حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

رفتار نیکو ثمره ارزشمند همنشینی با قرآن است

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام‌جمعه شهرستان صومعه‌سرا، یکی از راه‌های توسعه فضای قرآنی در جامعه و تشویق جوانان با کلام الهی را برگزاری محافل انس با قرآن کریم دانست و گفت: یکی از اهداف محافل انس با قرآن ایجاد ارتباط و آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قاریان و حافظان قرآن‌کریم و گروه‌های تواشیح جهت معرفی الگوی مناسب برای جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همواره انسان‌ها را به تعقل دعوت کرده است، افزود: قرآن و اهل بیت(ع) انسان‌هایی را که اهل تدبر نیستند نکوهش کرده‌اند، از این رو انسانی که با سلاح عقل در محضر قرآن می‌نشیند ناچار در برابر عظمت قرآن تسلیم می‌شود همنشین دائمی با قرآن تغییر رفتار و منش و افکار در حافظ و همراه قرآن را درپی دارد و بسی سعادت است برای انسانی که به این قله رفیع صعود نماید.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه حفظ قرآن‌ کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامعترین روش انس با قرآن است، گفت: انسان می‌تواند با تحقیقات میدانی و از طریق شهود قرآن را بشناسد و در میان مکتوبات عالم مکتوبی که به فضیلت قرآن باشد نمی‌توانیم بیابیم و این همان تحدی قرآن است که بر همه مکتوبات عالم طنین‌افکن شده است.

امام‌جمعه شهرستان صومعه‌سرا مهجوریت قرآن در جامعه را دارای ابعاد مختلفی خواند و ادامه داد: ارتباط مردم با قرآن دارای ابعاد مختلف است که هرکسی به فراخور توان خود در مهجوریت قرآن سهیم است؛ عموم مردم باید نسبت به توان خود در زمینه مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم فعالیت کرده و برای رفع آن باید تلاش کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی به بیان اهمیت تبیین قرآن کریم برای قشر فرهنگی و دانشجویان جامعه پرداخت و تاکید کرد: منش رفتاری نیکو ثمره ارزشمند همنشینی با قرآن است، مراکز فرهنگی و به خصوص دانشگاه‌ها می‌توانند حضور چشمگیر و گسترده برای مهجوریت‌زدایی و ترویج قرآن در جامعه داشته باشند که با عینیت‌بخشی به مفاهیم قرآن موجب برجسته‌سازی قرآن شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی