حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) اظهار کرد: نوحه‌خوانی، برگزاری آیین‌های سوگواری و مراسم‌های عزاداری صومعه‌سرا از میراث‌های فرهنگی نا‌ملموس هستند که نسل به نسل به صورت شفاهی به ما منتقل شده‌اند و هر نقطه از این شهرستان آیین‌های ویژه خود را دارد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا آیین‌های سوگواری و مراسم‌های عزاداری خاصی را به عنوان میراث فرهنگی نا‌ملموس این سرزمین در دل خود دارد، افزود: با معرفی این آیین‌های سوگواری به سطح کشور، زمینه‌ جذب گردشگران مذهبی به این دیار فراهم می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه صنعت گردشگری مذهبی می‌تواند به سوگواری ماه  محرم گره بخورد، گفت: معرفی این آیین‌ها به تمام کشور می‌تواند گردشگری مذهبی را رونق دهد.

 

مهرگان تصریح کرد: آیین‌های سوگواری ویژه هر یک از مناطق مانند تعزیه ذوالجناح روز عاشورای ضیابر، سوم امام حسین(علیه‌السلام) در طاهرگوراب و سایر آیین‌های سوگواری مانند روز اربعین و ... از جذابیت معنوی خاصی برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف گردشگری مذهبی کسب تجربه‌ای مذهبی است، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های مذهبی از جمله زیارتگاه‌ها، اماکن مقدس و دیدن مراسم آئینی- مذهبی هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کنند.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه مراسم عاشورای ضیابر ثبت معنوی میراث فرهنگی است، اظهار کرد: هرساله شاهد تعداد زیادی توریسم از داخل و خارج کشور به این نقطه از شهرستان هستیم.

 

مهرگان افزود: در این راستا هماهنگی‌های لازم به منظور بازدید یک تور مسافرتی از شهر اصفهان از مراسمات مذهبی صومعه‌سرا به انجام رسیده است.

 

وی با بیان اینکه درصدد پیگیری ثبت معنوی مراسم روز سوم امام حسین علیه‌السلام دهستان طاهرگوراب هستیم، گفت: با ثبت اینگونه آثار می‌توانیم در راستای حفظ و انتقال پیام قیام ارزشمند تاریخی روز عاشورا و انتقال آن به نسل‌های آینده گام برداریم.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و مذهبی صومعه‌سرا تصریح کرد: آیین‌های مذهبی در برگیرنده معرفی میراث معنوی کشورمان بوده و چنانچه با برنامه‌ریزی و رعایت استانداردهای لازم صورت گیرد‌، جلوه بسیار خوبی را در میان اذهان عمومی و گردشگران خارجی دارد.




http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی