حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ب.ظ


امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد، گفت:  مداحان هنگام مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی متوجه اشعار و سبک‌های خود و سخنرانان نیز مراقب سخنان خود و محتوای آن نیز باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) اظهار کرد: اسلام در منابر مطرح می‌شود و در ماه مبارک رمضان درصد کمی از افراد جامعه در مساجد شرکت می‌کنند و فرصت طلایی در ماه محرم و صفر است که در این دوماه مراسماتی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوماه محرم و صفر و به خصوص دهه اول روحانیون و مداحان وظایف بسیار سنگینی دارند، افزود: مسئولیث تبلیغ دین خدا بسیار سنگین است و هر کسی به اصل خیمه نزدکتر باشد مسئولیتش بیشتر است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه افراد برای خود دردسر ایجاد نکنند، گفت: ما محل تبلیغی برای اسلام عزیزی که خون‌های فراوانی برای آن ریخته شده و همینطور ریخته می‌شود، نداریم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه وظیفه ما برای اسلام بسیار سنگین است، تصریح کرد: مجالسی که فقط با مداحی برگزار شود و هیچگونه سخنرانی در راستای دین و اسلام در آن انجام نشود، جایز نیست.

وی با بیان اینکه همه اهداف برگزاری مجالس سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) برای یادگیری اسلام است، خاطرنشان کرد: ما طبق فتوای مراجع باید عمل کنیم و از خرافه گویی کاملا دوری کنیم.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد، اظهار کرد:  مداحان هنگام مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی متوجه اشعار و سبک‌های خود و سخنرانان نیز مراقب سخنان خود و محتوای آن نیز باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اوضاع حساس امروز جامعه، افزود: در این اوضاع حساس به عنوان یک مسلمان وظایف زیادی داریم و باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

وی، بیان واقعیات قیام کربلا و فلسفه آن را از وظایف مداحان و سخنرانان  دانست و گفت: باید واقعیات آن واقعه به مردم منتقل شده و از هرگونه غلو پرهیز شود.

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم در عصری زندگی می‌کنیم که اسلام در آن حکومت می‌کند و حاکمش مرجع تقلید و ولی فقیه  و دوران عظمت اسلام است.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی