حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

کمبود روحانی در مساجد صومعه‌سرا چالش مهم است

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ


سید جلیل قاسمی عصر امروز در نخستین همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت‌ امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان، اظهار کرد: این همایش به منظور تعامل بیشتر و موثر مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به شهدا و انقلاب مسئولیت سنگینی داریم، افزود: این همایش برای ایجاد همدلی و هماهنگی بیشتر به مناسبت روز جهانی تکریم از مساجد برگزار شده است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به حادثه 30 مرداد سال 1348 آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها، گفت: این روز به پیشنهاد ایران اسلامی به سازمان ملل روز جهانی تکریم از مساجد نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه براساس آیات و روایات مساجد بهترین مکان هستند، ادامه داد: این امر نشانه اهمیت مساجد است.

قاسمی مسجد را محل عبادت مسلمانان جهان دانست و ادامه داد: افرادی که به مسجد می‌روند زائران خداوند هستند و هر فردی که کلامش قرآن و خانه‌اش مسجد باشد خداوند خانه‌ای در بهشت برای او قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج صومعه‌سرا به وجود برخی از چالش‌ها در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امروز در مساجد با آن مواجه هستیم کمبود روحانی است.

وی با اشاره به اینکه صومعه‌سرا دارای 243 مسجد است، خاطرنشان کرد: این تعداد مساجد مورد استفاده 40 روحانی مقیم بوده و 200 مسجد شهرستان فاقد روحانی است.

قاسمی مسجد را محل احیای ارزش‌های اسلامی خواند و یادآور شد: مساجد نباید جایگاهی برای اختلافات سطحی و فرعی باشد.

وی از دست دادن انسجام مردم یک منطقه را بسیار خطرناک خواند و متذکر شد: مساجد باید محلی برای وحدت، انسجام و یکدلی باشد و در این راه روحانیون، روسای هیئت‌های امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند تأثیرگذار باشند.

این مسئول دور بودن جوانان از مساجد را چالش بعدی عنوان کرد و ادامه داد: روسای هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج باید از حضور جوانان در مساجد نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: نداشتن طرح و برنامه مناسب و متنوع یکی دیگر از چالش‌های موجود در مساجد است که مسئولان مربوطه باید به احیای مسجد و برنامه‌های اعتقادی توجه داشته باشند.

قاسمی به نقاط قوت مساجد به لحاظ تربیتی و فرهنگی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: مساجد می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

وی تبلیغات، آموزش، نماز و ادای واجبات، کمک به فقرا و نماز جماعت را از نقاط قوت مساجد در جوامع اسلامی دانست و یادآور شد: اگر این نقاط قوت در مساجد نباشد باید برای احیای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج صومعه‌سرا مساجد را دانشگاه علم و دانش توصیف کرد و افزود: باید مساجد را به کانون عبادت تبدیل کرده و جایگاه و ارزش‌های ناب اسلامی را در آن احیا کنیم و مردم را به حضور گسترده‌تر در مساجد سوق دهیم.

وی احیای قرآن را از اولویت‌های کاری و برنامه‌ای مساجد برشمرد و تصریح کرد:برای ایجاد وحدت و همبستگی در بین مردم محل باید برنامه مناسب توسط روحانیون، هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد ارائه شود.

قاسمی مساجد را محل قوانین الهی خواند و متذکر شد: باید در مقابل هجمه‌های اعتقادی و فرهنگی که دشمنان توسط شبکه‌های اجتماعی در جامعه برای جوانان ایجاد می‌کنند مقابله کرده و قوانین الهی را به درستی آموزش دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی