حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

مسجد جامع صومعه‌سرا مرکز تجمع جوانان

يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ


مسجد مهم‌ترین پایگاه اسلام است که در ارائه خدمات فرهنگی با کمترین بودجه، خالصانه کار می‌کند و هر فعالیتی که در مسجد انجام شود برکات ویژه‌ای دارد.

احیاء کارکردهای واقعی مساجد، جذب جوانان به خانه‌های خدا و واکسینه کردن آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، ترویج آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی و معارف اهل بیت(علیهم السلام) از اهداف تشکیل کانون‌های مساجد است.

کانونهای فرهنگی، هنری مساجد بر اساس گستره فعالیت‌های خود می‌توانند از بهترین مکان‌های فرهنگی، هنری و آموزشی محسوب شوند.



مسجد جامع صومعه‌سرا مورد توجه جوانان و نوجوانان

رضا دانشور، مسئول کانون فرهنگی، هنری مسجد جامع صومعه‌سرا اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید زمینه حضور پررنگ جوانان و نیروهای مستعد در مسائل دینی و اعتقادی، فرهنگی و هنری را فراهم کنند و تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: کانون انصارالمهدی مسجد جامع صومعه سرا از سال ۹۲ فعالیت خود را در این مسجد با هدف بکارگیری جوانان برای هرچه بهتر برگزار شدن مناسبت‌های فرهنگی، ملی و مذهبی آغاز کرده است.

مسئول کانون فرهنگی، هنری انصارالمهدی گفت: کانون انصارالمهدی به خاطر حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مسجد جامع همیشه در تلاش بوده که برنامه‌های خوبی برای ارتقاء سطح علمی جوانان در زمینه‌های دینی، کمک آموزشی و درسی برگزار کند.

دانشور تصریح کرد: این کانون علاوه بر برنامه‌های مذکور، برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، مسابقات ورزشی و اردوهای درون استانی و برون استانی برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌هایی چون تجوید قرآن کریم و احکام و مسائل دینی- آموزش کامپیوتر در دو مقطع(مقدماتی و تخصصی)- کلاس‌های کمک درسی اعم از فیزیک، شیمی، زیست، عریی، ادبیات فارسی، ریاضیات و …- آموزش مداحی، مکبری، خوشنویسی، کلاس‌ها و آموزش‌های ورزشی اعم از فوتسال، کبدی و… در تابستان از برنامه‌های این کانون است که تعدادی از این کلاس‌ها نیز در طول سال پیگیری می‌شود.

مسئول کانون فرهنگی، هنری انصار المهدی مسجد جامع صومعه‌سرا اظهار کرد: به دلیل اینکه مسجد جامع در مرکز شهر صومعه‌سرا احداث شده و یکی از فرهنگی‌ترین مسجدهای شهر است و  همچنین استفاده از مربیان خوب و جوان و بانشاط در کلاس‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع همواره مورد توجه بسیاری از جوانان و نوجوانان شهر است.

دانشور  افزود: معمولا کلاس‌ها در دو نوبت صبح و عصر در مسجدجامع برگزار می‌شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که ساعت اتمام کلاس‌ها به نمازجماعت در مسجد متصل شود.

وی گفت: امسال نیز برای اولین بار المپیاد علمی بین مساجد با مدیریت کانون در شهرستان برگزار شد که استقبال خوبی از این المپیاد علمی به عمل آمد که در پایان به نفرات اول تا پنجم نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.



استفاده مدبرانه از ابزارهای فرهنگی در راستای جذب حداکثری جوانان به مسجد از چشم‌اندازهای کانون انصارالمهدی

حمزه  یوسف‌زاده، رابط  کانون فرهنگی هنری انصار المهدی مسجد جامع با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مسجدجامع آشنایی جوانان با شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان گوشی‌های هوشمند است، تصریح کرد: از اهداف این کلاس‌ها این است تا جوانان با استفاده از علم کافی در جنگ نرم به راه افتاده از طرف غرب، توان فکری بالایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا سعی شده با ایجاد مباحث علمی جوانان را با خطرات و مضرات این دست از برنامه‌ها آشنا کرده سپس استفاده درست و بهینه از این ابزارها به آنها آموزش داده شود.

یوسف‌زاده اظهار کرد: استفاده از کلیپ‌های آموزشی و اساتید مجرب در زمینه‌های آسیب شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای برای آموزش صحیح و آشنایی با هجمه‌های تهاجم فرهنگی و نفوذ غرب برای هدف قراردادن بنیاد خانواده و آموزش مقابله با آن از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کانون است.

وی با بیان اینکه مربی کلاس‌های کامپیوتر و آشنایی با فضای سایبری است، افزود: خوشبختانه جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از این کلاس‌ها دارند و این کلاس‌ها به صورت منظم در این مسجد برگزار می‌شود.

یوسف‌زاده گفت: استفاده مدبرانه از تمامی ابزارهای فرهنگی هنری در راستای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان از چشم‌اندازهای کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی مسجد جامع صومعه‌سرا است.

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی مسجدجامع صومعه‌سرا با برنامه‌ریزی دقیق و کمک گرفتن از اندیشه پویا و خلاق جوانان، در راستای رونق بخشی بیش از پیش این مسجد تلاش می‌کند.



گسترش فضای مسجدجامع/گستره فعالیت‌های مسجد جامع رو به افزایش است

حجت‌الاسلام سید غفور فاضلی، امام جماعت مسجد جامع صومعه‌سرا اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه از هر طرفی نشانه به سمت جوانان است ما هم به این فکر هستیم از جوانان در این وادی به نحوی پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه مساجد اهداف کلان دارند، افزود: کانون‌های فرهنگی معمولا بیشتر با جوانان سرو کار دارند و در ارتباط با آنها سازماندهی شده است.

امام جماعت مسجدجامع صومعه‌سرا با بیان اینکه در تابستان برنامه‌های مختلفی در مسجد جامع برگزار شد، گفت: کلاس‌های سبک زندگی از منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند باید روی این موضوع مانور داده شود زیرا دشمنان می خواهند سبک زندگی اسلامی را در جوانان تغییر دهند و در مسجد جامع بیشتر روی این موضوع کار شد.

حجت‌الاسلام فاضلی بابیان اینکه فضای مسجد روز به روز به سمتی پیش می‌رود که برای حضور افراد در این مکان به کمبود جا برخورده‌ایم، تصریح کرد: در بخش خانم‌ها فضا کاملا پر است و جوانان زیادی در این مسجد حضور پیدا می‌کنند که سبب خوشحالی است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تا فضای مسجد جامع را گسترش تا افراد بیشتری بتوانند حضور یابند، خاطرنشان کرد: در آینده گستره فعالیت‌های این مسجد بیشتر و در سطح شهرستان بر روی برنامه‌ها به صورت تخصصی کار می‌شود.

امام جماعت مسجدجامع صومعه‌سرا با بیان اینکه برای جذب جوانان به مسجد در درجه اول هیئت امنا و امام جماعت مسجد باید برخورد خوبی داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه در اکثر مساجد این موضوع اتفاق نمی‌افتد و سبب دورشدن جوانان از مسجد می‌گردد.

حجت‌الاسلام فاضلی افزود: خوشبختانه در مسجد جامع هیئت امنا افرادی فرهنگی هستند که جوانان را درک می‌کنند و استقبال خوبی در این زمینه دارند که این امر یکی از دلایل حضور پررنگ جوانان در مسجد است.

وی گفت: جوانان و نوجوانان هیچگونه نگرانی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد ندارند و هیئت امنا و امام جماعت پشتبانی خوبی از آنها به عمل می‌آورند.



http://telegram.me/hizbullahcyber


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی