حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است


حسین اسماعیل‌پور، فرماندار صومعه‌سرا صبح امروز(31فروردین) در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فرمانداری این شهرستان با تبریک طلیعه ماه مبارک رجب اظهار کرد: دغدغه فرهنگی در شهرستان روز به روز افزایش می‌یابد که سبب خرسندی است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور مردم گیلان ارادت خود را به مقام معظم رهبری و اعتماد به دولت ثابت کردند و به جهانیان نشان دادند که با رئیس جمهور همدل و هم‌زبانند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ماه رجب یکی از افضل‌ترین ماه‌هاست و آن چیزی را که همه ماه‌ها تک‌تک دارند این ماه به تنهایی دارد، گفت: همه باید سعی کنیم بهترین بهره را از این ماه ببریم.

اسماعیل‌پور به سالروز افتتاح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ تشکیل ارتش ملی سپاه پاسداران است.

دانشگاه نقش اول را در زمینه فرهنگی ایجاد می‌کند

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش اول را در زمینه فرهنگی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فارع از کارهای فرهنگی غیر قابل تصور است و باید در این راستا فعالتر از قبل ظاهر شود.

فرماندار صومعه‌سرا اظهار کرد: برنامه‌ها و مناسبت‌ها در ماه اردیبهشت زیاد است و مسئولان باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق تعداد برگزاری برنامه‌ها را کم ولی شکوه و کیفیت آن را بالا ببرند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه بیشترین درخواست‌های شهرستان صومعه‌سرا از وزیر ارشاد در بخش فرهنگی بود، افزود: بحث‌های سیاسی با حاشیه است و اصل کار ما با نظام می‌باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه فرهنگی و ظرفیت و پتانسیل صومعه‌سرا زیاد است و مبنای کار همه باید فرهنگی باشد، گفت: راهیان نور بخشی از کار فرهنگی است وروز اعتکاف و دیگر ایام رجب هر کدام در راستای کار فرهنگی تعریف می‌شود.

آغاز تهیه شناسنامه فرهنگی صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه باید به شاخصه‌های فرهنگی در صومعه‌سرا اولویت ببخشیم، تصریح کرد: تیم تهیه شناسنامه فرهنگی شهرستان صومعه‌سرا تشکیل شده و تا پایان امسال این کتاب به اتمام می‌رسد.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه خلقت انسان و تمام دنیا فقط برای فهم انسان است، خاطرنشان کرد: اعاتکاف باید اندیشمندانه برگزار گردد و نتیجه آن در افراد دیده شود که علمای بزرگ کمتر از چهل روز اعتکاف نمی‌کردند و همه سازمان‌ها موظفند در بحث اعتکاف همکاری لازم را نمایند.

وی با اشاره به فرا رسیدن شهادت استاد مطهری، اظهار کرد: سالروز شهادت ایشان باید همراه با شناسایی و درک وی توسط دانش‌اموزان، دانشجویان و اقشار مختلف باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۵۳
مکتب الشهداء


سرهنگ رسول جلائی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: شهرستان صومعه‌سرا اواخر اردیبهشت ماه میزبان سه شهید گمنام می‌شود.


وی با بیان اینکه مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه پیکرهای سه شهید گمنام در پارک ابریشم صومعه‌سرا تدفین خواهند شد، گفت: با تدفین شهدای گمنام در پارک ابریشم این مکان به مرکز معنوی و فرهنگی تبدیل خواهد شد. شهرستان صومعه‌سرا برای اولین بار میزبان شهدا خواهد بود و محل دفن شهدای گمنام در صومعه‌سرا تایید شده است.

وی یادآور شد: ماسال، رضوانشهر، آستانه اشرفیه و سیاهکل از شهرستان‌هایی هستند که در انتظار شهید گمنام هستند.

سرهنگ جلائی با بیان اینکه تاکنون 81 شهید گمنام در استان گیلان تدفین شده‌اند گفت: این شهدا در 24 نقطه خاکسپاری شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۵۹
مکتب الشهداء


حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به سخنی از نواب صفوی، اظهار کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین مدیریت و یا مسئولیتی داشته باشیم باید شاکر خداوند باشیم و نهایت تلاش برای خدمت‌رسانی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه در بیشتر نقاط دنیا شاهد جنگ، خونریزی و درگیری‌های داخلی هستیم تصریح کرد: از اینکه زیر لوای حکومتی زندگی کرده و دارای مسئولیت هستیم که نظام آن برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است، جای افتخار دارد.

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: آرامش و آسایشی که در جامعه هویدا بوده به خاطر خون شهدا و زحمات امام (ره) و وجود و درایت مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهور و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: با نویدی که امسال با آن آغاز شده شاهد سرافرازی و سربلندی ایران عزیز خواهیم بود.

صدیقی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای مردمی بسیار فرهنگی، همدل و هماهنگ است، گفت: این شهرستان مهد علما، مفاخر، سرداران و ۵۰۰ شهید بزرگوار بوده و سهم مهمی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

وی در ادامه به مشکل زمین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: این اداره در شهرستان غریب واقع شده است.

امام جمعه صومعه‌سرا سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان را فاقد ساختمان مناسب و در خور شأن دانست و تصریح کرد: امیدواریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاع وی از مشکلات این دو اداره شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم صومعه‌سرا همواره در تمام صحنه‌های حساس کشور حضور گسترده و درخور داشته‌اند، یادآور شد: صومعه‌سرا شهری دانشگاهی است و دانشگاه تربیت دبیر، منابع طبیعی و دیگر دانشگاه‌ها از جمله مراکزی علمی هستند که تعداد آنها در کشور اندک است.

صدیقی با بیان اینکه دانشگاه‌های صومعه‌سرا فاقد مکان ورزشی و امکانات فرهنگی مناسب هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم برای برطرف شدن این مشکلات گام‌های اساسی برداشته شود.

وی یادآور شد: امیدواریم در سالی که به نام همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده تمام مسئولان شهرستان با یکدیگر همدل و همزبان باشند و برای پیشرفت هر چه بیشتر این شهرستان و مردم آن گام‌های موثر بردارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۴
مکتب الشهداء


مجید آلیانی، رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا اظهار کرد: همزمان با ولادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و گرامیداشت هفته زن، همراه با کارمندان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان صومعه‌سرا به دیدار مادر شهید هوشمند رفته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و دیدار از خانواده آنها یکی از وظایف همه مردم و به خصوص مسئولان است، اظهار کرد:  آنچه امروزه دشمنان این دولت و ملت را به عقب می‌راند ترویج فرهنگ سرنوشت ساز شهادت است که جوانان این کشور آن را با تمام وجود فهمیده‌اند.

آلیانی با بیان اینکه خانواده شهدا و صبر و تحملی که این عزیزان دارند بهترین الگو برای جوانان ماست، افزود: جوانان می‌توانند با الگو گرفتن از آرمان‌های شهدا و خانواده‌های آنان آینده روشنی رابرای کشور ترسیم کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۱۵
مکتب الشهداء


مجید آلیانی، رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا اظهار کرد: نمایشگاه وجشنواره جابربن حیان در نمازخانه آموزش و پرورش صومعه‌سرا بر پا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان ابتدایی است که به نمایش گذاشته شده، افزود: با توجه به سند تحول بنیادین و لزوم ایجاد و تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در دانش آموزان دوره ابتدایی، جشنواره جابربن حیان در صومعه‌سرا برگزار شده است.

رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: جشنواره علمی جابربن حیان سبب می‌شود دانش‌آموزن با استفاده از روش‌های علمی پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند که این امر موجب تفکر خلاقانه، مهارت‌های نوشتاری، گفتاری و ... می‌گردد.

آلیانی تصریح کرد: این جشنواره در واقع یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز علمی بین دانش‌آموزان ابتدایی است که با هدف تقویت راه‌های یادگیری و اعتلای جایگاه علمی برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۱۳
مکتب الشهداء


فرماندار صومعه‌سرا گفت: تکمیل مصلی صومعه‌سرا که نماد مذهبی شهرستان و محل قرارگاه شهدا است نیاز به توجه ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارد. براساس این خبر و به نقل از شبستان، حسین پوراسماعیل، فرماندار صومعه‌سرا در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: صومعه‌سرا به واسطه جلگه‌ای بودن و مرکزیت آن از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مهد دلیرمردانی است که در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف زبانزد بوده‌اند، افزود: این شهرستان زادگاه علمای بزرگ و فقیهان ارزشمند، شخصیت‌های بزرگ و فاخر است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ۹۶درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند، گفت: با سوادان این شهرستان عمدتا تحصیلات دانشگاهی دارند و بیش از ۶۵ درصد کارمندان و مسئولان صومعه‌سرا تحصیلاتشان بالای فوق لیسانس است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای سه شهر و هفت دهستان است، تصریح کرد: دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد، تربیت فنی، منابع طبیعی  و .. در این شهرستان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه کشاورزی مقام دوم استان گیلان را کسب کرده‌ و جز معدود شهرستان‌هایی است که از لحاظ برخورداری طبیعی می‌تواند خود را به رخ شهرستان‌های دیگر بکشد.

فرماندار صومعه‌سرا اظهار کرد: ۵۷درصد از سطح تالاب انزلی در صومعه‌سرا است و این شهرستان با همه این داشته‌ها دارای مشکلات خاص خود است.

اسماعیل‌پور افزود: احداث کنارگذر مرجغل تولم‌شهر، چهار خطه کردن محور کلیدبر به ماسال-پونل، احداث تقاطع غیرهم‌سطح خاکیان و مدخل شهر صومعه‌سرا از محور راه اصلی فومن به آستارا، امین مسکن ایثارگران، کمک و مساعدت به آسایشگاه غرب گیلان، پست ۶۳۲۰ کیلووات شهرک صنعتی و پست ۶۳۲۰صومعه‌سرا از جمله خواسته‌های صومعه‌سرا از دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه بزرگترین معضل این شهرستان ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدهی بیش از سه میلیارد تومان است، گفت: بیمارستان صومعه‌سرا که تنها بیمارستان این شهرستان است با ضریب ۹۵ درصدی اشغال تخت‌ها با مشکل مواجه است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه درصدد تهیه شناسنامه فرهنگی برای صومعه‌سرا است، تصریح کرد: صومعه‌سرا به عنوان شهر دانشگاهی فاقد سالن ورزشی در دانشگاه‌ها است.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: تکمیل مصلی صومعه‌سرا که نماد مذهبی شهرستان و محل قرارگاه شهدا است نیاز به توجه ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۱۰
مکتب الشهداء


سرگرد پاسدار سید جلیل قاسمی در حاشیه اعزام کاروان اظهار داشت:  تعداد ۱۵۰ نفر از دانش آموزان  پسر و دختر مقطع دوم دبیرستان از  روز دوشنبه ۲۴ فروردین به مدت ۵ روز جهت بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه، فکه، اروندکنار، فتح المبین، خرمشهر، دهلاویه، پاسگاه زید و سایر مناطق عملیاتی به استان خوزستان اعزام شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۵۸
مکتب الشهداء


صومعه‌سرا در اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداد ماه میزبان پرستوهای گمنام است. در راستای آماده سازی شهر صومعه‌سرا و پارک ابریشم برای میزبانی شهدای گمنام ،سردار سید محمد باقرزاده ۱۳ اسفند ۹۳ با حضور در این شهر محیط و شرایط این منطقه را برای انجام آئین استقبال از شهدا بررسی کرد.

وی جایگاه مکانی تدفین شهدای گمنام در پارک ابریشم را دارای فضای کافی، زیبا و چشم انداز و مناسب عنوان کرد و گفت: برخی تغییرات مانند تعویض صندلی پارک‌ها باید صورت گیرد  تا فضای مناسب‌تری در این مکان حاکم باشد.

در این راستا حسن آقاجانی اظهار کرد: طبق فرمایشات سردار باقرزاده در راستای تعویض صندلی‌های پارک، تا اوایل اردیبهشت ماه صندلی‌ها تعویض خواهد شد.

وی افزود: ورود شهدا گمنام در صومعه‌سرا یک نعمتی است که خداوند به مردم شریف این شهرستان عنایت کرده است و همه ما باید در این راستا نهایت تلاش خود را کنیم تا میزبانی خوبی از شهدای گمنام و این پرستوهای عاشق خونین بال گمنام داشته باشیم.

شهردار صومعه‌سرا گفت: مردم صومعه سرا با وحدت کلمه و همدلی آماده حضور شهدای گمنام در این شهرستان هستند و جوی معنوی بر صومعه سرا حاکم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۸
مکتب الشهداء


آرزو محمدی، فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با تبریک فرا رسیدن روز میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار کرد: به مناسبت این روز ویزیت رایگان از زنان صومعه‌سرایی در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: در ویزیت رایگان دو پزشک عمومی و متخصص زنان و زایمان حضور داشتند که زنان بسیجی و عموم بانوان حاضر در مصلی را به صورت رایگان ویزیت می‌کردند.
فرمانده حوزه کوثر سبیج خواهران صومعه‌سرا گفت: امیدواریم نامگذاری امسال مورد توجه کارگزاران قرار گیرد و در حوزه زنان نیز شاهد توجه و رسیدگی به امور زنان، توجه به جایگاه خانواده و نیز مصوبات و قوانین در حوزه نقش اجتماعی زنان در کنار نقش همسری و مادری آنان باشیم.
محمدی تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته زن بیش از 7 جشن میلاد کوثر در پایگاه های مقاومت بسیج حوزه کوثر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دیدار با مادران و همسران معظم شهدا، برگزاری مسابقات بومی،محلی بین بانوان، جشنواره غذاهای محلی، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان از جمله برنامه‌های حوزه کوثر در هفته زن است.
فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا اظهار کرد: از همه بانوان دعوت به عمل می‌آید تا در جشن با شکوه میلاد کوثر که شنبه (22 فروردین) در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی صومعه‌سرا با همکاری ستاد هفته زن شهرستان برگزار می‌گردد حضور به هم رسانند.
محمدی با بیان اینکه پایگاه‌ها مقاومت بسیج خواهران در سطح شهرستان برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند، افزود: جامعه بسیج زنان به مناسبت هفته زن بیانیه‌ای صادر کرده است که در نماز جمعه و کلیه برنامه‌های پایگاه‌های بسیج قرائت می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۱۴
مکتب الشهداء


شیوا بشاش با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اظهار کرد: تلاش برای تبیین جایگاه والای مقام زن در جهان اسلام و معرفی هر چه بهتر و بیشتر شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه (س) در جامعه به عنوان بهترین الگوی زنان، هدف اصلی برگزاری این جشن است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد شخصیتی بی نظیر بودند و همه زنان و دختران می‌توانند با الگوبرداری از سیره زندگی این بانوی بزرگوار در زندگی فردی موفق باشند.

فرمانده بسیج خواهران پایگاه ام عماره ضیابر گفت: یکی از بزرگترین درس های علمی از فاطمه (س) حضور در عرصه های اجتماعی با حفظ عفاف و حجاب بوده که الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان شده است.

بشاش تصریح کرد: جشن بزرگ میلاد کوثر در روز جمعه ساعت ۱۶ با سخنرانی حجت‌الاسلام فرنوش اقدامی، امام جمعه موقت صومعه سرا و با مدیحه سرایی جناب ناصح در حسینیه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بقعه سید محمدجان ضیابر برگزار می گردد.

وی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان و مردم ولایتمدار شهرستان و منطقه ضیابر دعوت می گردد تا در این مراسم معنوی حضور به عمل رسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۵۳
مکتب الشهداء