حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی،امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بیشتر وظایف و تکالیف نسبت به ائمه ‌اطهار(ع) است، اظهار کرد: جشن‌های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت تبیعت از ولایت فقیه است و باید از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین اصل ولایت فقیه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مهدویت شکل دهنده جمهوری اسلامی است،افزود: فرهنگ مهدویت باید بیش از گذشته در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان تبیین شود، یکی از مهمترین وظایف متولیان فرهنگی در خصوص امام زمان(عج)،این است که ابتدا خود امام زمان(عج) را بشناسند و سپس آن را به درستی برای مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه،تصریح کرد:نفس برگزاری جشن و سرور خوب است،اما باید این جشن‎‎ها در جامعه جهت‎دهی شود، موضوع مهم و اساسی پیرامون مناسبت‎های مذهبی از جمله نیمه شعبان این است که تعادلی میان اهداف کلان اندیشه مهدویت و آن چه در این جشن‎ها به مخاطبان ارایه می‌شود، فراهم کنیم.

امام جمعه صومعه سرا درخصوص آخرالزمان، مهدویت و ارتباط آن با ادیان دیگر،گفت: مهدویت به عنوان یکی از مهمترین حوادث آخر‌الزمان شناخته می‌شود و تمام کسانی که موضوع آخرالزمان را پیگیری کرده‌اند، آمدن منجی را در این مقطع مورد توجه قرار داده‌اند و مسلمانان، یهودیان و مسیحیان هر کدام به گونه‌ای به این موضوع پرداخته‌اند و امروزه موضوع آخرالزمان و منجی، بخش مهمی از اعتقادات یهودیان و مسیحیان را تشکیل می‌دهد.

وظایف مهم دانشگاهیان در حوزه مهدویت

وی وظیفه دانشگاهیان در حوزه مسائل مهدویت را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: آنچه که انتظار جامعه از قشر فرهیخته دانشگاهی در حوزه مهدویت می‌رود، این است که شناختی دقیق و صحیح از جایگاه مهدویت،ویژگی‌های جامعه مهدوی و موضوعات مرتبط با این فکر و اندیشه بدست آورند.گسترش این اندیشه برجسته و والا در بین جامعه و مبارزه جدی و عالمانه با برخی از آسیب‌های فکری این حوزه، رسالتی مهم برای عالمان و اندیشمندان جامعه است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انجام وظایف فردی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین کارهایی است که باید منتظران آن حضرت در ایام غیبت در انجام آن کوشا باشند، بیان کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است، کسی که در حال انتظار به ظهور امام زمان(عج) از دنیا برود، همانند این است که در خیمه امام عصر(عج) بوده است.

امام جمعه صومعه سرا با بیان اینکه باید فرهنگ مهدویت و فلسفه انتظار برای آحاد جامعه توسط دانشگاهیان بیان شود، یادآور شد: ایام نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار منجی عالم بشریت است که باید در این راستا برنامه‌های مناسبی برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از فرصت‌هایی همچون نیمه شعبان بهره برده تا بعنوان یک منتظر واقعی، آماده‌ی ظهور منجی عالم بشریت باشیم، مردم ما باید منتظران امام زمان(عج) باشند و بستر جامعه مهدوی را برای تحقق ظهور آماده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی