حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


فرماندار صومعه‌سرا گفت: تکمیل مصلی صومعه‌سرا که نماد مذهبی شهرستان و محل قرارگاه شهدا است نیاز به توجه ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارد. براساس این خبر و به نقل از شبستان، حسین پوراسماعیل، فرماندار صومعه‌سرا در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: صومعه‌سرا به واسطه جلگه‌ای بودن و مرکزیت آن از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مهد دلیرمردانی است که در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف زبانزد بوده‌اند، افزود: این شهرستان زادگاه علمای بزرگ و فقیهان ارزشمند، شخصیت‌های بزرگ و فاخر است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ۹۶درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند، گفت: با سوادان این شهرستان عمدتا تحصیلات دانشگاهی دارند و بیش از ۶۵ درصد کارمندان و مسئولان صومعه‌سرا تحصیلاتشان بالای فوق لیسانس است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای سه شهر و هفت دهستان است، تصریح کرد: دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد، تربیت فنی، منابع طبیعی  و .. در این شهرستان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه کشاورزی مقام دوم استان گیلان را کسب کرده‌ و جز معدود شهرستان‌هایی است که از لحاظ برخورداری طبیعی می‌تواند خود را به رخ شهرستان‌های دیگر بکشد.

فرماندار صومعه‌سرا اظهار کرد: ۵۷درصد از سطح تالاب انزلی در صومعه‌سرا است و این شهرستان با همه این داشته‌ها دارای مشکلات خاص خود است.

اسماعیل‌پور افزود: احداث کنارگذر مرجغل تولم‌شهر، چهار خطه کردن محور کلیدبر به ماسال-پونل، احداث تقاطع غیرهم‌سطح خاکیان و مدخل شهر صومعه‌سرا از محور راه اصلی فومن به آستارا، امین مسکن ایثارگران، کمک و مساعدت به آسایشگاه غرب گیلان، پست ۶۳۲۰ کیلووات شهرک صنعتی و پست ۶۳۲۰صومعه‌سرا از جمله خواسته‌های صومعه‌سرا از دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه بزرگترین معضل این شهرستان ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدهی بیش از سه میلیارد تومان است، گفت: بیمارستان صومعه‌سرا که تنها بیمارستان این شهرستان است با ضریب ۹۵ درصدی اشغال تخت‌ها با مشکل مواجه است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه درصدد تهیه شناسنامه فرهنگی برای صومعه‌سرا است، تصریح کرد: صومعه‌سرا به عنوان شهر دانشگاهی فاقد سالن ورزشی در دانشگاه‌ها است.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: تکمیل مصلی صومعه‌سرا که نماد مذهبی شهرستان و محل قرارگاه شهدا است نیاز به توجه ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی