حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


سیدمحمود رزمگیر، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با تبریک هلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از اواسط سال ۹۲تا کنون رشد صددرصدی در راستای افزایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تا اواسط سال ۹۲، ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان فعالیت می‌کردند، افزود: تعداد مذکور تا کنون به ۶۱ کانون فرهنگی هنری مساجد ارتقا پیدا کرده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا تصریح کرد: در فصل چهارم سال ۹۳، ۱۳ کانون به کانون‌های مساجد اضافه شد که برای تجهیز هر کدام از کانون‌های جدیدالتاسیس یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان اعتبار واریز شد.

رزمگیر با بیان اینکه برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جز کانون‌های تخصصی محسوب می‌شوند، گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد شفت محله در راستای کتاب و کتابخانه، کانون اباتر در راستای وبلاگ نویسی و کانون سلمان فارسی واقع دشت در زمینه تخصصی نمایش مطرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: به ۶کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا کتابخانه‌های دیواری تعلق گرفته است که به برخی یک کتابخانه و به برخی دو کتابخانه و کتاب اهدا شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: هر کانونی که اوقات فراغت برگزار کند طی دو مرحله شروع و اتمام برنامه‌ها بودجه به آنها تعلق می‌گیرد.

رزمگیر افزود: برخی از کانون‌های مساجد در زمینه پژوهش مقام‌های استانی و کشوری کسب می‌کنند که متناسب با آن به آنها بودجه‌های خوبی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: اگر شخصی در صدد اخذ مجوز کانون برای مسجد محله خود باشد، در صورتی که هیئت امنای  مسجد وی را تایید کنند، مجوز کانون فرهنگی هنری مسجد به وی اعطا می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلام صومعه‌سرا با بیان اینکه شروع کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با ماه مبارک رمضان قرین شده است، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن در صدر فعالیت‌های کانون‌ها قرار گرفته است.

رزمگیر خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های نقاشی، خوشنویسی، جلسات گفتگو با جوانان و نوجوانان پیرامون مسائل شرعی و بصیرت افزایی، حفظ سوره یس، مسابقه پینگ پنگ، محفل انس با قرآن، افطاری از جمله برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان در ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه بحث مسجد دارای گستردکی زیادی است، اظهار کرد: دسترسی مردم روستا به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کم است ولی با وجود اینکه مساجد در دل روستاها قرار دارند با برگزاری برنامه‌های جذاب و متنوع می‌توانند جوانان را جذب کنند و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی در جذب جوانان به مسجد، هیئت امنا هستند وبه هر میزان که این افراد نسبت به پیرامون خود دغدغه بیشتری داشته باشند با تکیه بر خداوند می‌توانند منشا اثرات زیادی باشندو برخورد مناسب آنها با جوانان در جذب آنها به مسجد کمک می‌کند.

رزمگیر با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های ورزشی در جذب جوانان به مساجد تاثیر بسزایی دارد، گفت: اگر در مساجد تیم‌های ورزشی تشکیل شود قطعا جوانی که در تیمی بازی می‌کند در کلاس‌های قرآن و نماز جماعت هم شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اعزام روحانیون به مساجد، تصریح کرد: روحانیون با توجه به آشنایی که با سیره ائمه اطهار و سطح علمی که دارند و به چشمه ناب الهی نزدیکترند می‌توانند با صحبت‌های خود بر افکار جوانان تاثیرگذار باشند و آنها را جذب مساجد کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی