

در باب عدالت اجتماعی در حوزه‌ها بحث فقهی قوی شود /اصول عدالتخواهی

عاشورا به وسیله زینب کبری خودش را مجسّم می‌کند /خانواده ایرانی

 

*این شماره از هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله نیز به ارواح طیبه‌ی شهدای بمباران شهر سومار تقدیم می‌شود.  

 

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۸ ، ۰۸:۵۸
مکتب الشهداء

 

حسن راستاد اظهار کرد: 50 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان صومعه‌سرا در قالب طرح «مهر تحصیلی» توزیع شد.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به توزیع این بسته‌های لوازم‌التحریر با امکانات کامل بین دانش‌آموزان نیازمند، افزود: بسته‌ها شامل کوله‌پشتی، دفتر نقاشی و مشق، مداد رنگی، مداد، خودکار و پاک‌کن است.

وی با بیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» از محل موقوفه سیدابراهیم گوراب‌زرمیخ، حاج صالح نویدی، ناصرقلی‌خان امجدالدوله اجرایی شد، گفت: هر بسته تحصیلی به ارزش 130 هزار تومان است.

راستاد با بیان اینکه عواید موقوفات حوزه تحصیل و کمک به دانش‌آموزان در راستای نیت واقف هزینه می‌شود، تصریح کرد: تمامی عواید موقوفات بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه عمل می‌شود و هیچ‌گونه انحرافی در آن وجود ندارد.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را عامل بسیار مهمی در رشد و شکوفایی ابعاد مختلف استعدادهای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی در ترویج فرهنگ وقف قدم‌های مثبتی بردارد آن فرد هم از ثواب وقف بهره می‌برد و چه بهتر است همه ما در ترویج فرهنگ وقف گام برداریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۸ ، ۱۲:۲۹
مکتب الشهداء

 

عباس احمدزاده اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل مدارس و شروع فصل علم‌آموزی، گروه فرهنگی شهید مدافع حرم محمد اتابه، اقدام به تهیه و توزیع اقلام تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند کرده است.

مسئول گروه فرهنگی شهید محمداتابه افزود: در این حرکت خودجوش بیش از 170 پکیج تحصیلی شامل کفش، کوله‌پشتی، مداد، مدادرنگی و دفتر مشق تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این حرکت حمایت‌های جانباز70درصد قطع نخاعی فرامرز طالقانی بسیار موثر بود، گفت: ارزش هر پکیج تحصیلی بیش از 200 هزار تومان است.

احمدزاده با بیان اینکه توزیع این بسته‌ها به صورت کاملا محرمانه و بدون اینکه شأن و منزلت دانش‌آموزان زیر سوال رود انجام شد، تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مناطق کم برخوردار توزیع شد.

مسئول گروه فرهنگی شهید محمد اتابه خاطرنشان کرد: گروه فرهنگی شهید محمد اتابه از زمان شهادت این شهید بزرگوار تشکیل شده و هر ساله به مناسبت‌های مختلف دست نیازمندان را با همکاری مردم خیر می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۸ ، ۱۲:۲۲
مکتب الشهداء

 

سیدحسن حسینی اظهار کرد: طرح ویزیت رایگان «شهید رهنمود» در دهستان هنده‌خاله با محوریت حوزه بسیج شهید آیت‌الله احسانبخش شیخ محله و پایگاه بسیج هنده‌خاله و همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: این طرح با حضور چند تن از پزشکان عمومی، متخصص و روانپزشک باهدف ارائه خدمت به افراد ضعیف و بی‌بضاعت در این دهستان برگزار شد.

وی گفت: در ویزیت رایگان بیش از 200 نفر از مردم این منطقه مورد ویزیت قرار گرفتند که مبلغ  10 میلیون ریال دارو بین نیازمندان توزیع شد.

حسینی تصریح کرد: هدف از این طرح ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف در روستاهای محروم و کمک به بهبود سطح سلامت محرومان و تاثیرگذاری بر رفتار جامعه با حفظ کرامت انسانی است که باید بیشتر توجه شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: طرح ویزیت رایگان با مشارکت بسیج جامعه پزشکی به مناسبت‌های مختلف در طول سال در روستاهای محروم برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۸ ، ۱۲:۳۲
مکتب الشهداء

 

 

*دویست‌وسومین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «امروز وقت مذاکره نیست» منتشر شد.

*به گزارش خط حزب الله، با توجه به فرا رسیدن هفته‌ی دفاع مقدس سخن‌هفته‌ی این شماره خط حزب‌الله به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی چگونگی اداره‌ی جنگ پرداخته است.

*در تاریخ معاصر، نمونه‌های عبرت‌انگیز و متعددی از سازش مقامات کشورهای مسلمان با استکبارجهانی و هزینه‌هایی که آنان بر کشور خود تحمیل کرده‌اند وجود دارد نشریه‌ی خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این هفته، مروری داشته است بر بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی وابستگی حاکمان معاصر منطقه و «هزینه‌ی سازشی» که آنان بر ملت خود تحمیل کردند.

*همچنین در این شماره خبری اختصاصی از دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌‌ی شهید سیدرضا کیش‌بافان در خلال سفر مشهد ایشان نیز منتشر شده است که رهبر انقلاب در این دیدار توصیه‌های مهمی درباره ثبات قدم نیروهای مومن و انقلابی داشته‌اند.

*همچنین در گزارش هفته‌ی این شماره به تذکرات رهبر‌انقلاب نسبت به پرهیز از اختلافات درونی پرداخته است که خواندن این یادداشت خالی از لطف نیست.

*سایر بخش‌های نشریه نیز به شرح زیر است:
باید مستقل و شجاع باشید/ کلام امام
نوحه‌هایی که کار مبارزه را می‌کرد/خاطرات رهبری
کار حضرت زینب به اندازه شهادت حسین(ع) عظمت داشت / خانواده ایرانی
حرکت امام حسین(ع) برای اقامه‌ حق و عدل بود / انسان ۲۵۰ ساله
از فرصت هیئت استفاده کنید / هیئت تراز
دشمن می‌خواهد برادران تبدیل به دشمنان شوند/ حزب الله این است

*طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله، شماره‌ی ۲۰۳ این هفته‌نامه‌ نیز به ارواح طیبه شهدای آموزش و پرورش تقدیم می‌شود.

*نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

  برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
   دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ

 

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۲:۴۹
مکتب الشهداء

همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه ویژه دفاع مقدس در این شهرستان برپا و با حضور فرمانده سپاه صومعه‌سرا و مسئول بسیج جامعه زنان این شهرستان افتتاح شد.

معصومه آب‌بند در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: اقتدار و عظمت نظام اسلامی مرهون درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب و از برکت خون شهیدان است.

مسئول بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه شهدا در دفاع از اسلام و نظام، به ‌موقع دشمن را شناختند و عمل کردند، افزود: باید همه رهرو خون شهدا باشیم و امروز هم محکم‌تر از قبل در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن در جبهه جنگ نرم بایستیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ویژه دفاع مقدس به همت پایگاه بسیج فاطمیه(س) حوزه شهری صومعه‌سرا برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و گرامیداشت حماسه سازان و حماسه آفرینان دفاع مقدس است.

آب‌بند با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات محلی، لوازم التحریر ایرانی، هنرهای دستی چون قالیبافی چرم‌دوزی  و ... در معرض فروش و نیز عکس و یادمان شهدای دفاع مقدس و عکس شهدای مدافع حرم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۲:۳۵
مکتب الشهداء