حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


مطالعه و شناخت دین یک جزء ضروری شناخت جامعه و فرهنگ بشری می باشد. اما دین، دارای چنان ابعاد پیچیده ای است که هرگز دانش واحدی، به تنهایی، نمی تواند همه ی ابعاد آن را به طور جامع مورد بحث و بررسی قرار دهد. از این رو باید به کمک علوم مختلفی به مطالعه و بررسی دین پرداخت. به همین خاطر است که فیلسوفان، متکلمان، مورخان، انسان شناسان، پدیدار شناسان، روان شناسان و جامعه شناسان، از منظرهای مختلفی به بررسی ابعاد متنوع دین پرداخته و آثار ارزش مندی را در عرصه ی فلسفه ی دین، کلام، تاریخ ادیان و… ارائه کرده اند. در جامعه ی فکری – دینی ما هم، در چند سال اخیر، مطالعات و پژوهش های دینی اهمیت و جایگاه خاصی پیدا کرده است.

به همین منظور، نشستی با موضوع «دین شناسی» در دانشگاه آزاد اسلامی صومعه سرا با حضور اساتید این دانشگاه و امام جمعه شهرستان صومعه سرا حجت الاسلام والمسلمین صدیقی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ابتدا به بیان روایتی از مرحوم علامه مجلسی پرداخت و با اشاره به تفاوت لفظ پیغمبر و امام گفت: مثل امام، به مانند کعبه است. یعنی مردم باید بخواهند و بنابر میل شخصی خود راهنمایی را گرفته، تا به درجه اعلی برسند.

امام جمعه صومعه سرا افزود: یکی از عوامل ضربه به دین، وجود شبهات و فتنه ها است.

وی در ادامه با بیان وظایف مضاعف اساتید، بیان داشت: ما باید به وسیله “علم، عمل و مال خود” یاری دین خدا را داشته باشیم و با هر گونه شبهه و فتنه مبارزه نماییم.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی