حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


محسن خلوص دهقان‌پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هرگز نباید یاد و خاطره شهدای گرامی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از ذهن‌ها برود.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های باشکوه یادواره شهدا موجب می‌شود تا یادمان باشد که امنیت و آرامش خود را مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا گفت: با توجه به هجمه‌های فراوان دشمن در زمینه فرهنگی و اجتماعی در قالب جنگ نرم، برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از راه‌های مقابله با آن است.

وی برگزاری چنین مراسم‌ها و یادواره‌هایی را موجب انتقال اندیشه، افکار و آرمان‌های شهدا به نسل پس از انقلاب دانست و تصریح کرد: مراسم یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید دهقان‌پور همزمان با سالروز شهادت وی عصر امروز در مصلای صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

دهقان‌پور سخنران مراسم مذکور را سردار سرتیپ پاسدار حمزه فلاح جانشین سپاه کرستان و مداح حاج مرتضی طاهری و روایت‌گری نیز محمد لطیفی معرفی کرد.

به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا خلوص‌دهقان‌پور متولد سال 1338 در روستای ازگم صومعه‌سرا و فرمانده گردان حضرت سلمان از لشکر 16 قدس گیلان بود که در عملیات کربلای 2 به میزان 60 ساعت در محاصره دشمن قرار داشتند و توانست با تدبیر تمام نیروهای تحت امر خود را از محاصره بعثی‌ها نجات دهد.

وی در عملیات رمضان به شدت مجروح شد و با وجود مخالفت پزشکان به جبهه بازگشت و نبرد حق علیه باطل را ادامه داد تا اینکه در تاریخ 25 خرداد 67 در ارتفاعات غرب کشور و در منطقه ماووت قله قامیش به درجه رفیع شهادت نایل آمد و مفقود‌الجسد شد.

از شهید دهقان‌پور یک پسر به نام اسماعیل و یک دختر به نامه زینب به یادگار مانده است.

نظرات  (۱)

۰۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۵ علیرضاگیاهی
باسلام ودرودبه روح پرفتوح شهدا وامام شهداخداوندسعادت نصیب بنده حقیرنمودکه ازشهرستان بندرانزلی درچندیادواره شهید بزرگوارعلیرضاخلوص حضورداشته باشم مراسم امسال نیزمانندسالهای قبل باحضورپررنگ وهمیشگی مردم همراه وازمعنویت خاصی برخورداربودمخصوصاباسخنرانی وحضوربرادربسیجی حاج حمزه فلاح که هنوزعطرخاک جبهه .ویادحضورشهدارادرذهن تداعی مینمایدشهداراهتان ادامه دارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی