حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


حجت‌الاسلام صدیق، مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه تاثیر تشکیل حلقات صالحین در سطح جامعه و نشست‌های معرفتی که در پایگاه‌های مقاومت انجام می‌شود زیاد است، اظهار کرد: بخشی از کارهای تربیتی، معرفتی و بصیرتی افراد، در مجموعه حلقات صالحین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای تربیتی و بصیرتی را مربیان به سرگروه‌ها ابلاغ می‌کنند، افزود: سرگروه‌ها حلقاتی را که با متربیان برگزار می‌کنند این اطلاع رسانی را انجام می‌دهند.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: در حقیقت بخش زیادی از مجموعه جوانان و نوجوانان در مقاطع سنی مختلف حتی پیشکسوتان و بزرگسالان در محله‌های مختلف در پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند.

حجت‌الاسلام صدیق با بیان اینکه سرگروه‌های صالحین در حلقات معارف دینی را به متربیان می‌آموزند، تصریح کرد: متربیان در جامعه بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند و تجربه ثابت کرده در طی این چند سال اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق صالحین شده در خانواده و محیط جامعه‌ای که این افراد حضور پیدا می‌کنند بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از برنامه‌های صالحین تربیت نیروی انسانی مومن، بصیر و توانمند است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حلقات صالحین در حوزه‌های مختلف است و کار یک حلقه صالحین فعال صرفا انجام دادن کار تربیتی و ارائه مباحث معرفتی و دینی نیست.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه اصل فعالیت حلقات صالحین کار تربیتی، اعتقادی و معرفتی و بالابردن بینش افراد است، اظهار کرد: اما در کنار این حلقات باید موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... هم بحث شود.

حجت‌الاسلام صدیق با بیان اینکه یک حلقه فعال می‌تواند در تمام موضوعات ورود کند، افزود: حلقات صالحین گاها با یکدیگر برنامه ریزی کردند و در امورات افراد بی بضاعت و فقرا کمک‌هایی را داشتند.

وی گفت: حلقات صالحین در موضوعات عمران و آبادی، بهداشت و درمان، اردوهای جهادی، تعمیر مدارس، ساخت مساجد و ... فعالیت‌ دارند.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه از مقاطع سنی کودکان تا نوجوانان، جوانان، میانسالان و بزرگسالان در حلقات صالحین ساماندهی می‌شوند، تصریح کرد: برای همه این مقاطع برنامه‌ریزی می‌شود و برای کیفی سازی برنامه‌های صالحین لازم است این رنج سنی تفکیک شود تا در راستای هر مقطع سنی برنامه‌ها و مطالب همان گروه ارائه گردد.

حجت‌الاسلام صدیق خاطرنشان کرد: بخشی از سرگروه‌ها توسط فرماندهان پایگاه‌ها با توجه به استعدادهایی که دارند شناسایی و توسط مربیان حوزه خواهران مصاحبه می‌شوند و سپاه دوره‌های آموزشی برای آنها فراهم می‌کند و راهکارهای تربیتی و بصیرتی را برای آنها بیان می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک سرگروه افزود: تعبد و تقید شرعی، سعه صدر، قدرت ارتباط، بحث بصیرتی، ولایت پذیری، تفکر و تدبر از اهم ویژگی‌های سرگروه‌های صالحین است تا بتوانند یک حلقات را اداره کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی