حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۱۳ امامزاده صومعه‌سرا

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ب.ظ


عزیز خادم شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا اظهار کرد: اوقاف به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مجری در امر احیای سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام نگاه ویژه‌ای به ماموریت‌ قرآنی خود دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برپایی نماز اول وقت افزود: امام حسین علیه‌السلام شهید نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر آن قدر به نماز و برپایی به موقع آن اهمیت می‌داد که حتی در سخت‌ترین شرایط در یوم عاشورا دست از برگزاری نماز جماعت بر نداشت.

 

رئیس اوقاف و امورخیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 13 بقعه متبرکه و امامزاده صومعه‌سرا برگزار می‌شود، گفت: همچنین در این دو روز تمام مساجد شهرستان نماز جماعت را با هدف ترویج نماز جماعت در روز تاسوعا و عاشورا اقامه می‌کنند.

 

خادم‌شریف تصریح کرد: در روز تاسوعا وعاشورا ابتدا آستان مقدس امامزادگان، میزبان خیل دسته‌جات و هیئات عزاداری خواهد بود و بعد از برگزاری عزاداری و روضه خوانی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران و اصحاب با وفای ایشان، نماز جماعت ظهر عاشورا اقامه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقامه نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌گردد.

 

خادم شریف خاطرنشان کرد: از حسینیان و عزاداران انتظار می‌رود با متوقف کردن برنامه‌های عزاداری در لحظه برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا و پایین آوردن علم‌ها و بیرق‌های خود به حرمت نماز سعی کنند در این برنامه مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به برگزاری مراسم «شام غریبان» در بقاع متبرکه،اظهار کرد: طبق آئینی سنتی همه ساله در مراسم ویژه شام غریبان، عاشقان امام حسین و اهل بیت علیه‌السلام با در دست داشتن شمع با حزن و اندوه، یاد مصائب اهل بیت سیدالشهدا علیه السلام را زنده نگه می دارند.

 

خادم‌شریف افزود: این مراسم که با سخنرانی و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و مظلومیت اهل بیت ایشان همراه است، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امامزادگان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.




http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی