حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


همزمان با ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف رجبیه با شکوه خاصی در ۱۴ مسجد صومعه‌سرا آغاز شد. اعتکاف سنتی از زمان ابراهیم نبی بوده و هر کس که می خواست قلبش را از مشغولیات دنیوی خالی کند و نفسش را تسلیم حق نماید به گونه رهسپار تنهایی می‌شد و در گوشه‌ای با راز و نیاز به معبود می‌پرداخت.

اعتکاف یکی از مهمترین برکاتش این است که حال دعای جمعی در این فضا بهترین از فضاهای مقطعی و گذرا حاصل می شود.

اعتکاف یک دریا پاکی، یک دنیا صمیمیت با خالق و دلدادگی، یک خلوتگاه دلنواز با معشوق لا یتناهی و یک عالم زیبایی با همه سادگیش است.

اعتکاف فصلی برای گریستن و موسمی برای بارش رحمت و زدودن آلودگیهای گناه است و توفیقی برای پیراستن جان و صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال است.

و بامداد امروز همزمان با سراسر کشور، مراسم معنوی اعتکاف با شکوه هر چه تمام تر در ۱۴ مسجد صومعه‌سرا با حضور پرشور معتکفین آغاز شد.

ما هم به نوبه خود در بین معتکفین حضور پیدا کردیم و از حس و حال آنها جویا شدیم.

اعتکاف مدرسه‌ای برای رسیدن به خدا و پرهیزگاری است

فاطمه یکی از معتکفان صومعه‌سرایی اظهار کرد: در این سه روز اعتکاف می‌خواهیم به خدا نزدیکتر شویم این روزها روزهای ویژه ای است.

وی با بیان اینکه لطف خدا شامل حال ما شده که در خانه خودش ما را مهمان کرده ، افزود: امیدوارم بتوانیم در این سه روز خودمان را پاک کنیم و به خدا نزدیک‌تر شویم و از نظر معنوی به درجات بالاتری دست یابیم.

معتکف صومعه‌سرایی گفت: اینجا مدرسه‌ای برای رسیدن به خدا و پرهیزگاری است وقلب انسان از تمام گناهان دور می شود.

اعتکاف انسان را از همه هوس‌های دنیوی دور و به خداوند نزدیک می کند

امیرحسین یکی دیگر از معتکفان می باشد که برای اولین بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده است، وی تصریح کرد: در خلوت افراد راحتر با خدای خودشان ارتباط برقرار می کنند و در روزمرگی ها و شهر و شلوغی شاید یک مقدار مشکل باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فرصت سه روزه اعتکاف و فرصت روزه داری که بر آن مضاعف می شود ذهن و بستر مناسبی برای افراد محیا می شود و این عبادات جمعی یک فرصت مضاعف تر برای همه ایجاد می کند که می بینند همراهانی دارند که راهی در خانه خدا شوند.

معتکف صومعه‌سرایی اظهار کرد: اعتکاف انسان را از همه هوس‌های دنیوی دور و هرچه بیشتر به خداوند نزدیک و ایمان را قوی تر می کند.

امیرحسین افزود: اینجا اشک هایی ریخته می شود که از ندامت و پشیمانیست و گاهی کوتاهی هایی که شاید در زندگی باعث شود برخی چیزها یادمان برود و کمتر به آن بپردازیم.

اعتکاف خانه تکانی ما برای یک عمر است

زهره دیگر معتکف با بیان اینکه در اعتکاف خیلی چیزها را در کنار با خدا مانوس شدن پیدا می کنیم، گفت: اعتکاف یک جور مبارزه کردن با نفس است که در این سه روز نفس را تربیت می کنیم که ببینیم نفس است ما را به سمت خود می کشد یا ما نفس را به سمت خودمان می کشیم.

وی تصریح کرد: اعتکاف همان خودسازی است، فقط باید آن صفای معنوی که در اعتکاف است، در هر حرکت دینی اجتماعی ما موجود باشد و آن لذت معنوی به گونه ای چشیده شود.

زهره با بیان اینکه در این سه روز فطرت خود را بازبینی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: گرد و خاکی بعضی اوقات روی فطرت خوابیده مانند عید نوروز که خیلی ها خانه تکانی میکنند اعتکاف هم خانه تکانی ما برای یک عمر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی