حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

تجمع بزرگ عاشوراییان در صومعه‌سرا برگزار شد

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ


آیین متمرکز عزاداری و تجمع بزرگ عاشوراییان همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و ایام شهادت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و یاران باوفایش، در میدان بسیج صومعه‌سرا و خیابان شهید پورنصیری برگزار شد.


در این آیین، هزاران نفر از مردم عزادار صومعه‌سرا در قالب هیئات مذهبی با حضور در دسته‌جات سینه زنی در اندوه شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند و در اندوه مصیبت وارد شده بر اهل بیت اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی مداحان به مرثیه‌سرایی در راستای مصائبی که به سیدالشهدا و خاندان پاک ایشان شده بود پرداختند و مردم با لباس مشکی و سربند قرمز که منقش به لبیک یا حسین علیه السلام بود، بر سر و سینه خود زدند.


مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار صومعه‌سرا همچون سال گذشته ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) نشان دادند و به سینه زنی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.


از جلوه‌های زیبای این مراسم حضور جوانان، نوجوانان و کودکانی بود که در کنار بزرگترها رخت سیاه برتن داشتند و با حضور در جمع مشتاقان اهل‎بیت(علیه‌السلام) به عزاداری مشغول بودند.


طنین لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و ... از حنجره هر مرد و زن صومعه‌سرایی به آسمان می‌رفت و بوی معنویت و مذهب در این شهر به مشام می‌رسید.


این تجمع از ساعت 19 عصر (29مهر) آغاز شد و تا ساعت 22 ادامه داشت که به صورت زنده از شبکه باران و شبکه‌های سراسری پخش شد.


عزاداری مردم صومعه‌سرا تا پایان روز سوم امام حسین(علیه‌السلام) ادامه دارد و مردم این شهرستان با حضور در دسته‌جات عزاداری، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.


در این مراسم حاج محمود یوسف‌زاده، حاج مهدی اخوان، حاج امین اسماعیل‌زاده، حاج سینا پورمحسن و کربلایی ابراهیم آذریان به نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

 

پایداری اسلام به برکت دو پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی

حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا در حاشیه این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سیدسالار شهیدان  اظهار کرد: انتقال ارزش‌های دینی به نسل جوان و نوجوان جامعه و عرض ارادت به سید سالار شهیدان از جمله اهداف برگزاری اینگونه تجمعات است.

وی با بیان اینکه در اینگونه مراسمات روش درست عزاداری به نمایش در می‌آید و می‌تواند الگویی برای هیئات مذهبی باشد، افزود: وحدت، همدلی و همزبانی امت مسلمان در تجمع عاشوراییان به جهانیان نمایش داده می‌شود.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: اسلام به برکت دو پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی پایدار مانده و زمینه وحدت و همدلی در بین شیعیان را رقم زده است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دشمنان از شور حسینی مسلمانان در ایام محرم و صفر وحشت دارد، تصریح کرد: دشمنان اسلام درصددند از هر راهی برای خدشه وارد کردن به اسلام استفاده کنند و برگزاری اینگونه تجمعات سبب بر هم زدن نقشه‌های شوم آنها می‌شود.

 

ایران اسلامی طلایه دار مذهب مقدس تشیع است

فرزاد حسن‌پور، یکی از افراد حاضر در تجمع عاشوراییان این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) و یاران باوفایشان خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ عاشوراییان برای دومین سال پیاپی در این شهرستان برگزار می‌شود که مردم استقبال پرشوری از آن می‌کنند.


وی خواستار برگزاری بیشتر اینگونه مراسمات به صورت تجمیعی در صومعه‌سرا شد و افزود: همدلی مردم در اینگونه تجمعات بیش از این به رخ جهانیان کشیده می‌شود و دشمن نمی‌تواند در بین مسلمانان تفرقه بیندازد.


حسن‌پور با بیان اینکه ایران اسلامی طلایه دار مذهب مقدس تشیع است، گفت: تجمعات عاشوراییان سرور سالار شهیدان باید بیش از این در شهرستان صومعه‌سرا و بخش‌های مختلف آن مانند ضیابر، طاهرگوراب، گوراب زرمیخ و ... برگزار شود.

میترا سبحانی، یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع تصریح کرد: حضور افراد از طیف‌های مختلف در کنار یکدیگر که یکدل و یکرنگ برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) گرد هم آمده‌اند یکی از جلوه‌های زیبای این تجمع است.


وی خاطرنشان کرد: تجمع عاشوراییان در هر شهرستان گام مثبتی در راستای ایجاد همبستگی بین جوانان عاشورایی سطح شهر است که سبب ارتقای بصیرت جوانان نسبت به فلسفه قیام عاشورا می‌شود.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی