حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

چرا دشمن شبکه های اجتماعی را تحریم نکرد؟

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ


کارگاه آموزشی تأثیر مطالعه‌ی مادران و بانوان در کانون خانواده با محوریت شبکه‌های اجتماعی در کتابخانه‌ی عمومی شهید چمران شهرستان شفت برگزار شد.
بخشی نژاد مشاور و استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان صومعه سرا در این کارگاه اظهار کرد: سوال اینجاست که شبکه های اجتماعی به عنوان فرصت است یا تهدید؟
وی افزود: چرا کشورمان در همه زمینه ها تحریم بود ولی شبکه های اجتماعی را تحریم نکردند؟
استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران صومعه سرا افزود: آیا می توانیم از فضای مجازی به صورت دلخواه استفاده کنیم؟
وی با بیان اینکه آیا استفاده از شبکه های اجتماعی یک فرصت است یا تهدید، گفت: گاهی اوقات ورود چنین شبکه های به عنوان یک تهدید برای خانواده و جامعه می باشد.
بخشی نژاد خاطرنشان کرد: زمانی وجود ماهواره در خانه یک تهدید برای بنیان خانواده ها بوداما امروز ورود شبکه های اجتماعی مانند وایبر، لاین ، وات ساپ، فیس بوک و … نوعی تهدیدی برای جوانان ، جامعه و خانواده ها محسوب می گردد.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی برای اولین بار در سال 89 وارد ایران شد، افزود: اوباما در گفتگویی اعلام کرد یکی از موفقیت های من راه اندازی گوشی های هوشمند در ایران است که می توانم از این طریق به اهدافمان نزدیک شویم.
استاد حوزه علمیه صومعه سرا تأکید کرد: دشمن می خواهد از این طریق بر روی عقاید و باورهای ما به ویژه جوانان تأثیرگذاشته و موجب بی هویتی مان شوند.
به گفته وی دشمن چون نتوانست در دوران بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برروی عقاید و باورهای دینی و مذهبی ما تأثیرگذار باشد تلاش کرد در طول این دوران  با جلب توجه جوانان ، اجتماع و خانواده ها به سمت شبکه های ماهواره ای و اجتماعی بر روی آنها تأثیربگذارد.
بخشی نژاد متذکر شد: سازندگان شبکه های اجتماعی از رایگان در اختیار قرار دادن این شبکه برای کاربران اهداف خاصی را دنبال می کنند که می توان به دسترسی به اطلاعات شخصی و… اشاره کرد.
وی با بیان اینکه مایکروسافت که سازننده ویندوزهای خانگی است و استفاده آن را برای کاربران ایرانی تحریم کرده بود چرا در مورد استفاده از فیس بوک چنین رویه ای را در نظر نگرفت ، آیا این به دلیل آن نیست که می خواهد به اطلاعات و اهداف موردنظر خود دست یابد.
مشاوره حوزه علیمه صومعه سرا در ادامه با اشاره به شبکه اجتماعی وایبر که این روزهای با اقبال بسیاری در بین همگان مواجه است، اظهار کرد: سازنده آن یک افسر نظامی بازنشسته صهیونیستی است که این شبکه را رایگان در اختیار ما قرار داده سات.
به گفته این مدرس حوزه علمیه آیا تابحال از خود سوال پرسیده ایم که اینان که نمی توانند کوچکترین پیشرفت های مردم و جوانان ایرانی را ببینند چطور این شبکات را رایگان در اختیار ما قرار داده و ما را تحریم نکرده اند؟ آیا  این به خاطر این نبوده که می خواهند از این روش به اهداف خود برسند.
بخشی نژاد افزود: گروه های تکفیری و تروریستی مانند داعش از همین شبکه های اجتماعی عضوگیری می کنند.
 وی با اشاره به نقش والدین به ویژه مادران در این گونه مسائل ،  گفت: باید مادران و بانوان اطلاعات و آگاهی خود را ارتقاء داده و از مزایا و معایب این شبکه ها اطلاعات کافی داشته باشند.
استاد حوزه علمیه صومعه سرا یادآور شد: داشتن اطلاعات کافی و انتقال آن به اعضاء خانواده و فرزندان موجب استفاده درست و  صحیح  از این گونه شبکه ها می شود.
وی تصریح کرد: با  ارتقای فرهنگ مطالعه و بالا بردن سطع آگاهی می توانیم برهدف اصلی این شبکه های اجتماعی که تسلط بر فرهنگ فرزندان و جنگ نرم فرهنگی می باشد مبارزه کنیم.
مشاور حوزه علیمه صومعه سرا افزود: مقام معظم رهبری تاکیدات و سفارشات بسیاری در امر کتابخوانی دارند که با پیروی از آن سفارشات و تجزیه و تحلیل مطالب کتاب می توانیم فرصت های بسیاری را برای نوآوری در کارها پدید آورد و وظیفه خطیر بانوان و مادران در این امر بسیار حائز اهمیت است.
بخشی نژاد در پایان اظهار کرد: با تربیت، مدیریت، همراهی، جایگزین، ایمن سازی، اصل اقتدار را از طریق مساجد، کتابخانه های عمومی، مراکز دانش و فرهنگی، آینده فرزندانتان را تضمین کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی