حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

*صد‌‌و‌‌هشتاد‌و‌‌هشتمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «بی‌فایده، باضرر» منتشر شد.

*به گزارش خط حزب‌الله، هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، خط حزب‌الله در سخن هفته این شماره خود به این موضوع پرداخته است و علل بی‌فایده و با ضرر بودن مذاکره با آمریکا را بررسی کرده است.

* «دکترین مقاومت امام خمینی» موضوعی بود که رهبر انقلاب برای سخنرانی امسال در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزیده بودند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی ۵ اصل از منطق مقاومت را تبیین کردند که یکی از این اصول به "تفاوت نتیجه‌ی مقاومت و تسلیم" و "سنت‌ الهیِ عقب‌نشینی دشمن بر اثر ایستادگی مؤمنین" می‌پرداخت. نشریه‌ی خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این هفته‌ی خود به مصادیقی از دستاوردها و پیروزی‌های منطق مقاومت در زندگی چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی در کلام رهبر انقلاب پرداخته است.

*سایر بخش‌های نشریه که خواندن آنها توصیه می‌شود نیز به شرح زیر است:
از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکّر می‌کنم/ برش دیدار
#منطق_مقاومت / کلیدواژه
معنای درست و دقیق مفهوم مقاومت چیست؟ / پرسش و پاسخ
اختلافات از راه قانون‌شکنی‌ها پیش می‌آید/ کلام امام
امتداد مبارزه، رسیدن به حق رأی مردم در فلسطین است / مسئله روز
پاداش مجاهدت، هم در دنیا است هم در آخرت/ تفسیر قرآن
از آسان‌پنداری باید پرهیز شود / روش تحلیل سیاسی
منطقه‌ا‌ی که قدیمی‌ترین حکومت‌ علوی در آن تشکیل شده است/ عکس‌نوشت
زن‌ها مواظب باشند این شخصیت را گم نکنند/ خانواده ایرانی
مسیر انقلاب با حضور جوانان طی خواهد شد/ حزب الله این است

*طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله، شماره‌ی ۱۸۸ این هفته‌نامه‌ نیز به ارواح طیبه شهیدان سجادیان تقدیم می‌شود.

*نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید
نسخه‌ی تابلو اعلانات  | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ|
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۱۷
مکتب الشهداء


«حسن راستاد»اظهار کرد: عصر امروز در مراسمی مناره بقعه سید ابراهیم و سید محمد تنها سوارکل نصب شد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه سرا با بیان اینکه ابعاد این مناره 10 متر است که 25 میلیون تومان برای آن هزینه شده است، افزود: هزینه این مناره توسط خیرین به نام های محسن چاووشی و همسرش خانم جمالی تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه امامزادگان همچون ستارگان روشن در آسمان به زمینیان روشنی می بخشند، گفت: ما شیعه شدن خود را مدیون این امامزاده ها هستیم و آنان بودند که از شهر مدینه و از سرزمین آبا و اجدادی خود هجرت کرده و به کشور ما آمدند و مردم ایران را هدایت کردند و مردم ایران نیز با آغوش گرم دین اسلام را پذیرفتند و امروز افتخار می کنیم که محب اهل بیت(علیه السلام) هستیم.

 

راستاد تصریح کرد: در آیین نصب مناره بقعه متبرکه سیدمحمد و سیدابراهیم تنها سوارکل که با حضور مسئولان برگزار شد، مردم استقبال چشمگیر داشتند و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بیان کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۳۰
مکتب الشهداء

*صد‌‌و‌‌هشتاد‌و‌‌هفتمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مردی که ما را بیدار کرد» منتشر شد.
 
*به گزارش خط حزب‌الله، بمناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خط حزب الله طی یادداشتی از بیانات رهبر انقلاب اصولی که امام بر آنها تکیه داشتند را بررسی می‌کند. در بخشی از این متن چنین می‌خوانیم: «آن روز که مجلس خبرگان اسم بنده را آورد، من آنجا پشت تریبون رفتم و گفتم: شما چه کار میکنید!؟ به آقایان خبرگان گفتم: چه کار میکنید!؟ این چه کاری است!؟ چرا مرا مطرح میکنید!؟ میدانید که از کجا به کجا میآیید!؟ چه کس با آن شخصیت عظیمی که مثل یک الماس بینظیر است و آدمی اگر در همه کانهای الماس عالم از اوایل تا به حال بکاود، دیگر نظیرش را پیدا نمیکند، قابل مقایسه است؟» «ما حقیقتا مرده بودیم، امام ما را زنده کرد... او ما را بیدار کرد و راه را به ما نشان داد و دست ما را گرفت و ما را تشجیع نمود و خودش هم جلوتر از همه حرکت کرد.»
 
*همچنین در اطلاعنگاشتِ این شماره به نحوهی آشنایی و ارتباط آیتالله خامنهای با امام خمینی(ره) در مقطع آغاز و شکلگیری نهضت امام خمینی پرداخته است. گفتنی است راوی کل این متن، رهبر انقلاب میباشند.
 
*سایر بخش‌های نشریه که خواندن آنها توصیه می‌شود نیز به شرح زیر است:
اصلی که موجب میشد امام در برابر قدرتها بایستد(اصول امام)
انگیزههایی برای تحریف شخصیت امام وجود دارد (تحریف امام)
از نظر امام معیار قضاوت حال کنونی افراد است (اندیشه سیاسی امام)
دو پرچمی که امام خمینی برافراشته کرد (آرمان امام)
وقتی ایمان در کسی قوی شد تنها هم بماند میرود (ایستادگی امام)
جوانها باید وصیتنامه امام را بخوانند (عکسنوشت)
اول کسی که نقش زنان را فهمید امام بود (زنان در نگاه امام)
ما دیدیم که هرچه اتفاق افتاد صحت پیشبینی آن حکیم الهی بود (پیش‌بینی‌های امام)

 
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه وA۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

 
برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید
نسخه‌ی تابلو اعلانات  | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ|
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۱۶
مکتب الشهداء


«پوریا محمدی» با تسلیت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل راه سعادت، کمال و عزت نفس را به مردم آموخت.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ولایت مسجد حضرت ولیعصر (عج) صومعه‌سرا افزود: زنده نگه داشتن اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) و نشر اندیشه‌های ایشان در بین جوانان برعهده همه مردم و مسئولان است.

 

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمر خویش را در راه انقلاب صرف کردند، گفت: همه ما جوانان موظفیم ادامه دهنده راه امام راحل باشیم.

 

محمدی تصریح کرد: ویژه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد حضرت ولیعصر(ع) صومعه‌سرا با هدف تبیین اهداف بلند حضرت امام به عنوان بنیانگذار نهضت اسلام برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام احمد ربانی‌نژاد معاون تربیت و آموزش عقدیتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به عنوان سخنران این مراسم است، خاطرنشان کرد: مراسم ارتحال امام در مسجد حضرت ولیعصر(عج) روز دوشنبه(13خرداد) ساعت 22:30 برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۶
مکتب الشهداء


«حسن راستاد» اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف ارتقاء سطح معرفتی و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن طرح ملی «ضیافت الهی» را در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» با اقامه نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه این شهرستان پایان می‌یابد، افزود: امسال 24 بقعه متبرکه و شاخص صومعه‌سرا میزبان نمازگزاران عیدفطر است.

 

وی گفت: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نمازعید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا می‌شود.

 

راستاد با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآن شامل، تفسیر، روخوانی و حفظ، احکام و... در طول ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه برگزار شده است، تصریح کرد: احیای شب‌های قدر و عزاداری ایام شهادت امام علی(ع) و اطعام‌دهی به نیازمندان از دیگر برنامه‌های این طرح بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۰
مکتب الشهداء


«حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(شنبه، 11خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: مردم  شهرستان صومعه‌سرا در راهپیمایی روز قدس حماسه دیگری آفریدند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه با توجه به همه مشکلات اقتصادی و معیشتی سال به سال بر حضور بیشتر مردم در مراسم‌های ملی افزوده می‌شود، گفت: راهپیمایی روز قدس به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود که مردم همدردی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: باید در سال جدید سیاستگذاری‌های خوبی را در زمینه مسائل فرهنگی ارائه دهیم و همه نهادهای زیرمجموعه این ستاد موظفند برنامه‌های فرهنگی خود را طبق سیاست‌های این ستاد برگزار کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه وقتی صحبت از فرهنگ عمومی می‌شود معنایش همان سلسله باورها، رفتارها و برخوردهایی است که از عموم مردم جامعه سر می‌زند، تصریح کرد: گاهی این رفتارها به صورت محسوس در میان مردم ترویج می‌یابد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه مبلمان شهری شهرستان مطابق با سبک دینی نیست و اشراف داشتن خانه‌ها نسبت به یکدیگر از دیگر معضلات است، خاطرنشان کرد: امروزه هیچ‌کس در خانه خود امنیت و آزادی ندارد و این موضوع به فرهنگ مردم بر می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه نقشه‌هایی که برای ساخت و ساز وارد شهر شده، فرهنگ بیگانه‌ای است که وارد فرهنگ دینی ما شده است، اظهار کرد: برخی از رفتارها به صورت نامحسوس و در زمان طولانی اتفاق می‌افتد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است و نباید انتظار نتیجه آنی داشت افزود: اگر شورای فرهنگ عمومی در شهرستان فعال باشد قطعا مشکلات دستگاه‌های مختلف حل می‌شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی متشکل از مجموعه مدیران تاثیرگذار و فرهنگی شهرستان است، گفت: برگزاری مناسبت‌ها باید به صورت متمرکز بوده و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

 

وی بااشاره به برگزاری جشنواره قرآنی و تجلیل از ۸۰ خادم و فعال قرآنی در این شهرستان تصریح کرد: معرفی الگوهای برتر شهرستان به نسل چهارم باید اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۳
مکتب الشهداء
*صد‌‌و‌‌هشتاد‌و‌‌ششمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «ده سوال از رهبر انقلاب درباره‌ی برجام» منتشر شد.

*به گزارش خط حزب‌الله، همواره در دیدارهای مختلف رهبر انقلاب به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخته ‌است اما چند روز پیش، که در دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب، یکی از دانشجویان درباره‌ی نسبت دادن پذیرش برجام به رهبر انقلاب از ایشان سؤالی پرسید، بار دیگر این پرسش مطرح شد که نقش رهبر انقلاب در ماجرای برجام چه بود؟ به همین علت، خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این هفته‌ی خود، در قالب پرسش و پاسخ، به بازخوانی مهم‌ترین مواضع رهبر انقلاب نسبت به این موضوع پرداخته است.
 
*مراسم راهپیمایی روز قدس، اگرچه به ابتکار امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی، هرساله با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود، اما امسال حساسیت بیشتری دارد. دلیل حساسیت روز قدس امسال هم اظهارات مقامات آمریکایی درباره‌‌ی اجرای پروژه آمریکایی-صهیونیستی «معامله قرن» بعد از ماه مبارک رمضان است، خط حزب‌الله در سخن هفته این شماره‌ی به اهمیت راهپیمایی روز قدس و دلایل شکست این پروژه پرداخته است.
 
*همچنین در بخشی از دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب که روز گذشته برگزار شد، ایشان بیانات مهمی درباره‌ی مذاکره با آمریکا و نیز چگونگی مذاکره‌ی این کشور با سایر کشورها برای اولین بار مطرح فرمودند که خط حزب‌الله این بخش از بیانات ایشان را نیز منتشر می‌کند.
 
*سایر بخش‌های نشریه که خواندن آنها توصیه می‌شود نیز به شرح زیر است:
تا آخرین قطره خون برای اعلای کلمه «الله» ایستاده‌ایم/ کلام امام
حکومت برای امیرالمؤمنین ارزشی نداشت/ نهج البلاغه
از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید / تفسیر قرآن
روایت رهبر انقلاب از شب‌های ماه رمضان در زندان طاغوت/ خاطرات رهبری
دفاع مقدس مظهر برترین صفات یک جامعه است/ عکس نوشت
زن با حفظ خصوصیات زنانه باید در میدان ارزش‌های معنوی پیشروی کند/ خانواده ایرانی
در انتقادها سعی کنید که نقطه‌ضعف به طرف مقابلتان ندهید / حزب الله این است
 
*طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله، شماره‌ی ۱۸۶ این هفته‌نامه‌ نیز به ارواح طیبه شهدای عملیات نصر۲ تقدیم می‌شودنسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه وA۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

 
برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید
نسخه‌ی تابلو اعلانات  | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ|
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۹
مکتب الشهداء


«حسن راستاد» با تسلیت ایام سوگواری امام علی(علیه‌السلام)، اظهار کرد: مراسم لیالی قدر در بقاع متبرکه صومعه‌سرا با حضور زائران و مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار می‌شود.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه 25 بقعه متبرکه و شاخص این شهرستان میزبان شب‌زنده‌داران قدر است، افزود: مراسم شب‌های قدر در حرم‌های مطهر امام‌زادگان آقا مهدی آقا و سید جعفر آقا صومعه‌سرا، سید شجاع‌الدین دوگور، سیدابراهیم گوراب‌زرمیخ، سید ابراهیم نوخاله، سیدزکی سسمس، سیدزکی مناره، سیدابراهیم و سلیمان دهنده، سیدابراهیم و عبدالله، سیدسلیمان و حمزه نفوت، سیدقوام زیکسار، سیدجمال و ابراهیم فلاح‌آباد، سیدمحمدجان ضیابر، سیدحسین لیفشاگرد، سیدموذن صوفیانده، سیدعباس سیاه‌تن، سیدمحمد اباتر، سیدعینعلی و زینعلی پشتیر، سیدعبدالله راسته‌کنار، سیدشمسعلی پشتیر، سیدحاجی زیمسار، سیدحسین کلنگستان، سیدسمیع ولد، سیدجلیل نوکاشت و سیدقاسم هندخاله برگزار می‌شود.

 

وی گفت: تلاوت قرآن، سخنرانی توسط مبلغین دینی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و دعای قرآن به سر از ویژه برنامه‌های معنوی شب‌های قدر در حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان است.

 

راستاد تصریح کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره شده است که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های مختلف در این مکان‌ها تاثیر به‌سزایی در رشد فرهنگی و مذهبی منطقه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۸ ، ۰۷:۲۱
مکتب الشهداء
*صد‌‌و‌‌هشتاد‌و‌‌پنجمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «شش گفتار مهم درباره ولایت» منتشر شد.

*به گزارش خط حزب‌الله، پیش از انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای جلساتی را تحت عنوان «طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن» در مسجد امام حسن (ع) برگزار می‌کردند که این جلسات چهار سرفصل اصلی داشت: ایمان، توحید، نبوت و ولایت. شش جلسه‌ی پایانی، که به موضوع ولایت اختصاص داشت، در سال‌های بعد از انقلاب بارها در قالب جزوه و کتابچه منتشر شده است. نشریهی خط حزب‌الله در اطلاع‌نگاشت این هفته به اختصار، به این شش گفتار مهم پرداخته است.  
 
*انقلاب اسلامی گرچه موجب شد رویکرد اقتصادی کشور از وابستگی به بیرون، به سمت خودکفایی و بومیسازی صنعت حرکت کند، اما متأسفانه همچنان معضل بزرگ اقتصاد کشور، یعنی وابستگی به سرم نفت، از میان برداشته نشد. رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام نیز  بار دیگر نسبت به این معضل بزرگ اقتصاد کشور هشدار دادند. خط حزب‌الله در سخن هفته این شماره خود به این موضوع پرداخته است.
 
*سایر بخش‌های نشریه که خواندن آنها توصیه می‌شود نیز به شرح زیر است:
از صدا و سیما گلهمندم / برش دیدار
کشور باید دارای برنامه خوب اقتصادی باشد /  مطالبه رهبری
در مواجهه با دشمن چه کاری باید انجام داد؟ /
قدر این ضیافت الهی را بدانید / کلام امام
دنیا در چشم امیرالمؤمنین(ع) سبکتر از بند کفش بود / انسان ۲۵۰ ساله
کفاره روزه و مقدار آن‌ /  احکام شرعی
وقتی تقوا پیشه کردید کورهراهها عقب خواهد رفت / تفسیر قرآن
اگر مجلس قدرت تشخیص داشته باشد آنوقت کارآمد است / عکس‌نوشت
طرحهای «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید / خانواده ایرانی
اگر صف خودی و دشمن را نشناسیم اشتباه می‌کنیم /حزب‌الله این است
 
*طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله، شماره‌ی ۱۸۵ این هفته‌نامه‌ نیز به ارواح طیبه شهدای مقاومت خرمشهر تقدیم می‌شود.


*نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه وA۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

 
برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید
نسخه‌ی تابلو اعلانات  | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ|
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۸ ، ۰۷:۲۱
مکتب الشهداء