حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


لیله القدر، شب نزول کامل‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم و شبی است که به گفته قرآن عبادت خالصانه در آن با بیش از هزار ماه برابری می‌کند.

 

شب قدر؛ شبی است که انسان راه طولانی سیر الی الله را یک شبه طی می‌کند و در این شب آدمی بهتر می‌تواند به تهذیب نفس بپردازد چرا که در شب قدر شیاطین در اسارتند و انسان‌ها از شر وسوسه‌های او تا صبح در امان هستند.

 

در شهرستان صومعه‌سرا در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام این شهرستان طنین «الغوث، الغوث» هزاران زائر در یکی از زیباترین شب‌های سال به آسمان برخاست و ندای «العفو» مردم با فضا قرین شده بود.

 

به مزار شهدا گمنام صومعه‌سرا رفتیم در گوشه‌ای، به صفوف مردم پیوستیم و عبارات دعای جوشن کبیر، اسما الهی را زمزمه کردیم و با هر اسم از نام‌های او، ضربان قلب بالا می‌رفت و دل با بی‌قراری می‌تپید، گویی خون در رگها هم بی‌تابی می‌کند برای وصال.

 

دل به اندازه یک زندانی بی‌تاب می‌شود؛ مثل آزاده‌ای که یک سال در کالبد، در زندان نفس اسیر بوده و در شب  قدر با ذکر حق، برات آزادی، پر پرواز گرفته و می‌خواهد آسمان را بغل کند.

 

دعا برای ظهور حجت‌ابن‌الحسن(عج)، شفای بیماران، خوشبختی و اشتغال جوانان، بچه دار شدن زوج‌ها از جمله دعاهایی بود که زن و مرد، پیر و جوان بر لب جاری می‌ساختند و از خداوند متعال می‌خواستند تا سرنوشت یک سالشان را با برآورده شدن حوائجشان رقم بزند.

 


 

شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل

رحمت آذرافروز، سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) اظهار کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه شب قدر به قدری دارای منزلت است که خداوند باری تعالی سوره‌ای به نام «قدر» را نازل کرده است، افزود: شب قدر، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا، شب قدر را فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل دانست و گفت: شب قدر نقطه عطفی در سرنوشت انسان‌ها است که مقدرات یکساله آنها رقم می‌خورد.

 

آذرافروز با بیان اینکه برای بهره‌مندی بیشتر مردم از این شب‌های عزیز بیش از یکصد مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا ویژه مراسم شب قدر را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: به این مساجد روحانی و مداح اعزام شده است.

 

وی با تاکی دبر اینکه مردم نباید این شب‌ها را از دست دهند وباید نهایت بهره را ببرند، خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به بهره از این ماه نشدند، در فرصت باقی‌مانده از این ماه بهره ببرند و شب‌های قدر نیز فرصت ویژه‌ای است و خداوند در این شب‌ها هزاران نفر را می‌آمرزد.

 


 

بدست آوردن رحمت و بخشش الهی در شب‌های پرفضیلت قدر

مریم ضیایی، بانوی صومعه‌سرایی که با فرزند هفت ساله‌اش در این مراسم معنوی حضور داشت، اظهار کرد: شب قدر، شبیست که قران کریم به عنوان کامل ترین و ماندگارترین کتاب الهی  بر حضرت محمد (صلی‌الله علیه‌وآله وسلم) نازل شده است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله به همراه همسر و فرزندم در مراسمات لیالی قدر شرکت می‌کنم تا با راز و نیاز با خداوند سرنوشت یکسالم خوب رقم خورد، افزود: ظهور امام زمان(عج)، شفای بیماران و برات کربلا از جمله دعاهاییست که در این شب عزیز از خداوند منان درخواست می‌کنم.

 

این بانوی صومعه‌سرایی با بیان اینکه سه سال است که شهرستان ما میزبان شهدای گمنام شده و به برکت حضور این عزیزان در این سه سال مراسم دومین شب قدر در بوستان ابریشم برگزار می‌شود، گفت: حس و حال راز و نیاز کردن با خدا در زیر سقف آسمان و در جوار شهدا یک حس و حال عجیبی دارد.

 

ضیایی تصریح کرد: با توجه به احادیث فراوانی که وجود دارد، در این شب‌های پر فیض و پر فضیلت قدر تلاش می کنیم تا با نزدیک شدن به خداوند رحمت و بخشش الهی را به دست آوریم.

 

گفتنی است؛ اطراف یادمان شهدای گمنام شاهد حضور گسترده مردان و زنانی بودیم که با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر با پروردگار خود به راز و نیاز مشغول بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی