حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت‌الاسلام علی افسرده، مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه در قرآن کریم سی و دو بار کلمه زکات و برکت به کار برده شده است، اظهار کرد: خداوند ۲۴ بار کلمه زکات را در کنار نماز به کار برده که این امر نشان از اهمیت زکات است.

وی با بیان اینکه زکات در صومعه‌سرا مستحبی است، افزود: زکات مستحبی شامل کل محصولات کشاورزی مانند برنج است و از مرغداران و پرورش دهندگان ماهی، مرغ و ماهی دریافت و به فقرا و نیازمندان همان محله که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی هستند، داده می‌شود.

مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه حدود ۱۰۳ روستای صومعه‌سرا شامل اقلام زکات هستند، گفت: در سال 93، کل زکات جمع‌آوری شده از این روستاها مبلغ چهار میلیارد و 584 میلیون و 385 هزار ریال بوده است.

حجت‌الاسلام افسرده با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال 94، توسط معدیان زکات بالغ بر ۴۵۰ سبد کالا به نیازمندان از طرف دبیرخانه ستاد زکات اهدا شد، تصریح کرد: در دو ماهه نخست امسال بالغ بر یک صدو ۲۵ میلیون تومان زکات مستحبی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 94، بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان زکات مستحبی در شهرستان صومعه‌سرا جمع آوری شود.

مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه با زکات جمع‌آوری شده خدمات مختلفی به مددجویان کمیته امداد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر پنج خانه برای نیازمندان در روستاهای سارمه، ضیابر، چوبه، چنه‌سر و مرکیه در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام افسرده با بیان اینکه از صفر تا صد هزینه ساخت منازل مددجویان توسط معدیان زکات صورت می‌گیرد، افزود: سه خانه در هفته دولت و دو خانه در دهه فجر افتتاح می‌شود و از معدیان زکات که به هر شکلی کمک حال کمیته امداد هستند، تشکر می‌شود.

وی با بیان اینکه در یکصد و ۲۴ روستای صومعه‌سرا یک رابط افتخاری و شورای زکات فعالیت می‌کنند که در دبیرخانه دارای پرونده هستند، گفت: وظیفه شورای زکات جمع‌آوری زکات محله و رساندن به دست نیازمندان همان منطقه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی