حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۷۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


تقی حقیقت با تاکید بر ضرورت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد:مطالعه و کتابخوانی از شاخصه‌های توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری است و کتابخانه‌ها وظیفه ترویج فرهنگ مطالعه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام فراوان توصیه شده است،افزود: تشویق و ترغیب  افراد به کتاب و کتابخوانی از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند و برای دستیابی به این مهم باید کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

حقیقت با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا با دارا بودن 6باب کتابخانه در بخش گوراب زرمیخ، تولم شهر، طاهرگوراب، ضیابر، لیفشاگرد و صومعه‌سرا توانسته است دو هزار عضو فعال را جذب کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مشارکتی زنده یاد صدیق ضیابری با مشارکت و همکاری دهیاری این منطقه راه اندازی شده است، گفت:مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان بالغ بر 50 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف روانشناسی، دینی، علوم سیاسی، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و ... است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا تعداد کل مراجعین به کتابخانه‌های صومعه‌سرا را در ماه،هزار و 800 نفر دانست و عنوان کرد:ماهانه تعداد دو هزار و 500نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده می‌شود.

وی از راه اندازی ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان خبر داد و گفت: یک کتابخانه روستایی در منطقه تنیان در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

حقیقت، خانواده، آموزش و پرورش، مدرسه و کتابخانه ها را از عوامل تاثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت عادت به مطالعه در هر فرد ذکر کرد و گفت: صومعه‌سرا به عنوان دومین شهر دانشگاهی گیلان نیازمند کتابخانه مرکزی استاندارد است تا بتواند پاسخگوی تعداد و نیاز مراجعین باشد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا در پایان خواستار عضویت مسئولین در کتابخانه‌ها و استفاده از آن در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۰
مکتب الشهداء


حسین اسماعیل‌پور عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با تبریک این روز به آزادگان سرافراز شهرستان، اظهار کرد: هنوز نتوانسته‌ایم از بسیاری ظرفیت‌های فرهنگی دوران جنگ به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در سطح جامعه با مسایل و معضلات فرهنگی مواجه هستیم، گفت: فرهنگی که امروز بر جامعه ما حاکم شده، از بیرون وارد نشده است.

فرماندار صومعه‌سرا، هسته اصلی هر جامعه‌ای را مسایل فرهنگی آن دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان نیز تا حدی می‌توانند روی فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشند ضمن اینکه اصل بنای فرهنگ در خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 137 شبکه فارسی زبان در دنیا، یادآور شد: تعداد این شبکه باید جای سئوال برای مردم و مسئولان باشد.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا میلیاردها دلار برای هر دقیقه آن هزینه می‌کنند، یادآور شد: یکی از عوامل اصلی تهاجم فرهنگی مسئله بی‌حجابی بوده که بی‌حجابی نمادی از بی‌عفتی است.

وی با بیان اینکه عفاف در جامعه به‌درستی ترویج نشده است، گفت: عفت باید در دامن مردان و زنان باید باشد که در این سال‌ها بیشتر بی‌عفتی ترویج یافته است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با اشاره به اینکه مسئولان به تنهایی نمی‌توانند معضل بدحجابی و بی‌عفتی را برطرف کنند، متذکر شد: این امر نیاز به همت همگانی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۰
مکتب الشهداء


محسن خلوص‌دهقان‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا ظهر امروز(31مرداد) در همایش تجلیل از آزادگان، جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: همه ما مرهون خون شهدا هستیم و باید حرمت خون شهدا و همه کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذاشتند را نگه داریم.

وی افزود: با توجه به این برهه زمانی که مشکلات زیادی گرببان‌گیر آزادگان و جانبازان است اما خمی به ابرو نمی‌آورند،  مسئولان باید تا جایی که ضوابط و شرایط اجازه می‌دهد مرهون خدمات آنها باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای یکصد گلزار شهدای انقلاب اسلامی است، گفت: این شهرستان دارای 528 شهیدوالامقام می‌باشد.

خلوص‌دهقان‌پوربا بیان اینکه 467شهید صومعه‌سرا در بنیاد شهید این شهرستان دارای پرونده می‌باشند، تصریح کرد: مابقی شهدا به دلیل مهاجرت خانواده‌هایشان از این شهرستان به شهرستان‌ها و یا استان‌های دیگر کشور دارای پرونده نمی‌باشند.

وی با بیان اینکه 337 والدین در قید حیات شهدای والامقام این شهرستان دارای پرونده هستند، خاطرنشان کرد: 56همسر شهید در بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا پرونده دارند و زیر پوشش این نهاد می‌باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا، تعداد فرزندان شهدای تحت پوشش این نهاد را 88 نفر عنوان کرد و افزود: سه جانباز این شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خلوص‌دهقان‌پور با بیان اینکه یک هزار و57 جانباز دارای پرونده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان هستند، گفت: 148 نفر آزاده دوران دفاع مقدس در این نهاد دارای پرونده می‌باشند.

وی تصریح کرد: صومعه‌سرا دارای 2 سردار شهید زمان جنگ به نام شهید یعقوب یوسفی و شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور و اولین شهید دوران انقلاب اسلامی گیلان یعنی شهید نعمت برشنورد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای 32شهید جاویدالاثر و 21شهید کارمند است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 10 خانواده دو شهیدی و 8خانواده تک فرزند ذکور است.

خلوص‌دهقان‌پور اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با داشتن 14 پرسنل در این نهاد خدمات رسانی به خانواده شهدا ،جانبازان و ایثارگران می‌نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۶
مکتب الشهداء

همزمان با آغاز دهه کرامت هشتمین دوره جشن‌های ملی و بین‌المللی کاروان‌های رضوی با عنوان «زیر سایه خورشید» در حال برگزاری است.

کاروان خدام حرم مطهر رضوی که از روز گذشته وارد گیلان شدند ظهر امروز با استقبال مردم صومعه‌سرا به مصلای این شهر رفتند.

این کاروان در سفر پنج روزه خود به برخی شهرهای گیلان سفر می‌کنند و دیدار با خانواده‌های شهدا، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، مداحی و خواندن احادیث و روایات درباره سیره امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های این کاروان در این سفر است.

جشن‌های «زیرسایه خورشید» با هدف احیای زیارت از راه دور، تبیین سبک زندگی دینی مبتنی بر معارف اهل بیت (ع) و حضور ائمه اطهار (ع) در تمامی زندگی اجرای می شود.

امسال برای هشتمین سال متوالی کاروان خدام حرم مطهر با نام «زیرسایه خورشید» در 250 شهرستان کشور و 110 شهر خارجی از 22 کشور در دور افتاده‌ترین نقاط جهان حضور دارند.

کاروان خدام حرم مطهر رضوی حامل پرچم متبرکه بارگاه مطهر رضوی بود که با ورود به شهرستان صومعه‌سرا با استقبال گرم و پرشور مردم آن در مسیر حرکت خود مواجه شد.


برای مشاهده سایز بزرگ تصاویر بر روی آنها کلیک کنید



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۳
مکتب الشهداء


حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه صومعه‌سرا با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مساجد اظهار داشت: مردم ارتباط خود را با مساجد افزایش دهند و پای جوانان خود را به مساجد باز نمایند و بدانند که امروز با توجه به وجود فسادهای مختلف اجتماعی در جامعه، عاملی که می‌تواند جوانان را از انحرافات نجات دهد حضور در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت است.

وی با پاسداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دولت افزود: دولت در تلاش است با وجود همه کاستی‌ها خدمات‌رسانی به مردم را افزایش دهد که در این رابطه باید مورد تقدیر قرار گیرد ضمن اینکه دولتمردان نیز باید قدردان فرصتی که برای خدمت به ملت در جمهوری اسلامی پیدا کرده‌اند باشند و سعی کنند در مسیر شهید رجایی و باهنر گام بردارند.

امام جمعه صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای وین باید مراحل قانونی خود را در کشور طی کند گفت: آمریکایی‌ها توافق هسته‌ای وین را با هدف تغییر نظام و یا حداقل تغییر در رفتار نظام انجام دادند و رهبر انقلاب اسلامی به خوبی فرمودند که نیت آمریکایی‌ها نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور است اما ملت ایران در برابر این نفوذ ایستادگی خواهد کرد و این ایستادگی هر روز مستحکم‌تر خواهد شد.

صدیقی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمود اگر تمام آمریکا مسجد شود باز هم دست از شعار مرگ بر آمریکا بر ندارید افزود: براساس رفتار و منش امام (ره) اگر آمریکایی‌ها تمام زمین‌های خود را مسجد بسازند و در گلدسته‌های این مساجد شعار الله اکبر نوشته شود و هر روز در آنجا صدا اذان پخش گردد ما باز هم باید شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم چرا که آمریکا شیطان است و براساس نیات شیطانی چنین موضعی را پیاده کرده است (شعار تکبیر حضار: مرگ بر آمریکا؛ دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ما).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۳
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام ولی عادلی، در همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در بقعه میرعباس سیاه تن اظهار کرد: اوقاف با داشتن مردمانی پر تلاش در جنگ فرهنگی پای کار آمده و به عنوان سرباز آماده به خدمت ولایت در این جنگ نرم نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه امامزادگان سفیران ارزشمندی برای استان گیلان و سراسر ایران هستند، افزود: مردم ایران و به تبع گیلان محبت اهل بیت و سادات را در دل دارند و در این راستا با روی گشاده از این امامزادگان استقبال می کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کریم از امامزادگان ترویج فضائل و مناقب اهل بیت‌(علیه‌السلام) در راستای تقویت بنیه دینی، مذهبی در آحاد جامعه و تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی از جمله اهداف برگزاری همایش تکریم امامزادگان است.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه امامزادگان مظهر تبعیت از ولایت هستند، تصریح کرد: باید در وجود خود به برکت امامزادگان، بصیرت ولایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر قاری قرآن در کشور باید داشته باشیم ، خاطرنشان کرد:  پایان سال ۹۴ سهمیه گیلان تربیت بیش از ۳۲ هزار نفر حافظ قرآنی است و این امر امسال محقق می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر اینکه امر قرآنی مهم‌ترین ابزار در جبهه فرهنگی و در مقابل دشمن است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس سلاحی کارسازتر از ایمان نبود.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به انتخابات در اواخر امسال، افزود: هیئت امنا از فضای بقعه برای تبلیغات جریان سیاسی خاصی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه اگر هیئت امنایی برای یک کاندیدای خاصی تبلیغ نماید حکم هیئت امنای وی لغو می شود، گفت: از اعتبارات بقاع متبرکه حق ندارند در جهت تامین جلسات جریانات سیاسی استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: در سال ۹۳، در مجموع چهار میلیارد تومان برای اوقاف استان اعتبار امده بود که ۲۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به مساجد و اماکن مذهبی صومعه سرا اختصاص یافت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۶
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور صبح امروز در نشست گرامیداشت ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد گفت: در تاریخ اسلام مساجد همواره پایگاه مهم اجتماعی بودند.

وی افزود: مساجد به دلیل تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان جامعه اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار هستند و با توجه به جایگاه خاص مساجد در جامعه اسلامی مسئولان می‌توانند برای بصیرت‌افزایی از فضای مساجد استفاده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا مساجد را پایگاه سیاسی پویا در جامعه دانست و گفت: باید از این فضای مناسب برای افزایش بصیرت و روشنگری اندیشه و افکار مسلمانان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مساجد موجب همبستگی در بین جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: مسجد کانونی برای اقشار جامعه در یک صف واحد است که همبستگی نیروهای مسلمان بر محور دستورهای الهی را نشان می‌دهد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی برای حفظ و ارتقای معنویت خود باید در مساجد حضور یابند و با توجه به توطئه‌های دشمنان، مسجد بهترین پایگاه دینی و معنوی برای مقابله با این توطئه‌ها است.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد یادآور شد: برنامه ویژه این روز با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، ائمه جماعات و روسای هیئت امنای مساجد برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۳۰ مسجد است، افزود: بین ۶۰ تا ۷۰ مسجد در صومعه‌سرا فعال بوده و بقیه مساجد نیمه فعال هستند.

وی برگزاری مراسم مذکور را با همکاری سپاه ناحیه صومعه‌سرا و اداره تبلیغات اسلامی در حسینیه فرماندهی سپاه این شهرستان عنوان کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۰
مکتب الشهداء
پیش‌شماره‌ی جدید نشریه‌ی «خط حزب‌الله» -رسانه‌ی مکتوب پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR- به همراه ضمیمه اینفوگرافیک تحلیل ماجرای سوریه منتشر شد.
 
سخن هفته «ماموریت جدید»، ‌اینفوگرافیک «تحلیل ماجرای سوریه»، شعرخوانی نزار قطری در حسینیه امام خمینی رحمه‌‌الله، مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و معرفی کتاب «من زنده ام»، از مهمترین بخش‌های پیش‌شماره‌ی جدید نشریه‌ی خط حزب‌الله است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند. [شماره های قبلی]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۳
مکتب الشهداء


سرگرد علی فروهر در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی روز جهانی مسجد در دفتر امام جمعه اظهار کرد: مساجد خواستگاه و زادگاه اصلی و مهمترین کانون شکل گیری شجره طیبه بسیج است.

وی افزود: هماهنگی و تعامل اثر بخش پایگاه های بسیج با دست اندرکاران و متولیان مساجد و استفاده از ظرفیت های مختلف برای هم افزایی بیشتر این مجموعه مقدس باعث توسعه دامنه تاثیرگذاری مسجد و بسیج در جامعه شده است.

معاونت فرهنگی،اجتماعی سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولان و فرماندهان بسیج است که با ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد تعامل داشته باشند، گفت: هماهنگی و تعامل و موثر بین پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد در راستای تقویت مسجد و بسیج از جمله اهداف ما است.

فروهر تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با بسیج، تقویت جایگاه مسجد و فراهم شدن امکان فعالیت‌های بیشتر مسجد و بسیج از دیگر اهداف برگزاری همایش ائمه جماعات است.

وی خاطرنشان کرد: همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج روز یکشنبه ساعت ۱۷ عصر در حسینیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صومعه سرا برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۱
مکتب الشهداء


اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا در سال ۱۳۸۸ با همت امام جمعه، نماینده و فرماندار وقت و با مساعدت مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در شهرستان صومعه‌سرا افتتاح شد.

از زمانی که اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا در این شهرستان مستقر شده برنامه‌های اجرایی در این شهرستان انسجام خوبی گرفته است و با وجود عمر خدمتی کوتاه، در استان جز ادارات اول تا سوم شناخته شده است.

در طی این سالها دفتر تبلیغات اسلامی با وجود فعالیت بسیار ارزشمند خود در مکانی اجاره ای که مستقر است توانسته با سایر بخشهای فرهنگی و علمی همچون دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و… ارتباط برقرار نماید و بر این اساس پیشبرد خوبی در راستای اهداف خود داشته است.

همکاری با سایر ارگانها در اجرای همایش ها و مراسمات و بزرگداشتها از قبیل دفتر امام جمعه، فرمانداری، سپاه پاسداران، دانشگاهها، بنیاد شهید، آموزش پرورش، کمیته امداد، ارشاد اسلامی و… از دیگر عملکردهای مثبت تبلیغات اسلامی صومعه سرا است.

قبل از سال ۸۸ هیچ هیئت مذهبی در صومعه سرا به ثبت نرسیده بود ولی از زمانی که اداره تبلیغات اسلامی در صومعه سرا مستقر شد به همت رئیس تبلیغات اسلامی این شهرستان مساجد و هیئت های مذهبی و همچنین برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی شهرستان ساماندهی شده است.

سازماندهی و اعزام مبلغین و مبلغات به مساجد و مناطق محروم، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری مراسمات در مناسبتهای دینی و مذهبی، تولید و توزیع برشور و بسته های فرهنگی و اجتماعی در مراسماتی از قبیل اعتکاف، عیدغدیر، اربعین از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی صومعه سرا در طی این ۶ سال فعالیت بوده است.

برای مشاهده‌ی گوشه ای از فعالیت های زیاد و مستمر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا به اینجا مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۰
مکتب الشهداء