حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


سجاد اسماعیل‌زاده با بیان اینکه از سنین کودکی قرائت قرآن را با تشویق پدر خود آغاز کرده است، افزود: پدرم جزء قاریان مصطفی خوان قدیم است که اکنون جز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صومعه سرا است.

وی با بیان اینکه در سنین کودکی بعد از حفظ سوره حمد و توحید سوره شمس را توسط استاد عباسی حفظ کردم، گفت: لطافت و زیبایی این سوره بر من تاثیر شگرفتی گذاشت و سبب شد تا ادامه دهنده این راه باشم.

این قاری استانی با بیان اینکه سبک تلاوت هایم گرایش به سبک استاد شحات دارد، گفت: از سنین نوجوانی با صدای مرحوم استاد شحات آشنایی داشتم و نوارهای وی را تهیه و صدایش را از رادیو و تلویزیون دنبال می کردم.

اسماعیل زاده تصریح کرد: به همه کسانی که تمال دارند به عرصه قرائت ورود کنند توصیه می کنم در شنیدن تلاوت قرآن تداوم داشته باشند زیرا سبب فراگیری علوم و فنون قرآنی می شود.

وی با بیان اینکه شنیدن مداوم تلاوت اساتید به نام و زمزمه کردن با آنها تاثیر زیادی برر روی تلاوت افراد دارد، خاطرنشان کرد: پیشرفت خود را مدیون راهنمایی های خانواده‌ام به خصوص پدر و مادر مرحومم هستم زیرا آنها این مسیر پر خیر و برکت را به شناساندند تا در کنار حب به اهل بیت با قران مانوس شوم.

این قاری صومعه سرایی با بیان اینکه انس با قرآن سبب رشد قدرت تعقل و تفکر در انسان می شود، اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که بیشتر قاریان حافظان قران چه از لحاظ تحصیلی و چه از لحاظ شخصیتی و حقوقی در جامعه رتبه بالایی دارند که اینها همه نشات گرفته از لطف خداوند و همنشینی با این کتاب الهی ست.

اسماعیل زاده با تشکر از اساتید خود همچون مرحوم عباسی، چولابی، فندرسکی، اسماعیلیان و لطفی نیا، افزود: حسین رفیعی یکی دیگر از اساتید به نام من است که در راستای پیضشرفتم تاثیر بسزایی داشته است.

وی گفت: از سال ۱۳۷۹ وارد مسابقات قرآنی دانش آموزی شدم که در سال ۸۰ رتبه اول قرائت قرآن دآنش آموزان مقطع ابتدایی استان را کسب کردم که به عنوان اولین رتبه قرآنی بنده،برایم خیلی شیرین بود.

این قاری صومعه‌سرایی افزود: در طول دوران دانش اموزی بارها حائز رتبه‌های برتر استانی در رشته‌های قرائت قرآن، اذان و ترتیل شدم و در دوران دانشجویی هم ۲ بار حائز رتبه اولی و سومی دانشجویان استان را کسب کردم و به مسابقات کشوری اعزام شدم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه انگیزه شرکت در مسابقات قرآن اوقاف را دارم اما هنوز آمادگی لازم را ندارم، تصریح کرد: این گله را دارم که متاسفانه تا کسی در مسابقات شرکت نکند و حائز رتبه نشود به او اهمیت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از آرزوهای من حضور در بیت رهبری و تلاوت قرآن نزد مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: جوانان ترس و دلهره از تلاوت قران در جمع های کوچک و بزرگ را نداشته باشند زیرا اجرای تلاوت در جمع های مختلف سبب رفع نواقص می شود و انگیزه خوبی برای اجرای تلاوت های بعدی ایجاد می کند.

این قاری استانی اهل صومعه سرا بهترین زمان برای تمرین تلاوت را غروب نزدیک به اذان مغرب عنوان و اظهار کرد: این ساعت از روز علاوه بر اینکه دارای معنویت خاصی است، صدا هم آماگی و انعطاف پذیری خوبی دارد.

اسماعیل زاده افزود: نوع مکان برای تمرین به نظر بنده مهم نیست، مهم انگیزه و هدف قاری قرآن برای کسب علوم قرآنی بیشتر و اجراهای بهتر است.

وی با بیان اینکه از اعضای گروه تواشیح تبیان استان گیلان است، گفت: این گروه به سرپرستی استاد حاج حسین رفیعی که از قاریان و مبتهلین بین‌المللی و بنام کشور هستند اداره می‌شود.

این قاری استانی صومعه‌سرایی تصریح کرد: اگر نگاهی به سنت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) و سیده اهل بیت(علیه‌السلام) داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تمام عملکرد این عزیزان مستند بر قرآن است.

کلام خداوند فرزندم را از مسائل غیرشرعی مصون و محفوظ نگه می‌دارد

هوشنگ اسماعیل‌زاده، پدر سجاد از قاریان ممتاز استان گیلان اظهار کرد: چون خودم یک قاری قرآن هستم و اثرات آن را در زندگی خود مشاهده کردم و به فرموده خود قرآن دلها با خواندن و قرائت قرآن آرام می‌گیرد،احساس کردم تنها چیزی که فرزندم را از هرگونه مسائل غیر شرعی مصون و محفوظ نگه می‌دارد کلام خداوند است و این کلام جز از زبان قرآن و احادیث ائمه معصومین(علیه‌السلام) جای دیگری پیدا نمی‌شودو فرزندم را در این راه تشویق کردم.

وی افزود: توکل به خدا و متوسل شدن به ائمه معصومین(علیه‌السلام) و برکت قرآن باعث تربیت صحیح فرزندم شد و این را جز موهبت الهی و لقمه حلال چیز دیگری نمی‌بینم.

اسماعیل‌زاده گفت: توصیه من به خانواده‌ها این است که در این دنیای وانفسا از قرآن و اهل بیت (علیه‌السلام) الگو بگیرند و فرزندان خود را متوجه قرآن و اهل بیت کنند و خودشان اول عامل باشند تا حرفشان برای فرزندان خود اثر بخشی داشته باشد.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی