حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا گفت: چهارده رابط فرهنگی برای برگزاری باشکوهتر اعتکاف معرفی شدند.

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: در راستای با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف چهارده رابط فرهنگی در مساجد محل اعتکاف معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برای رابطین فرهنگی فردا صبح(9اردیبهشت) یک کلاس آموزشی برگزار می‌شود، افزود: کار اصلی رابطین فرهنگی در مراسم اعتکاف انجام امور فرهنگی و ارتباط مسجد با اداره تبلیغات اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور خاطرنشان کرد: بررسی آمار معتکفان، ثبت نام، جمع‌بندی گزارشات برای تحویل به ستاد اعتکاف شهرستان از دیگر وظایف رابطان فرهنگی اعتکاف است.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه پنج مسجد و یک حسینیه در شهر صومعه‌سرا میزبان معتکفین هستند، گفت: تا کنون بیش از سیصد نفر برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز دهم اردیبهشت ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد ثبت نام کنندگان در اعتکاف امسال صومعه‌سرا بیش از ۵۰۰نفر باشد، تصریح کرد: اکثر ثبت نام کنندگان از قشر جوان و تحصیلکرده هستند که می‌خواهند در اعتکاف حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف صبح روز سیزدهم رجب قبل از اذان صبح آغاز می‌شود و تا غروب روز پانزدهم رجب در مساجد برپاست و معتکفین در این مدت فقط برای انجام کارهای ضروری می‌توانند از مسجد خارج شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: برای سه روز اعتکاف یکصد و بیست مبلغ و مبلغه و چهارده مداح به مساجد اعزام می‌شوند که با برپایی محافل انس با قرآن، قرائت زیارات و ادعیه و ... معتکفین را به فیض می‌رسانند.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور مهمترین نتیجه اعتکاف را خودسازی فرد دانست و افزود: این خودسازی تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی