حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

«صحیفه سجادیه» دور کامل معارف اسلامی است

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ب.ظ


حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: حفظ دین و انتقال آن به نسل‌های دیگر مهمترین رسالت امام زین‌العابدین(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه ایشان پس از شهادت پدر بزرگوار خود آرمان‌های اسلام و رسول‌الله(ص) را در قالب دعا نشر دادند، افزود: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) میراث‌دار واقعه کربلا بودند تا سبب حفظ و مانع از  تحریف آن شوند، چراکه گفته شده تداوم اسلام مرهون خون شهدا، اسارت خاندان عصمت و طهارت و رهبریت امام سجاد(ع) در حدود 40 سال بعد از واقعه عاشورا است. گرچه ایشان نمی‌توانست دفاع از اسلام را همچون پدرش با شمشیر ادامه دهد، اما با بیان مظلومیت پدر از هر فرصتی استفاده می‌کردند.

امام جمعه صومعه‌سرا سرپرستی جامعه اسلامی در دوران اوج خفقان پس از شهادت امام حسین(ع) را از دیگر اقدامات ایشان دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ نقل می‌کنند که امام سرپرستی خانواده‌های فراوانی را برعهده داشتند و هنگام کمک به مستمندان می‌فرمودند «مرحبا به کسی که زاد و توشه آخرت مرا پیشاپیش به سرای باقی حمل می‌کند».

این کارشناس دینی ادامه داد: آمده است که زهری یکی از سرشناسان عصر امام سجاد(ع) می‌گوید «در یک شب سرد بارانی امام زین‌العابدین(ع) را در تاریکی دیدم که کیسه آرد بر پشت گرفته بود و حرکت می‌کرد؛ گفتم: ای پسر رسول خدا این باری که به دوش گرفته‌ای چیست؟ فرمود: می‌خواهم به سفری بروم و این بار، توشه سفر است. گفتم: غلام من همین جاست. او به جای شما می‌برد، زحمت نکشید، امام فرمود: نه؛ خودم می‌برم. چند روز از این ماجرا گذشت و امام سجاد(ع) به سفر نرفت. آن حضرت را دیدم و گفتم: به مسافرتی که فرمودی در پیش داری، نرفتی. فرمود: منظور از سفر، آن نبود که تو گمان کردی، بلکه منظورم سفر مرگ بود. برای این سفر آماده باش و بدان که آمادگی این سفر اجتناب از گناه، دوری از معصیت و  کمک به دیگران است».

حجت‌الاسلام صدیقی کتاب صحیفه سجادیه را یک دور کامل معارف اسلامی خواند و ابراز کرد: یکی از مظلومیت امام سجاد(ع) کتاب صحیفه سجادیه است که علی‌رغم اینکه دور کامل معارف اسلامی می‌باشد در میان ما مسلمانان مهجور است که با این کتاب انس نداریم.

امام جمعه صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) نسخه‌ای از کتاب «صحیفه سجادیه» را برای طنطاوی عالم بزرگ اهل سنت و رئیس دانشگاه الازهر به مصر فرستاد که در آن موقع طنطاوی فرمود این از بدبختی ما است که تاکنون به این اثر گرانبهای جاوید دست نیافته‌ایم.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی