حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

هفتم خرداد؛ صومعه‌سرا میزبان ۳ شهید گمنام

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ


سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا ظهر امروز(16اردیبهشت) در جلسه ستاد ارتحال امام در فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ۲۵ روز تلاش بی‌وقفه بسیجیان سبب آزادی خرمشهر شد که در عملیات بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت سال 61 آغاز و در سه مرحله انجام شد۲۶۰ نفر از شهدای این عملیات گیلانی بودند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر برای ما از چند لحاظ مهم بود، افزود: خرمشهر دارای  اهمیت استراتژیک و جایگاه مهم اقتصادی و نظامی است و از این لحاظ برای عراق حائز اهمیت بود ولی با دستور و درایت امام راحل خرمشهر آزاد شد و برتری نظامی ایران آنجا شکل گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه مدیران اجرایی شهرستان باید فضای شهر را برای سالروز فتح خرمشهر آماده کنند وهر مسئول جلوی درب اداره خود را با یک بنر و پرده مزین نماید، گفت: صبح روز سوم خرداد رژه خودرویی، گلباران مزار شهدا و برگزاری ویژه برنامه این روز در مصلی است.

عاشوری با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطف در تاریخ جنگ است، تصریح کرد: گذشت و ایثار رزمندگان و شهدا باید به نوعی پاس داشته شود تا نسل سوم و چهارم بدانند هر چه داریم به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به ارتحال امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) زمانی طلوع کردند که اسلام در کل جهان رو به خاموشی بود و اسلام با حضورشان دوباره احیا شد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه امروز دنیای اسلام مرهون شخصیت امام است، اظهار کرد: اساتیدی که زیر نظر امام خمینی(ره) درس آموختند در ترویج اسلام بی‌تاثیر نبودند و شخصیت امام راحل یک منظومه چندوجهی بود که مانند یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرده و به پیروزی رساند.

عاشوری با بیان اینکه ۲۰زائر پیاده از صومعه‌سرا به جمع زائران استان می‌پیوندند و به سمت مرقد امام حرکت می‌کنند، افزود: امسال حدود 10 اتوبوس زائر سواره برای سالروز رحلت امام خمینی(ره) عازم مرقد امام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با همدلی و هماهنگی که بین مسئولان شهرستان وجود دارد کارها و برنامه‌های فرهنگی به خوبی پیش می‌رود، گفت: همزمان با هفتم خرداد ماه صومعه‌سرا میزبان سه شهید گمنام است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه شهدای گمنام همانطور که از نامشان پیداست گمنامند و هیچ اسم ونشانس ندارند که برای کدام شهر و روستایند، تصریح کرد: مردم صومعه‌سرا با حضور خود در مراسم تدفین شهدا نشان خواهند داد که این شهدا از خودشان هستند و میزبان خوبی برای آنها خواهند بود.

عاشوری با بیان اینکه همه برنامه‌های میزبانی از شهدا آماده است، خاطرنشان کرد: شهردار و شورای شهر صومعه‌سرا زحمات فراوانی برای آماده‌سازی محل تدفین شهدا و چاپ بنر و فضاسازی شهر کشیده‌اند که جای قدردانی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی