حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

مراسم گرامیداشت شهید جهانگیر خداشناس برگزار شد

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰ ب.ظ


مراسم گرامیداشت شهید جهانگیر خداشناس از شهدای دوران دفاع مقدس در گوراب زرمیخ برگزار شد.
معاون تبلیغ حوزه های علمیه گیلان شامگاه پنجشنبه در این مراسم گفت: شهدا متعلق به بشریت و تمامی انسان ها آزاده اند.
حجت الاسلام داوود محسنی به تاکید آیات قرآن به اهمیت فلسفه شهادت اشاره کرد و افزود: کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند زنده اند و در نزد خدای خود روزی می خورند.
وی با آگاهی به شهادت رسیدن را از ارکان دیگر شهادت برشمرد و اظهار داشت: شهادت چنان در روح و جان شهید تاثیر گذاشته است که حتی خداوند با خون آلود بودن بدنشان آنها رامی طلبد و این گواه بر پاکی و قداست شهدا است.
وی افزود: شهدا متعلق به زمان خاص نیستند و فراتر از زمان و زنده اند از این رو وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم و همچون آنها پیرو ولایت فقیه باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهدای ما چون شهید خداشناس خدا را شناخته بودند افزود: همه ما وظیفه داریم شهدا را به نسل جدید و جوانان و نوجوانان بشناسانیم چرا که آنان در آن زمان راه خود را انتخاب کردند و با ایثار و گذشت خود جاودانه شدند.
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا نیز در حاشیه این مراسم گفت: طرح آبروی محله برای اولین بار در این شهرستان در راستای ارج نهادن به شهدا و خانواده های شهدا اجرایی شده است.
سرهنگ پاسدار کیا عاشوری شهدا را آبروی کوچه ها و افتخار محله ها دانست و افزود: برنامه آبروی محله به منظور ارتباط بهتر با خانواده های شهدا برگزار شده است.
وی ایجاد همدلی و همزبانی، وحدت کلمه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ حرمت خانواده های این شهیدان را از اهداف اجرایی این برنامه عنوان و اظهار داشت: اجرای این برنامه ها از طریق پایگاه بسیج محله و اطلاع رسانی اهالی به عمل می آید و در نهایت برنامه در جلوی در منزل شهید برگزار می شود در صورتی که در یک کوچه چند خانواده شهید حضور داشته باشند برنامه به صورت مشترک اجرا می شود.
شهید جهانگیر خداشناس در تاریخ پنجم اردیبهشت سال 44 در بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا در یک خانواده کارگر و مذهبی بدنیا آمد.
وی در چهارم فروردین سال 63 عازم جبهه کردستان شد و به مدت دو ماه در این جبهه علیه دشمنان اسلام مبارزه نمود تا در 27 اردیبهشت 63 در منطقه مریوان در یک درگیری بر اثر اصابت گلوله دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی