حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا

حزب الله سایبر صومعه‌سرا

انعکاس اخبار فرهنگی - مذهبی شهرستان صومعه‌سرا


همزمان با آخرین روز از هفته وقف، رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم و سید سلیمان روستای دهنده با اعتبار بیش از 50 میلیون تومان، کلنگ احداث بقعه سیده فاطمه و سید ابوطالب روستای تطف با اعتبار 10 میلیون تومان و افتتاح و انتقال شبکه آبرسانی شهری در جوار بقعه آقا میرقوام زیکسار شهرستان صومعه‌سرا با حضور معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف گیلان،رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا و دیگر مسئولین انجام شد.

علی خوشخو، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف گیلان، در جریان افتتاح و رونمایی از پروژه های اداره اوقاف و  امور خیریه شهرستان صومعه سرا در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مدیریت بقاع متبرکه و موقوفات بر عهده اداره اوقاف است،اظهار کرد:در حال حاضر 988 بقعه متبرکه استان گیلان در سامانه بقاع ثبت شده است.

وی اعتبارات بقاع را از محل درآمد بقاع،اعتبارات دولتی،تملک و دارایی،کمکهای بلاعوص سازمان اوقاف،نذورات و کمکهای خیرین دانست و افزود: 40 درصد از نذورات مردمی در راستای توسعه، حفظ و نوسازی بقاع صرف می‌شود.

خوشخو خاطرنشان کرد:در حال حاضر عملیات عمرانی، تعمیر و بازسازی 184 بقعه متبرکه استان گیلان با پیشرفتهای فیزیکی متفاوت در حال اجرا است.

وی به استقبال، مشارکت و مساعدت خیرین در نوسازی و به‌سازی بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت:با کمکهای مردمی، سرعت عملیات بهسازی و نوسازی شتاب گرفته و سبب جذب زائرین و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می شود.

خوشخو با اشاره به برنامه ریزی ها در راستای افزایش بهره وری از املاک و مستغلات موقوفات تصریح کرد: موقوفات از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در امر سرمایه‌گذاری برخوردارند و ما نیز برای توسعه اقتصادی پتانسیل‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی از افزایش 20 درصدی درآمد بقاع متبرکه گیلان در سال جاری خبر داد و یادآور شد:در سال جاری درآمد موقافات گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با 12 تا 13 درصد رشد رو به رو بوده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف گیلان در پایان با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا طی سالهای اخیر از نظر موقوفات رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: بازسازی، نوسازی و تعمیر شش بقعه متبرکه صومعه‌سرا از سال 92 آغاز شده است که به طور تقریبی، عملیات عمرانی این بقاع رو به اتمام است.

بر اساس اسناد موجود، امام‌زاده سید ابراهیم و سید سلیمان، از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) هستند. این بقعه در روستای دهنده شهرستان صومعه‌سرا واقع شده است. بنای بقعه به مساحت حدود 140 متر مربع به صورت هشت ضلعی است و گنبدی به ارتفاع 5 متر مربع و دو گلدسته دارد. این بقعه حدود 3000 متر مربع زمین دارد. اطراف آن قبرستان عمومی اهالی است و مسجدی در جلوی بقعه احداث کرده اند. این بقعه، تنها بقعه شهرستان صومعه‌سرا است که هنوز در ایام تابستان، مراسم زوارکشی به همراه بازار فصلی در آن دایر می‌شود.



http://telegram.me/hizbullahcyber

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی