حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

همایش یاوران محرم در صومعه سرا برگزار شد

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۰ ب.ظ


همایش یاوران محرم برای تبیین نوع عزارداری و عدم ورود خرافه پرستی به عزاداری امام حسین(ع) با حضور هیأت امنا، روحانیون ، مداحان و مردم شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

امام جمعه صومعه سرا در این مراسم که عصر سه شنبه در مصلی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم فلسفه وجودی اسلام را به صورت شایسته تبلیغ کنیم.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای بیان فلسفه اسلام و قیام عاشورا دانست و  افزود: شناخت امام حسین (ع) نباید فقط معطوف به روز عاشورا باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به مسئولیت سنگین اعضای هیأت امنا، روحانیون و مداحان در ایام محرم خاطرنشان کرد: تبلیغ دین خدا و شناساندن درست و واقعی آن به جامعه و عزاداری برای امام حسین (ع) باید همراه با معرفت حسینی باشد و فلسفه قیام عاشورا باید آن گونه که بوده و هست به مردم معرفی شود.

امام جمعه صومعه سرا ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) با قمه زنی و رقص علامت ها مطابقت ندارد و با توجه به تصویب منشور عزاداری درست توسط نماینده ولی فقیه در استان گیلان با استفاده از هرگونه این علامت و نشان ها برخورد جدی در سطح استان و شهرستان خواهد شد.

به گفته وی عزدارای امام حسین (ع) باید اصیل و به دور از هرگونه خرافه گویی بوده و هیئت های امنا، روحانیون و مداحان باید تاریخ اسلام را به درستی مطالعه و به ترویج درست اندیشه های اسلامی و فلسفه اصلی این قیام بپردازنند.

صدیقی در ادامه به شرایط موجود جهان و برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان با ایجاد گروه های تکفیری داعش و استفاده از فضاهای مجازی برای نشان دادن چهره کریه از اسلام و مسلمانان اشاره و تأکید کرد: متاسفانه ما به عنوان یک مسلمان تاکنون کوتاهی های بسیاری برای حفظ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) کرده ایم و اکنون برای مقابله با این جنگ باید از تمامی توان، ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کوچکترین انحراف در بیان اسلام و فلسفه قیام عاشورا و استفاده از خرافه در این عزاداری ها می تواند به عنوان یک حربه برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان توسط دشمن استفاده شود.


http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی